Tomáš Tomeček AFRICA ECO RACE 2018

14.1.2018 12. ETAPA

 

Tomáš Tomeček se zapsal do historie dakarských závodů, když bez navigátora, jen sám v Tatře, úspěšně dokončil Africa Eco Race 2018. A nadto na druhém místě! Poslední, dvanácté etapě, se na původní Rally Dakar vždy říkalo mávací, a tuto tradici při všech deseti ročnících zachovali i pořadatelé Africa Eco Race. Projížďka po pobřeží Atlantského oceánu a slavnostní ceremoniál u Růžového jezera jsou odměnou všem statečným a vytrvalým, kdo zvládli šest tisíc kilometrů od startu až do cíle závodu.

 

Dvanáctá etapa Africa Eco Race 2018: Saint Louis – Dakar, 14. ledna 2018 Celková délka: 292 km Přejezd: Saint Louis - Niokhob 230 km Etapa: Niokhob – Rose Lake 22 km Přejezd: Rose Lake – Dakar 40 km

S jiným kamionem bych si na sólo jízdu netroufl

 

Krátká, jen 22 kilometrů měřící etapa, vede vždy úplně stejně jako za dob Rally Dakar. Není na ní co měnit, je to oslava. Pořadatelé vypouštějí na trať závodníky po skupinách, čas se sice měří, ale nikam nepočítá. Podle toho zřejmě fungovaly oficiální výsledky i iritrack, v kategorii kamionů ukazovaly značné nesrovnalosti v tom, kdo se vlastně poslední etapy zúčastnil. „Miklos Kovacs spravil spojku, dohnal závod a normálně jel,“ osvětluje Tomáš Tomeček. „Zatímco červené Iveco, se kterým jede Corrado Pattono, toho už mělo dost, a muselo být taženo na tyči,“ dodává muž, který dokázal neuvěřitelné – sám v Tatře dokončil tak náročný závod na druhém místě mezi kamiony, a devátém ve smíšeném hodnocení s osobními auty.

 

Tomeček se v projížděcí etapě nikam nehnal a po cestě na podium přemýšlel nad desátým ročníkem Africa Eco Race: „Určitě byl jeden z nejpovedenějších ročníků, možná nejlepší. Když jsme tady byli poprvé v roce 2011, tak to pořadatelé ještě tolik neuměli, ale postupně se to naučili a dělají to moc dobře,“ rekapituluje. „Postavili opravdu krásné tratě. Dokonce jsem si vzpomněl, jak kdysi Patrick Zanirolli vytvořil etapu, která se jmenovala 1000 a jedna duna. Jenže, je to třeba postavit tak, aby to většina závodníků projela,“ pokračuje Tomeček. „A to letos přesně trefili. Dobře odhadli kvalitu startovního pole a náročnost trati. Bylo to opravdu maso, ale dalo se to zvládnout.“ Závod dokončilo přibližně 60% startujících, byť mnozí s penalizacemi. Na radosti na podiu u Růžového jezera to ale rozhodně nikomu z nich neubralo.

 

Nadšení ze závodu byli například všichni Holanďané, startující v kategorii kamionů. Skvělá organizace, na širokých tratích se dalo předjíždět, tohle je to správné dakarské závodění, ozývalo se. Tomáš Tomeček přitakává a na jejich adresu dodává: „Jsem rád, že tady byli, zase to pozvedlo úroveň závodu. A rovnou odpovím na jednu častou otázku,“pokračuje. „S jejich auty nebo jiným kamionem bych si na tu sólo jízdu netroufl. Když tam nějaký senzor začne něco hlásit, co s tím budu dělat v poušti. Zlatá mechanická Tatra,“ uzavírá český pilot českého vozu.

Závod je u konce, co bude dál? „Mám takový zvyk, že druhý den ráno po závodě vždycky jedu auto umýt,“ říká Tomeček. „V deset hodin s Tatrama odjíždíme do přístavu. My pak letíme další den ve dvě ráno do Lisabonu. Ale teď jsem na hotelu, vysprchovaný, šťastný jako dítě, a těším se na dobré jídlo a místní pivo Gazella,“ usmívá se. „A ještě víc se těším na to, až přivezu domů a na tiskovou konferenci krásnou trofej za druhé místo!“

Tomeček na Africa Eco Race startoval poosmé v řadě. S Vojtěchem Morávkem starším byl třikrát první a jednou druhý, s Ladislavem Lálou jednou druhý a dvakrát třetí. Letošní druhé místo je dalším skvělým úspěchem jezdce, týmu a také značky Tatra. “Česká Tatra má tady za ta léta vynikající jméno, jak závodní, tak i naše sběrné kamiony balai,” říká pyšně Tomeček. “A snad mohu říci, že i my. Jsme normální lidé, které tohle baví a mají z toho radost,” dodává pilot stoprocentní Tatry.

 

Podobným způsobem kolem sebe šíří pohodovou atmosféru také spřátelený Slovakia Rally Team v čele s dobrou duší Zuzanou Nováčkovou. V letošním ročníku se starali o své dva motorkáře, a do auta přibrali mechanika z porouchané asistence týmu Pala Anderse Ullevalsetera. Spolupracovali také s ruským týmem Troyka, za který jezdí Dmitrij Agoškov, a pomáhali Tomáši Tomečkovi v práci s motorkářským roadbookem.

Ani jeden ze Slováků přitom letos neměl štěstí. Před rokem byli třetí a čtvrtý. Ján Zaťko ale měl ve druhé etapě pád a zranil si žebra, do toho byl silně nachlazený. Jen železnou vůlí závod dokončil na devátém místě, aniž by si v jeho průběhu jedinkrát slevil a spokojil se s penalizací za některý vynechaný úsek. Martin Benko měl na dosah obhajobu třetího místa, ale v první části 10. etapy mu přestala dobíjet motorka. Benko se sice dostal do bivaku, ale motorka za ním nikoliv. Devátá a desátá etapa natolik roztrousily závodní pole po dunách, že obě sběrné Tatry balai jezdily skoro dva dny v kuse. Oranžový vůz Petra Foltýna přijel do bivaku následujícího rána, bílý Poldy Paďoura vezoucí mimo jiné Benkovu motorku dohnal závod až za dva dny.

 

Motorkám nakonec vládl Paolo Ceci, jenž si tak spravil chuť za odstoupení v předchozím roce. Mezi automobily neobhájil vítězství Vladimir Vasiljev, ač jel až do nejtěžších dunových etap v čele, a z vítězství se radoval jeho věrný stín Mathieu Serradori. Kamionům od startu do cíle kraloval Gerard de Roy, ač se ani on v závěru nevyhnul zapadnutím, a vítězství v 10. etapě zastavením před cílem speciálu věnoval krajanu Van de Laarovi, který ho v dunách z nesnází vysvobodil. Druhé místo Tomáše Tomečka je navázáním na skvělé české výsledky z předchozích let, ať jich dosáhl Tomeček, Jaroslav Valtr, nebo Miroslav Zapletal.

V pozadí úspěchů týmu Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka stojí řada partnerů. Hlavními sponzory jsou pro letošní sezonu opět společnosti Promet Group a Czechoslovak Group. Tým podporují také společnosti Tatra Trucks, Tawesco, Mann Hummel, Federal Mogul a další.

 

Mediálně Tomáše Tomečka podporuje redakce Motorsport revue. Více informací najdete na stránkách www.africarace.comwww.tomastomecek.czwww.msrevue.cz a příslušných sociálních sítích.

 

Celkové výsledky Africa Eco Race 2018: 

Moto: 1. Ceci 47:21:53, 2. Anjos Oliveira (Proto) +1:26:20, 3. Rui Oliveira (Yamaha) +6:43:27,... 9. Zaťko +11:36:35. 

Auta: 1. Serradori 40:18:50, 2. Vasiljev (Mini) +1:07:31, 3. Thomasse +4:10:40. 

Kamiony: 1. De Rooy 45:00:53, 2. Tomeček +5:14:18, 3. Van De Laar +6:50:58, 4. Essers +11:40:22, 5. Govaere +16:00:20, 6. Elfrink +19:14:09, 7. Pattono +24:08:05, 8. Hoondert +30:45:55, 9. Van Velsen +34:17:20.

 

LIVE TRACKING: http://www.africarace.com/en/news/tracking-live-159.html 

IRITRACK http://vulcain.iritrack.net/tdcom/posi/AER2018/web/index.php/display/index/etape/12/

VÝSLEDKY: http://2018.africarace-live.com/fichiers/classement.php?etape=12&secteur=...

 

------------------------------- Africa Eco Race 2018, Monako – Dakar Dohromady 6107 km, z toho 4006 km jsou závodní etapy. První etapa 2. ledna, poslední etapa 14. ledna, celkem 12 etap a jeden volný den. Prvních pět etap v Maroku, volný den (Dakhla), šest etap v Mauretánii, závěrečná etapa v Senegalu.

 

Tomáš Tomeček AFRICA ECO RACE 2018

 

Autor: Prokop Siwe, www.msrevue.cz

Plánované odstávky vody pro Příbor ulice Dukelská

Severomoravské vodovody a kanalizace

Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Umístění náhradního zdroje pitné vody Důvod odstávky
Dukelská ul. Dukelská 25.09.2018 08:00 25.09.2018 14:00 Náhradní zásobování není realizováno není Oprava vodovodu
Přílohy
pdfPříbor 25.9.2018 odstávka vody-ul. Dukelská [pdf, 41 kB]
Příbor 25.9.2018 odstávka vody-ul. Dukelská

Dočasné uzavření České pošty Příbor

česká pošta logo

 

Ve dnech 20.-23.9.2018 bude na poště Příbor probíhat kompletní oprava podlah v zázemí pošty. I když budou práce směrovány na víkend, dojde bohužel k omezení provozu pošty.

 

Z tohoto důvodu bude pošta pro veřejnost uzavřena:

- ve čtvrtek 20.9. od 15. hodiny (otevřeno tedy bude 8:00-12:00 a 13:00-15:00 hod.),

- v pátek a v sobotu 21. a 22. 9.

 

Uložené zásilky bude možné vyzvednout v pondělí 24.9. na poště Příbor.

Plánované odstávky vody pro Příbor ulice Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Severomoravské vodovody a kanalizace

 

Číslo Ulice Dotčená oblast Zobrazení dotčené oblasti Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Umístění náhradního zdroje pitné vody Důvod odstávky
1694 Frenštátská Příbor, ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova níže foto 20.09.2018 08:00 20.09.2018 14:00 Umožněno předzásobení a následně pojezd cisterny v oblasti   Rekonstrukce vodovodu

 

 

Přílohy
pdfPříbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova [pdf, 238 kB]
Příbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Oddíl deskových her - nový ročník

TJ SOKOL PříborTJ SOKOL PŘÍBOR

ODDÍL DESKOVÝCH HER

 

Hrajete rádi deskové hry a chtěli by jste se scházet a zahrát si s dalšími lidmi, nebo se nějaké nové naučit a případně se zúčastnit soutěží v různých hrách? Tak nás neváhejte navštívit a přijďte se za námi podívat, scházíme se každý čtvrtek od 15:00 hodin do 18:00 hodin. K dispozici máme cca 160 deskových a karetních her.

 

Pokud budete mít zájem se k oddílu přidat, tak členský příspěvek pro dospělé je 550,-Kč na kalendářní rok + brigáda nebo 750,-Kč bez brigády, pro děti a mládež do 18 let je členský příspěvek 250,-Kč na kalendářní rok (děti brigády nedělají).

Plánované odstávky elektřiny pro Příbor ulice Štramberská, Myslbekova

Seznam plánovaných odstávek v období od 02.09.2018

Čez group logo

 

04.09.2018 (07:15 - 14:30) - plánovaná odstávka č. 110060611154

Příbor - Příbor

Štramberská
494 624
 
05.09.2018 (08:00 - 18:30) - plánovaná odstávka č. 110060611096

Příbor - Příbor

Masarykova
1148 1149 136 1475 1590 456 493 496 497 501 514 524 542 559 570 607 714 751 760 797 825 826 827 876 879 880 parc.3123/2 parc.č. 3134/1,2
Příbor
parc.č. 3279/230
 
ZDROJ: www.cez.cz

Tatra opraví legendární Slovenskou strelu, potrvá to dva roky

Zhruba dva roky by měla trvat rekonstrukce historického železničního motorového vozu M 290.0 zvaného Slovenská strela, který dá za téměř 120 milionů korun opravit kopřivnická automobilka Tatra Trucks. Po opravě bude vůz vyrobený v roce 1936 v Tatře stát ve speciálním proskleném depu a bude jedním z lákadel nového muzea automobilů, které chce v bývalé tatrovácké slévárně vybudovat Moravskoslezský kraj.

 

Slovenská strela

 

Téměř 80 miliony na renovaci přispějí evropské dotace, symbolický šek v pondělí v Kopřivnici zástupcům automobilky předala ministryně pro místní rozvoj v demisi Klára Dostálová (za ANO).

Tatra může v nejbližší době zahájit výběrové řízení na firmu, která legendární vůz zrenovuje. Nyní Slovenská strela stojí venku před muzeem Tatry a dlouhá léta chátrá. "Dneska, když se na ni podíváte, tak je statická a škaredá. Věříme, že bude dynamická a bude znovu jezdit a bude krásná a bude přinášet radost dalším a bude opravdu důkazem toho, jak unikátní vůz to byl. Věříme, že zase bude funkční a plně provozuschopná," řekl generální ředitel Tatry Radek Strouhal.

Ředitel Technického muzea Tatra Jan Jurkovič řekl, že vůz by měl být po technické stránce renovován do podoby, v jaké jezdil po roce 1936. "Předpokládá se, že se to renovuje do pojízdného stavu, to znamená v podstatě do opravdu původního stavu, který bude způsobilý na provoz i po veřejných kolejích. Samozřejmě jsou už nové předpisy, ale ta elektronika, která je nezbytná dneska k provozu, ta se tam prostě dodá jenom pro, řekněme, určitou konkrétní jízdu jako přenosná," řekl Jurkovič.

Depo, v němž bude vůz stát, bude prosklené, tak aby byl vidět i podvozek. "Z druhé strany bude imitace nádraží. Je tam i prostor pro to, aby Slovenská strela mohla vyjíždět před toto depo, plus zamýšlíme to, že bychom dělali jednou za čas nějaké projížďky pro fanoušky," řekl Strouhal.

 

Praha-Bratislava za 4 hodiny 50 minut

Jurkovič řekl, že stav vozu je opravdu tristní. Kompletně nové se budou muset vyrobit například sedačky. "Obrovskou výhodou při renovaci bude, že je plně zachovalá technická dokumentace. Čili restaurátoři mají podle čeho postupovat, proto si myslíme, že to opravdu zvládnou v horizontu těch dvou let," řekl ředitel muzea. Vnitřní prostory vozu se ale kvůli obavám z poškození budou lidem otevírat spíše jen při výjimečnějších událostech.

Slovenská strela je jedinou movitou památkou v Moravskoslezském kraji. Motorový vůz vyrobený v Tatře byl uveden do provozu 13. července 1936. Byl nasazený na trati Praha - Bratislava, i proto dostal pojmenování Slovenská strela. Jezdil s jedinou zastávkou v Brně a byl to tehdy nejrychlejší spoj, který jezdil po československých kolejích. Trasu urazil za čtyři hodiny a 50 minut.

Po začátku druhé světové války byla Slovenská strela odstavena kvůli nedostatku pohonných hmot. Po válce ještě vůz chvíli jezdil hlavně jako ministerský nebo vládní vlak, vozil i představitele Československa na procesy do Norimberku. Jezdil ještě v 50. letech, pak byl vyřazen. Vlaky Slovenská strela byly vyrobeny dva. Jeden později vyhořel a druhý se dostal v roce 1960 do kopřivnického muzea. Dlouhá desetiletí je jedním ze symbolů města.

 

Zdroj: www.ctk.cz