Kopřivnický ovál hostí další plochodrážní závod

V polovině léta ožije kopřivnický letní stadion letošním druhým plochodrážním závodem. Po premiérovém plochodrážním přeboru ČR s mezinárodní účastí, na který do Kopřivnice dorazily téměř tři tisícovky diváků, se mohou příznivci tohoto sportu těšit na tuto sobotu 29. července od 13 hodin, kdy se koná závod, který se skládá ze dvou podniků mezinárodního mistrovství České republiky.

 

Jedním z nich bude premiéra MČR na ploché dráze v kategorii 250 ccm.

„Zatímco běžně mají motorky bez brzd půllitrovou kubaturu, tato je určena pro mladé jezdce do sedmnácti let a v posledních sezonách prochází bouřlivým rozvojem,“ informoval místopředseda kopřivnického plochodrážního klubu Richard Dufek.

 

Plochá dráha Kopřivnice závod

 

Především tuzemská divišovská Jawa, která se vývoji čtvrtlitrového motoru věnuje poslední dekádu, se hodně angažuje. Konstruktér Martin Málek, který v Kopřivnici na konci června ovládl memoriál Michala Matuly, je garantem chystaného závodu a dává dohromady startovní listinu, která by měla obsahovat tucet jmen jezdců nejen z ČR, ale i Polska, Německa a v kontaktu jsou také jezdci z Dánska či Švédska.

 

A jak vypadá plochodrážní čtvrtlitr? „Vzhledově jej od půllitru nerozeznáte. Akorát má menší válec, ale to je vyrovnáno větším žebrováním. Umí jet stejně rychle jako pětistovka, jen má menší zrychlení a je pomalejší od startu a z výjezdů,“ vysvětloval Martin Málek, jenž se jako jeden z nemnoha závodníků může pochlubit titulem inženýra. Na dvěstěpadesátce běžně startují v normálních závodech ti jezdci, kteří ještě nedosáhli věkové hranice 15 let pro půllitry.

Druhým nedělním závodem pak bude flattrack, což je varianta ploché dráhy, kdy se jezdí na terénních motorkách, ale s hladkými pneumatikami.

 

Plochá dráha Kopřivnice

 

Mistrovství se jezdí coby seriál závodů a jeden z nich tak bude hostit i na plochodrážní ovál v Kopřivnici. Při obdobě americké ploché dráhy se může najednou objevit na oválu třeba i dvanáct jezdců. Při začátcích se tato disciplína kdysi objevila už i v Kopřivnici, ale tehdy trpěla malou jezdeckou základnou. To je však aktuálně minulost.

„Nyní jezdí na závody i pět desítek jezdců a atraktivní je tím, že na startu je třeba ve třech, čtyřech řadách i patnáct jezdců,“ připomněl atraktivitu flattracku Dufek. Vstupné na nedělní závody činí 80 Kč a děti do 15 let mají vstup zdarma. 

 

Zdroj:www.denik.cz
Zdroj: http://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/koprivnicky-oval-hosti-dalsi-plochodrazni-zavod-20170725.html


Zdroj: http://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/koprivnicky-oval-hosti-dalsi-plochodrazni-zavod-20170725.html


Zdroj: http://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/koprivnicky-oval-hosti-dalsi-plochodrazni-zavod-20170725.html


Zdroj: http://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/koprivnicky-oval-hosti-dalsi-plochodrazni-zavod-20170725.html

Zdroj: http://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/koprivnicky-oval-hosti-dalsi-plochodrazni-zavod-20170725.html

Plánované odstávky vody pro Příbor ulice Dukelská

Severomoravské vodovody a kanalizace

Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Umístění náhradního zdroje pitné vody Důvod odstávky
Dukelská ul. Dukelská 25.09.2018 08:00 25.09.2018 14:00 Náhradní zásobování není realizováno není Oprava vodovodu
Přílohy
pdfPříbor 25.9.2018 odstávka vody-ul. Dukelská [pdf, 41 kB]
Příbor 25.9.2018 odstávka vody-ul. Dukelská

Dočasné uzavření České pošty Příbor

česká pošta logo

 

Ve dnech 20.-23.9.2018 bude na poště Příbor probíhat kompletní oprava podlah v zázemí pošty. I když budou práce směrovány na víkend, dojde bohužel k omezení provozu pošty.

 

Z tohoto důvodu bude pošta pro veřejnost uzavřena:

- ve čtvrtek 20.9. od 15. hodiny (otevřeno tedy bude 8:00-12:00 a 13:00-15:00 hod.),

- v pátek a v sobotu 21. a 22. 9.

 

Uložené zásilky bude možné vyzvednout v pondělí 24.9. na poště Příbor.

Plánované odstávky vody pro Příbor ulice Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Severomoravské vodovody a kanalizace

 

Číslo Ulice Dotčená oblast Zobrazení dotčené oblasti Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Umístění náhradního zdroje pitné vody Důvod odstávky
1694 Frenštátská Příbor, ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova níže foto 20.09.2018 08:00 20.09.2018 14:00 Umožněno předzásobení a následně pojezd cisterny v oblasti   Rekonstrukce vodovodu

 

 

Přílohy
pdfPříbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova [pdf, 238 kB]
Příbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Oddíl deskových her - nový ročník

TJ SOKOL PříborTJ SOKOL PŘÍBOR

ODDÍL DESKOVÝCH HER

 

Hrajete rádi deskové hry a chtěli by jste se scházet a zahrát si s dalšími lidmi, nebo se nějaké nové naučit a případně se zúčastnit soutěží v různých hrách? Tak nás neváhejte navštívit a přijďte se za námi podívat, scházíme se každý čtvrtek od 15:00 hodin do 18:00 hodin. K dispozici máme cca 160 deskových a karetních her.

 

Pokud budete mít zájem se k oddílu přidat, tak členský příspěvek pro dospělé je 550,-Kč na kalendářní rok + brigáda nebo 750,-Kč bez brigády, pro děti a mládež do 18 let je členský příspěvek 250,-Kč na kalendářní rok (děti brigády nedělají).

Plánované odstávky elektřiny pro Příbor ulice Štramberská, Myslbekova

Seznam plánovaných odstávek v období od 02.09.2018

Čez group logo

 

04.09.2018 (07:15 - 14:30) - plánovaná odstávka č. 110060611154

Příbor - Příbor

Štramberská
494 624
 
05.09.2018 (08:00 - 18:30) - plánovaná odstávka č. 110060611096

Příbor - Příbor

Masarykova
1148 1149 136 1475 1590 456 493 496 497 501 514 524 542 559 570 607 714 751 760 797 825 826 827 876 879 880 parc.3123/2 parc.č. 3134/1,2
Příbor
parc.č. 3279/230
 
ZDROJ: www.cez.cz

Tatra opraví legendární Slovenskou strelu, potrvá to dva roky

Zhruba dva roky by měla trvat rekonstrukce historického železničního motorového vozu M 290.0 zvaného Slovenská strela, který dá za téměř 120 milionů korun opravit kopřivnická automobilka Tatra Trucks. Po opravě bude vůz vyrobený v roce 1936 v Tatře stát ve speciálním proskleném depu a bude jedním z lákadel nového muzea automobilů, které chce v bývalé tatrovácké slévárně vybudovat Moravskoslezský kraj.

 

Slovenská strela

 

Téměř 80 miliony na renovaci přispějí evropské dotace, symbolický šek v pondělí v Kopřivnici zástupcům automobilky předala ministryně pro místní rozvoj v demisi Klára Dostálová (za ANO).

Tatra může v nejbližší době zahájit výběrové řízení na firmu, která legendární vůz zrenovuje. Nyní Slovenská strela stojí venku před muzeem Tatry a dlouhá léta chátrá. "Dneska, když se na ni podíváte, tak je statická a škaredá. Věříme, že bude dynamická a bude znovu jezdit a bude krásná a bude přinášet radost dalším a bude opravdu důkazem toho, jak unikátní vůz to byl. Věříme, že zase bude funkční a plně provozuschopná," řekl generální ředitel Tatry Radek Strouhal.

Ředitel Technického muzea Tatra Jan Jurkovič řekl, že vůz by měl být po technické stránce renovován do podoby, v jaké jezdil po roce 1936. "Předpokládá se, že se to renovuje do pojízdného stavu, to znamená v podstatě do opravdu původního stavu, který bude způsobilý na provoz i po veřejných kolejích. Samozřejmě jsou už nové předpisy, ale ta elektronika, která je nezbytná dneska k provozu, ta se tam prostě dodá jenom pro, řekněme, určitou konkrétní jízdu jako přenosná," řekl Jurkovič.

Depo, v němž bude vůz stát, bude prosklené, tak aby byl vidět i podvozek. "Z druhé strany bude imitace nádraží. Je tam i prostor pro to, aby Slovenská strela mohla vyjíždět před toto depo, plus zamýšlíme to, že bychom dělali jednou za čas nějaké projížďky pro fanoušky," řekl Strouhal.

 

Praha-Bratislava za 4 hodiny 50 minut

Jurkovič řekl, že stav vozu je opravdu tristní. Kompletně nové se budou muset vyrobit například sedačky. "Obrovskou výhodou při renovaci bude, že je plně zachovalá technická dokumentace. Čili restaurátoři mají podle čeho postupovat, proto si myslíme, že to opravdu zvládnou v horizontu těch dvou let," řekl ředitel muzea. Vnitřní prostory vozu se ale kvůli obavám z poškození budou lidem otevírat spíše jen při výjimečnějších událostech.

Slovenská strela je jedinou movitou památkou v Moravskoslezském kraji. Motorový vůz vyrobený v Tatře byl uveden do provozu 13. července 1936. Byl nasazený na trati Praha - Bratislava, i proto dostal pojmenování Slovenská strela. Jezdil s jedinou zastávkou v Brně a byl to tehdy nejrychlejší spoj, který jezdil po československých kolejích. Trasu urazil za čtyři hodiny a 50 minut.

Po začátku druhé světové války byla Slovenská strela odstavena kvůli nedostatku pohonných hmot. Po válce ještě vůz chvíli jezdil hlavně jako ministerský nebo vládní vlak, vozil i představitele Československa na procesy do Norimberku. Jezdil ještě v 50. letech, pak byl vyřazen. Vlaky Slovenská strela byly vyrobeny dva. Jeden později vyhořel a druhý se dostal v roce 1960 do kopřivnického muzea. Dlouhá desetiletí je jedním ze symbolů města.

 

Zdroj: www.ctk.cz