Úplná uzavírka silnice I/58 ul. Ostravská v Příboře v místě mostu

V rámci stavební akce „D48 Rybí – MÚK Rychaltice“ – SO C242 – bourání posledního nosníku, dojde v termínu od 05.05.2018 od 18:00 - 06.05.2018 do 6:00 hod. k úplné uzavírce sil. I/58 ul. Ostravské v Příboře v místě mostu ev. č. 48-027 v Příboře (pod hřbitovem u čerpací stanice PHM).

Objízdná trasa bude vedena:

  • směr Skotnice – Příbor: sil. D48 MÚK Příbor – západ, sil. I/58, sil. III/04823 (ul. Jičínská)
  • směr Příbor – Skotnice: sil. III/04823, sil. I/58 MÚK Příbor – západ, sil. D48, sil. I/48 MÚK Hájov, sil. I/48 

 

Mapka Příbor objížďka

Plánované odstávky vody pro Příbor ulice Dukelská

Severomoravské vodovody a kanalizace

Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Umístění náhradního zdroje pitné vody Důvod odstávky
Dukelská ul. Dukelská 25.09.2018 08:00 25.09.2018 14:00 Náhradní zásobování není realizováno není Oprava vodovodu
Přílohy
pdfPříbor 25.9.2018 odstávka vody-ul. Dukelská [pdf, 41 kB]
Příbor 25.9.2018 odstávka vody-ul. Dukelská

Dočasné uzavření České pošty Příbor

česká pošta logo

 

Ve dnech 20.-23.9.2018 bude na poště Příbor probíhat kompletní oprava podlah v zázemí pošty. I když budou práce směrovány na víkend, dojde bohužel k omezení provozu pošty.

 

Z tohoto důvodu bude pošta pro veřejnost uzavřena:

- ve čtvrtek 20.9. od 15. hodiny (otevřeno tedy bude 8:00-12:00 a 13:00-15:00 hod.),

- v pátek a v sobotu 21. a 22. 9.

 

Uložené zásilky bude možné vyzvednout v pondělí 24.9. na poště Příbor.

Plánované odstávky vody pro Příbor ulice Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Severomoravské vodovody a kanalizace

 

Číslo Ulice Dotčená oblast Zobrazení dotčené oblasti Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Umístění náhradního zdroje pitné vody Důvod odstávky
1694 Frenštátská Příbor, ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova níže foto 20.09.2018 08:00 20.09.2018 14:00 Umožněno předzásobení a následně pojezd cisterny v oblasti   Rekonstrukce vodovodu

 

 

Přílohy
pdfPříbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova [pdf, 238 kB]
Příbor 20.9.2018 odstávka vody-ul. Frenštátská, Na Valše, Wolkerova

Oddíl deskových her - nový ročník

TJ SOKOL PříborTJ SOKOL PŘÍBOR

ODDÍL DESKOVÝCH HER

 

Hrajete rádi deskové hry a chtěli by jste se scházet a zahrát si s dalšími lidmi, nebo se nějaké nové naučit a případně se zúčastnit soutěží v různých hrách? Tak nás neváhejte navštívit a přijďte se za námi podívat, scházíme se každý čtvrtek od 15:00 hodin do 18:00 hodin. K dispozici máme cca 160 deskových a karetních her.

 

Pokud budete mít zájem se k oddílu přidat, tak členský příspěvek pro dospělé je 550,-Kč na kalendářní rok + brigáda nebo 750,-Kč bez brigády, pro děti a mládež do 18 let je členský příspěvek 250,-Kč na kalendářní rok (děti brigády nedělají).

Plánované odstávky elektřiny pro Příbor ulice Štramberská, Myslbekova

Seznam plánovaných odstávek v období od 02.09.2018

Čez group logo

 

04.09.2018 (07:15 - 14:30) - plánovaná odstávka č. 110060611154

Příbor - Příbor

Štramberská
494 624
 
05.09.2018 (08:00 - 18:30) - plánovaná odstávka č. 110060611096

Příbor - Příbor

Masarykova
1148 1149 136 1475 1590 456 493 496 497 501 514 524 542 559 570 607 714 751 760 797 825 826 827 876 879 880 parc.3123/2 parc.č. 3134/1,2
Příbor
parc.č. 3279/230
 
ZDROJ: www.cez.cz

Tatra opraví legendární Slovenskou strelu, potrvá to dva roky

Zhruba dva roky by měla trvat rekonstrukce historického železničního motorového vozu M 290.0 zvaného Slovenská strela, který dá za téměř 120 milionů korun opravit kopřivnická automobilka Tatra Trucks. Po opravě bude vůz vyrobený v roce 1936 v Tatře stát ve speciálním proskleném depu a bude jedním z lákadel nového muzea automobilů, které chce v bývalé tatrovácké slévárně vybudovat Moravskoslezský kraj.

 

Slovenská strela

 

Téměř 80 miliony na renovaci přispějí evropské dotace, symbolický šek v pondělí v Kopřivnici zástupcům automobilky předala ministryně pro místní rozvoj v demisi Klára Dostálová (za ANO).

Tatra může v nejbližší době zahájit výběrové řízení na firmu, která legendární vůz zrenovuje. Nyní Slovenská strela stojí venku před muzeem Tatry a dlouhá léta chátrá. "Dneska, když se na ni podíváte, tak je statická a škaredá. Věříme, že bude dynamická a bude znovu jezdit a bude krásná a bude přinášet radost dalším a bude opravdu důkazem toho, jak unikátní vůz to byl. Věříme, že zase bude funkční a plně provozuschopná," řekl generální ředitel Tatry Radek Strouhal.

Ředitel Technického muzea Tatra Jan Jurkovič řekl, že vůz by měl být po technické stránce renovován do podoby, v jaké jezdil po roce 1936. "Předpokládá se, že se to renovuje do pojízdného stavu, to znamená v podstatě do opravdu původního stavu, který bude způsobilý na provoz i po veřejných kolejích. Samozřejmě jsou už nové předpisy, ale ta elektronika, která je nezbytná dneska k provozu, ta se tam prostě dodá jenom pro, řekněme, určitou konkrétní jízdu jako přenosná," řekl Jurkovič.

Depo, v němž bude vůz stát, bude prosklené, tak aby byl vidět i podvozek. "Z druhé strany bude imitace nádraží. Je tam i prostor pro to, aby Slovenská strela mohla vyjíždět před toto depo, plus zamýšlíme to, že bychom dělali jednou za čas nějaké projížďky pro fanoušky," řekl Strouhal.

 

Praha-Bratislava za 4 hodiny 50 minut

Jurkovič řekl, že stav vozu je opravdu tristní. Kompletně nové se budou muset vyrobit například sedačky. "Obrovskou výhodou při renovaci bude, že je plně zachovalá technická dokumentace. Čili restaurátoři mají podle čeho postupovat, proto si myslíme, že to opravdu zvládnou v horizontu těch dvou let," řekl ředitel muzea. Vnitřní prostory vozu se ale kvůli obavám z poškození budou lidem otevírat spíše jen při výjimečnějších událostech.

Slovenská strela je jedinou movitou památkou v Moravskoslezském kraji. Motorový vůz vyrobený v Tatře byl uveden do provozu 13. července 1936. Byl nasazený na trati Praha - Bratislava, i proto dostal pojmenování Slovenská strela. Jezdil s jedinou zastávkou v Brně a byl to tehdy nejrychlejší spoj, který jezdil po československých kolejích. Trasu urazil za čtyři hodiny a 50 minut.

Po začátku druhé světové války byla Slovenská strela odstavena kvůli nedostatku pohonných hmot. Po válce ještě vůz chvíli jezdil hlavně jako ministerský nebo vládní vlak, vozil i představitele Československa na procesy do Norimberku. Jezdil ještě v 50. letech, pak byl vyřazen. Vlaky Slovenská strela byly vyrobeny dva. Jeden později vyhořel a druhý se dostal v roce 1960 do kopřivnického muzea. Dlouhá desetiletí je jedním ze symbolů města.

 

Zdroj: www.ctk.cz