SENIOR POINT A SENIOR PAS KONTAKTNÍ MÍSTA, SLEVY A VÝHODY PRO OSOBY NAD 55 LET

V rámci projektu Moravskoslezského kraje s názvem „Zdravé stárnutí v Moravskoslezském kraji“, jenž byl podpořen v rámci Dotačního programu na podporu krajské samosprávy v oblasti stárnutí MPSV ČR, vznikla v roce 2017 na území
našeho kraje 4 nová kontaktní místa pro seniory, tzv. „Senior Pointy“. Jedno z těchto kontaktních míst najdete v Kopřivnici (budova úřadu práce), Štefánikova 1163/12, II. poschodí. Potřebné informace dostanete každé pondělí osobně od 8:00
hodin - 16:30 hodin nebo telefonicky na čísle 770 138 188.
Senior Pointy jsou nově zřízeny ve městech Bruntál, Frýdek-Místek, Karviná a stávající se také nacházejí v Ostravě a v Opavě. 

Senior Point nabízí následující činnosti:
- specifické odborné konzultace,
- informace o místních sdruženích a spolcích poskytujících slevy seniorům,
- aktivní propagování a vyhledávání kulturních a volnočasových aktivit,
- pořádání přednášek a besed v oblasti zdraví, prevence a bezpečnosti seniorů,
- možnost využití bezplatného internetového připojení.


Senior Pas je projekt, který se zaměřuje na osoby od 55 let věku formou osobní bezplatné registrace a vydání slevové karty. Karta je vystavena na jméno držitele, je nepřenosná a má neomezenou celorepublikovou platnost. Slevy, které naleznete na adrese www.seniorpasy.cz, jsou poskytovány v rozsahu od 5 do 50 %, a to v oblasti zdraví, kultury, volného času či gastronomie.
V současné době se v Kopřivnici jedná o 11 poskytovatelů slev a v Příboře se zatím jedná o jednoho poskytovatele slev, a to je Muzeum a pamětní síň Sigmunda Freuda s 50% slevou na vstupném. Nabídka uvedených činností je pro seniory zajímavá a snahou je pokračovat a dále rozšiřovat tyto aktivity i do budoucna.

Valentýnské menu v Příborských restauracích

Valentýnské menu ZAFÍR

 

Valentýnské menu Restaurace U zlaté hvězdy

Valentýnské menu U Čápa

Kniha navazuje na výstavu o melouchaření

Fenomén takzvaných fušek či melouchů přiblížila výstava nazvaná Vyrobeno v Tatře, ale tatrovka to není!, která se uskutečnila v době od 8. listopadu 2017 do 2. června 2018 v pobočce Muzea Novojičínska, p. o. Muzeum a pamětní síň Sigmunda Freuda v Příboře. 
Zdroj: https://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/kniha-navazuje-na-vystavu-o-melouchareni.html


Výstava měla obrovský úspěch, a tak není divu, že na ni nyní navazuje publikace, která má název Vyrobeno v Tatře, ale tatrovka to není! Neoficiální výroba v průmyslovém podniku v druhé polovině 20. století.

„Kniha je výstupem z projektu zaměřeného na kulturní fenomén neoficiální výroby v průmyslovém podniku pro soukromé účely. Cílem této publikace je veřejnosti představit především v širších souvislostech artefakty, jež lze vnímat jako určité produkty soudobé lidové kultury tedy neoficiální každodenní kultury širokých vrstev obyvatelstva, předávané neformálně pomocí nápodoby a zvykové tradice. Jak název napovídá, tyto předměty vznikaly ve významném automobilovém podniku Tatra, a to na jeho jednotlivých pracovištích v Kopřivnici a Příboře,“ uvedl Václav Michalička, vedoucí příborské pobočky Muzea Novojičínska a autor textů v publikaci.
Zdroj: https://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/kniha-navazuje-na-vystavu-o-melouchareni.html

 

Petra Vidomusová - Vyrobeno v Tatře


Připomíná, že artefakty, které byly na výstavě, a jimž se věnuje i publikace, jejich výrobci zhotovovali v automobilce mnohdy nelegálně a pololegálně, ale existovaly i alternativy umožňující tovární vybavení použít pro osobní potřeby oficiální cestou.

„Kniha vedle získaných poznatků a informací představuje i jinou perspektivu uchopení předmětů a to prostřednictvím objektivu fotoaparátu. Petra Vidomusová ve svých fotografiích nabízí pohled na předměty z různých úhlů a mnohdy také ze značné blízkosti, kdy umožňuje vidět to, co běžně oko pozorovatele nezachytí, a poskytuje tak alternativu nového poznání,“ doplnil Václav Michalička.
Zdroj: https://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/kniha-navazuje-na-vystavu-o-melouchareni.html


Knihu, kterou podpořilo dotací Ministerstvo kultury ČR v programu na podporu tradiční lidové kultury, je možno zakoupit v pokladnách Muzea Novojičínska v Novém Jičíně v Žerotínském zámku a v Muzeu a pamětní síni S. Freuda v Příboře.

Zdroj: www.denik.cz
Foto: Petra Vidomusová

Zdroj: https://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/kniha-navazuje-na-vystavu-o-melouchareni.html

Vedoucí střediska zeleně

Firma Technické služby města Příbora, příspěvková organizace hledá pracovníky na pozici Vedoucí střediska zeleně. Jedná se o práci na plný úvazek / min. 40 hod. týdně s platem od 23 000 Kč. Minimální požadované vzdělání je úSO (vyučení s maturitou). Místo výkonu práce je Štramberská 483, Příbor, 742 58 Příbor.

Organizování práce v rámci střediska zeleně, provádění prací související s údržbou zeleně (strojní sekačka, fréza na pařezy, obsluha pily a křovinořezu atd.), vyřizování zakázek od firem a občanů, údržba a správa parků, zahrad a květinových záhonů na území města Příbora, údržba a kácení stromů, údržba keřů.
Řidičský průkaz sk. B,
stravenky, 25 dnů dovolené
Přihlášky s požadovanými doklady je nutno doručit nejpozději do 21.2.2019 na adresu:
TS města Příbora, Štramberská 483, 742 58 Příbor
reditel@tspribor.cz

Tomáš Tomeček celkově pátý AFRICA ECO RACE 2019

Když si Tatry pomáhají, dá se překonat vše

Podeváté v řadě se Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka zúčastnil Africa Eco Race - The Race To Dakar, dálkového závodu navazujícího na ducha původní Rallye Dakar. Podruhé do kabiny závodní Tatry vedle Tomečka neusedl žádný navigátor. Před rokem z toho bylo druhé místo mezi kamiony, letos po technických problémech páté místo. Především ale další úspěšný dojezd do cíle k Růžovému jezeru u senegalského Dakaru.
Tomáš Tomeček provozuje čtyři Tatry 815. Jedna je závodní, druhá asistenční a další dvě plní funkci tzv. balai. Zjednodušeně řečeno se jedná o pouštní odtahovky, které jsou k ruce pořadatelům a pomáhají závodníkům v nesnázích. Tomeček se vedle závodění stará ještě o to, aby všechny čtyři Tatry fungovaly, a tak je pro něj cílem vedle vlastního výkonu a výsledku také spokojenost organizátorů se službami, které jim Tomečkův tým poskytuje.

 

Na čtyři Tatry stačí velmi omezený tým: Tomáš Tomeček, mechanici Pavel Kletenský s Milanem Spáčilem a piloti balai Petr Foltýn s Leopoldem Paďourem. Všichni a všechno se vzájemně doplňují.

Po čtvrté etapě byl Tomeček na prvním místě, náskok už si budoval i v páté etapě, když se jeho mechanická Tatra s původním tatrováckým vzduchem chlazeným motorem zastavila. Na vině byla ukroucená spojková hřídel. První větší závada ultra spolehlivé Tomečkovy Tatry od roku 2005! Boj o vítězství byl ztracen, ale pořád bylo možné zachránit se v závodě.

Potřebný náhradní díl nakonec poskytla druhá závodní Tatra, která v Africe letos startovala. Petr Čapka se Zdeňkem Vodou ji smolně museli odstavit už ve druhé etapě. „Je to škoda. Byla by to oprava na hodinu, jenže my náhradní spojkovou hřídel stejně neměli,“ mrzelo Tomečka, který tak musel vymyslet jiné řešení: „Zavolal jsem Petru Čapkovi a ten nám spojkovou hřídel ze své Tatry půjčil, děkuji mu za to. Za nasazení děkuji také mechanikům, kteří se pro hřídel vrátili 1500 kilometrů až do Zagory.“

 

Zmíněný díl se ale nemontoval do závodní Tomečkovy Tatry, nýbrž do bílého balai, které nejprve svou hřídel poskytlo závodnímu vozu. Další taková hřídel požadovaného rozměru už se v Africe sehnat nedala, musela by se jedině poslat z České republiky.

O tatrovácké vzájemnosti svědčí také to, že když mělo o několik dní později oranžové balai v mauritánských dunách problém s poloosou, jako správný šéf týmu mu vyrazil až z dojezdového bivaku pomoci Tomeček právě se závodní Tatrou. Už nachystanou na další etapu.

 

Ztráta způsobená výpadkem v páté etapě činila přibližně 17 hodin, stáhnout se nedala. Tomeček přesto nic nezabalil a zase se startovním polem prokousal dopředu. Z deseti měřených etap tři vyhrál, dvakrát byl druhý a dvakrát třetí. Nebýt páté etapy, i jako osamělý bojovník by se pral o celkové vítězství.

„Tohle byl opravdu náročný ročník, hlavně kvůli poruchám a tedy i opravám, které jsme museli na většině našich Tater dělat,“ hodnotil Tomeček závod v jeho závěru. „S tím ale prostě musíme počítat. Každopádně to zase bylo krásné africké závodění, a jsem šťastný, že jsme se všemi čtyřmi Tatrami dojeli až sem. K Růžovému jezeru, do Dakaru!“

První dvě místa obsadily kamiony značky MAN, což vítězná Elisabete Jacinto komentovala výrokem, že se tím pádem zřejmě jedná o rok MANu. „Kdo ví, třeba bude i rok Tater,“ usmíval se Tomeček, když to slyšel, a k bližší budoucnosti svého týmu opatrně naznačil: „Uvidíme, co nám rok přinese. Nejprve začneme s opravami, pak budeme auta vylepšovat. Čeká nás, doufám, několik misí s baléčky. A brzy rozjedeme také první akce pro sponzory, kterým bych chtěl moc poděkovat. Bez nich by mé sny o Dakaru zůstaly jen sny.“

 

Tomáš Tomeček DAKAR KING

 

Tým Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka podporuje řada partnerů. Hlavními sponzory jsou pro letošní sezonu opět společnosti Promet Group a Czechoslovak Group. Tým podporují také společnosti Tatra Trucks, Mann Hummel, a další.

Mediálně se o tým stará redakce Motorsport revue. Více informací najdete na stránkách www.tomastomecek.cz a www.msrevue.cz.

 

Kontaktní osoby:
Tomáš Tomeček, mail@tomastomecek.cz, +420 777 815 613
Média: Prokop Siwek, siwek@msrevue.cz, +420 739 244 661

 

Africa Eco Race 2019, Monako - Dakar

Dohromady 6057 km, z toho 4023 km měřených úseků. Zrušeno: 177 km.

První etapa 1. ledna, poslední etapa 13. ledna, celkem 12 etap a jeden volný den.
Prvních pět etap v Maroku, volný den (Dakhla), šest etap v Mauretánii, závěrečná etapa v Senegalu (Dakar, Růžové jezero).

Umístění Tomáše Tomečka v etapách Africa Eco Race 2019:
1. etapa: 3. místo,
2. etapa: 1. místo,
3. etapa: 6. místo (ztráta po výměně defektu),
4. etapa: 2. místo,
5. etapa: 9. místo (ukroucená spojková hřídel, do bivaku jej na tyči přitáhlo balai),
6. etapa: zrušena, kvůli mlze nemohly vzlétnout helikoptéry,
7. etapa: 6. místo (ztráta kvůli startu z chvostu pole),
8. etapa: 3. místo,
9. etapa: 2. místo,
10. etapa: 1. místo,
11. etapa: 1. místo,
12. etapa: pouze neutralizace.

 

Africa Eco Race 2019 - konečné výsledky:

Kamiony: 1. Jacinto (Por./MAN) 48:07:52, 2. Essers (Bel./MAN) +2:41:07, 3. Elfrink (Niz./Mercedes) +6:42:50, 4. Van Velsen (Niz./Ginaf) +9:35:47, 5. Tomeček (ČR/Tatra) +17:04:38, 6. Bouwens (Bel./Iveco) +18:04:32, 7. Levickij +23:09:00, 8. Škljajev (oba Rus./Gaz) +30:09:23.
Moto: 1. Botturi (It./Yamaha) 46:05:13, 2. Ullevalseter (Nor./KTM) +4:54, 3. Agazzi (It./Honda) +2:13:06, … 9. Zaťko +11:14:20, 14. Benko (oba SR/KTM) +15:30:22, 25. Kvapil (ČR/Husqvarna) +35:19:14.
Auta: 1. Strugo 44:49:58, 2. Gerard +1:22:13, 3. Julien (vš. Fr./Optimus) +1:43:32.

 

Stručné bio:
Ing. Tomáš Tomeček se narodil 26. června 1970 v Přerově, žije v Příboře. Je ženatý, jeho manželka Lada je módní návrhářka. Spolu mají čtyři děti. Vystudoval VUT v Brně, obor dopravní a manipulační technika, specializace podvozky. Poté nastoupil do kopřivnické Tatry. Pro své schopnosti jízdy v poušti si vysloužil titul Desert Master. Pracuje v Tatře jako externista – testovací jezdec. Má za sebou 14 účastí na Rally Dakar a devět na Africa Eco Race. V roce 2018 jako první v historii dokázal dokončit dálkovou dakarskou rally coby jednočlenná posádka závodního kamionu, a vysloužil si další přezdívku: Captain Solo. Při Africa Eco Race 2019 totéž úspěšně zopakoval.

 

Největší úspěchy:
Rally Dakar: zlato (1995 – navigátor), 2x stříbro (1996 – navigátor, 2003 – pilot), bronz (1999 – pilot).
Africa Eco Race: 3x zlato (2011-12, 2014), 3x stříbro (2013, 2016, 2018) a 2x bronz (2015, 2017).
Vítězství v dalších dálkových závodech: 2x Rallye Orpi Maroc (2005-6) a Rallye Tunis (2008, 2012), Baja Deutschland (2004), Rallye Maroko Shamrock (2009).

 

Zdroj: www.tomastomecek.cz

Prodej stavebních pozemků v lokalitě Za školou Npor. Loma v Příboře.

Město Příbor oznamuje veřejnosti, že ve dnech 04.03.2019 a 05.03.2019 proběhne ve velkém sále kulturního domu v Příboře veřejné licitační řízení o prodeji nemovitostí v lokalitě Za školou Npor. Loma v Příboře. Předmětem prodeje je 35 pozemků o výměrách 682 – 2052 m2 určených pro výstavbu rodinných domů. K hranicím pozemků jsou přivedeny, resp. do zahájení výstavby budou přivedeny veškeré inženýrské sítě. Pro výstavbu v lokalitě jsou vypracovány závazné regulativy, jichž účelem je dosažení harmonického prostředí v návaznosti na stávající zástavbu a na otevřenou krajinu.
 
Prodej stavebních pozemků pro výstavbu nových domů v Příboře
 

Veškeré informace o průběhu licitačního řízení, pravidla prodeje, regulativy zástavby, registrační formulář, pokyny pro složení zálohy, karty jednotlivých pozemků včetně uvedení vyvolávacích cen pozemků bez DPH a další jsou k dispozici na úřední desce městského úřadu a na webových stránkách města http://www.pribor.eu/obcan/lokalita-za-skolou-prodej-pozemku/

 

Další informace poskytne pracovnice odboru investic a správy majetku p. Lenka Habdasová, tel. 556 455 458, e-mail habdasova@pribor-mesto.cz.

Tomeček opět brázdí půdu se svou Tatrou v AFRICE

Tomáš Tomeček opět sedl do své TATRY 815 a prohání ji skrz Afriku.

Letošní závod Africa Eco Race (AER) začal v Monacu a končí u Růžového jezera nedaleko Dakaru.

Na zajímavé články a fota ze závodu se můžete podívat na tomto odkazu:

Tomáš Tomeček zprávy

Tomáš Tomeček racing AFRICA