Tomeček uhájil celkové třetí místo!

Jedenáctá a současně poslední ostrá etapa letošního ročníku Africa Eco Race nabídla 208 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku. Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka vybojoval po konzistentním výkonu druhé místo v etapě a v konečném hodnocení soutěže obsadil mezi kamiony skvělou třetí příčku. Kopřivnická továrna letos slaví stodvacáté výročí výroby prvního vozu a umístění hned dvou Tater mezi prvními třemi kamiony představuje důstojnou oslavu tohoto jubilea.

Jedenáctá etapa vyšla na pátek třináctého. Příznivé počasí, na které bylo během předešlých etap spolehnutí, si však tentokrát postavilo hlavu. "Když jsme ráno vstali, tak foukal velmi silný vítr a prach byl doslova všude," popisuje dění před startem navigátor Ladislav Lála a dodává: "Říkali jsme si, že bude etapa nejspíš zrušená, protože nebudou moci odstartovat helikoptéry. Opak byl však pravdou."

 

Tatra se startovním číslem 401 startovala po famózním výsledku z předchozího dne, kdy obsadila čtvrté místo v kombinovaném hodnocení s auty, jako první kamion. "Jet na špici znamená jet takzvaně první stopu a to nemusí být vůbec jednoduché. Kromě toho, že je to obtížné na navigaci, to je náročnější třeba v dunách," popisuje Tomáš Tomeček a hned pokračuje: "Foukalo tak silně, že jsme neviděli dál než 20 metrů dopředu. Bylo to velmi náročné, protože jsme věděli, že si nemůžeme dovolit navigační ani jezdeckou chybu. Byla to velmi rychlá etapa, často jsme jeli na omezovač, tedy 150 km/h."

Není překvapením, že se za takto složitých podmínek někteří závodníci ztratili a zpátky na trasu je musela navádět helikoptéra. "V takové situaci je velmi jednoduché udělat chybu. Za normálních podmínek by to byla rychlá a navigačně jednoduchá etapa. Snažil jsem se na to nemyslet a maximálně se soustředit. Nakonec to dopadlo více než dobře, byť jsem na startu nevěřícně koukal z auta. V horším počasí jsem snad nikdy nejel. Čekali jsme, že Kamazy poletí, ale podmínky byly stejné pro všechny," komentuje Láďa Lála.

 

Tomáš Tomeček Africa eco race 2017

 

Celkové třetí místo představuje za daných okolností pro malý soukromý tým skvělý počin. "Máme obrovskou radost, že jsme dojeli a jak jsme dojeli," říká dojatý Tomáš Tomeček. "Letos to nebylo vůbec jednoduché. Konkurence nespí a od minulého roku všichni zrychlili. Prakticky není prostor pro chyby. Letos jsme naštěstí měli méně defektů a technických problémů, než v předchozích letech. Jedeme na hranici našich možností, ale nemůžeme zapomenout na to, že pokud uděláme chybu, tak nám nikdo nepomůže. Snažili jsme se jet s vědomím, že nás čeká jedenáct závodních etap. Měli jsme tu skvělé soupeře, zejména pak desetinásobně větší tovární tým Kamaz a samozřejmě i Jardu Valtra s další Tatrou. Konec dobrý, všechno dobré."

Poslední "mávací" etapa se jede tradičně kolem Růžového jezera a je v podstatě odměnou pro závodníky. "Chtěli bychom poděkovat všem partnerům, sponzorům a všem, kdo nás podporují," uzavírá Tomáš Tomeček. "Doufám, že se budou z našeho výsledku radovat tak jako my."

 

Ladislav Lála, 13.1.2017

 

Zdroj: www.tomastomecek.cz

Dočasné uzavření České pošty Příbor

česká pošta logo

 

Ve dnech 20.-23.9.2018 bude na poště Příbor probíhat kompletní oprava podlah v zázemí pošty. I když budou práce směrovány na víkend, dojde bohužel k omezení provozu pošty.

 

Z tohoto důvodu bude pošta pro veřejnost uzavřena:

- ve čtvrtek 20.9. od 15. hodiny (otevřeno tedy bude 8:00-12:00 a 13:00-15:00 hod.),

- v pátek a v sobotu 21. a 22. 9.

 

Uložené zásilky bude možné vyzvednout v pondělí 24.9. na poště Příbor.

Plánované odstávky vody pro Příbor ulice Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Severomoravské vodovody a kanalizace

 

Číslo Ulice Dotčená oblast Zobrazení dotčené oblasti Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Umístění náhradního zdroje pitné vody Důvod odstávky
1694 Frenštátská Příbor, ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova níže foto 20.09.2018 08:00 20.09.2018 14:00 Umožněno předzásobení a následně pojezd cisterny v oblasti   Rekonstrukce vodovodu

 

 

Přílohy
pdfPříbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova [pdf, 238 kB]
Příbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Oddíl deskových her - nový ročník

TJ SOKOL PříborTJ SOKOL PŘÍBOR

ODDÍL DESKOVÝCH HER

 

Hrajete rádi deskové hry a chtěli by jste se scházet a zahrát si s dalšími lidmi, nebo se nějaké nové naučit a případně se zúčastnit soutěží v různých hrách? Tak nás neváhejte navštívit a přijďte se za námi podívat, scházíme se každý čtvrtek od 15:00 hodin do 18:00 hodin. K dispozici máme cca 160 deskových a karetních her.

 

Pokud budete mít zájem se k oddílu přidat, tak členský příspěvek pro dospělé je 550,-Kč na kalendářní rok + brigáda nebo 750,-Kč bez brigády, pro děti a mládež do 18 let je členský příspěvek 250,-Kč na kalendářní rok (děti brigády nedělají).

Plánované odstávky elektřiny pro Příbor ulice Štramberská, Myslbekova

Seznam plánovaných odstávek v období od 02.09.2018

Čez group logo

 

04.09.2018 (07:15 - 14:30) - plánovaná odstávka č. 110060611154

Příbor - Příbor

Štramberská
494 624
 
05.09.2018 (08:00 - 18:30) - plánovaná odstávka č. 110060611096

Příbor - Příbor

Masarykova
1148 1149 136 1475 1590 456 493 496 497 501 514 524 542 559 570 607 714 751 760 797 825 826 827 876 879 880 parc.3123/2 parc.č. 3134/1,2
Příbor
parc.č. 3279/230
 
ZDROJ: www.cez.cz

Tatra opraví legendární Slovenskou strelu, potrvá to dva roky

Zhruba dva roky by měla trvat rekonstrukce historického železničního motorového vozu M 290.0 zvaného Slovenská strela, který dá za téměř 120 milionů korun opravit kopřivnická automobilka Tatra Trucks. Po opravě bude vůz vyrobený v roce 1936 v Tatře stát ve speciálním proskleném depu a bude jedním z lákadel nového muzea automobilů, které chce v bývalé tatrovácké slévárně vybudovat Moravskoslezský kraj.

 

Slovenská strela

 

Téměř 80 miliony na renovaci přispějí evropské dotace, symbolický šek v pondělí v Kopřivnici zástupcům automobilky předala ministryně pro místní rozvoj v demisi Klára Dostálová (za ANO).

Tatra může v nejbližší době zahájit výběrové řízení na firmu, která legendární vůz zrenovuje. Nyní Slovenská strela stojí venku před muzeem Tatry a dlouhá léta chátrá. "Dneska, když se na ni podíváte, tak je statická a škaredá. Věříme, že bude dynamická a bude znovu jezdit a bude krásná a bude přinášet radost dalším a bude opravdu důkazem toho, jak unikátní vůz to byl. Věříme, že zase bude funkční a plně provozuschopná," řekl generální ředitel Tatry Radek Strouhal.

Ředitel Technického muzea Tatra Jan Jurkovič řekl, že vůz by měl být po technické stránce renovován do podoby, v jaké jezdil po roce 1936. "Předpokládá se, že se to renovuje do pojízdného stavu, to znamená v podstatě do opravdu původního stavu, který bude způsobilý na provoz i po veřejných kolejích. Samozřejmě jsou už nové předpisy, ale ta elektronika, která je nezbytná dneska k provozu, ta se tam prostě dodá jenom pro, řekněme, určitou konkrétní jízdu jako přenosná," řekl Jurkovič.

Depo, v němž bude vůz stát, bude prosklené, tak aby byl vidět i podvozek. "Z druhé strany bude imitace nádraží. Je tam i prostor pro to, aby Slovenská strela mohla vyjíždět před toto depo, plus zamýšlíme to, že bychom dělali jednou za čas nějaké projížďky pro fanoušky," řekl Strouhal.

 

Praha-Bratislava za 4 hodiny 50 minut

Jurkovič řekl, že stav vozu je opravdu tristní. Kompletně nové se budou muset vyrobit například sedačky. "Obrovskou výhodou při renovaci bude, že je plně zachovalá technická dokumentace. Čili restaurátoři mají podle čeho postupovat, proto si myslíme, že to opravdu zvládnou v horizontu těch dvou let," řekl ředitel muzea. Vnitřní prostory vozu se ale kvůli obavám z poškození budou lidem otevírat spíše jen při výjimečnějších událostech.

Slovenská strela je jedinou movitou památkou v Moravskoslezském kraji. Motorový vůz vyrobený v Tatře byl uveden do provozu 13. července 1936. Byl nasazený na trati Praha - Bratislava, i proto dostal pojmenování Slovenská strela. Jezdil s jedinou zastávkou v Brně a byl to tehdy nejrychlejší spoj, který jezdil po československých kolejích. Trasu urazil za čtyři hodiny a 50 minut.

Po začátku druhé světové války byla Slovenská strela odstavena kvůli nedostatku pohonných hmot. Po válce ještě vůz chvíli jezdil hlavně jako ministerský nebo vládní vlak, vozil i představitele Československa na procesy do Norimberku. Jezdil ještě v 50. letech, pak byl vyřazen. Vlaky Slovenská strela byly vyrobeny dva. Jeden později vyhořel a druhý se dostal v roce 1960 do kopřivnického muzea. Dlouhá desetiletí je jedním ze symbolů města.

 

Zdroj: www.ctk.cz

Prodej stavebních pozemků za školou npor. Loma v Příboře

Město Příbor oznamuje, že ve dnech 20.09.2018 a 21.09.2018 proběhne veřejné licitační řízení o prodeji stavebních pozemků v lokalitě Za školou Npor. Loma v Příboře.

Karty jednotlivých pozemků, pokyny k registraci do veřejného licitačního řízení a další informace jsou zveřejněny na webových stránkách města:

 

Mapa pozemků na prodej za školou Příbor

 

https://www.pribor.eu/obcan/lokalita-za-skolou-prodej-pozemku/

 

 

Zdroj: Měsíčník města Příbora 9/2018