Kde musím nosit roušku po 1. červenci 2020

Jak je to od července 2020 s protiepidemiologickými pravidly?

Plošně se ruší povinnost nošení roušek, a to od 1. července s výjimkou oblastí, kde krajská hygienická stanice přijala lokální opatření z důvodu zhoršené epidemiologické situace v souvislosti s covid-19 (viz níže).

 

Kde musím nosit roušku Moravskoslezský kraj od 30. června 2020

 

Plošně po celé ČR platí pro všechny návštěvy zdravotnických zařízení lůžkové péče a zařízení sociálních služeb (celé znění mimořádného opatření):

  • Návštěva maximálně 2 osob (pravidlo se nevztahuje na osoby v terminálním stádiu nevyléčitelného onemocnění)
  • Povinná ochrana nosu a úst

 

Plošně se od 1. července upravují pravidla provozu vybraných subjektů takto
(celé znění mimořádného opatření):

ve všech provozovnách:

  • jsou zákazníci informováni k dodržování odstupu 2 metry a žádáni o platbu artou
  • jsou pro zákazníky i zaměstnance umístěny dezinfekční prostředky u často dotýkaných předmětů (kliky, zábradlí, nákupní vozíky)
  • v případě prodeje nebaleného pečiva je zajištěno, aby v místě prodeje nedocházelo ke shlukování osob a místo bylo vybaveno pomůckami osobní hygieny
  • provozovny maloobchodního prodeje potravin se samoobslužným prodejem musí zákazníkům zdarma poskytovat jednorázové rukavice nebo jiný ochranný prostředek na ruce

farmářské trhy a jiné venkovní trhy:

  • provozovatelé zajistí odstupy mezi stánky nejméně 2 metry a umístí desinfekční prostředky u každého místa

knihovny:

  • pracovníci knihoven provádí hygienu rukou se zvýšenou frekvencí při kontaktu s knihami
  • u vstupu zákazníci provedou dezinfekci rukou i zákazníci, dezinfekční prostředek zajistí provozovatel knihovny

prodej oděvů a obuvi:

  • zkoušení oděvů a obuvi probíhá až po předchozí dezinfekci rukou
  • při vracení oděvů v rámci reklamace se oděvy uloží po dobu 24 hodin odděleně od ostatního zboží

holičství a kadeřnictví:

  • pokud má holič nebo zákazník teplotu 37° a vyšší, je mu zamezen vstup do provozovny
  • v provozovně jsou dostupné dezinfekční prostředky
  • před začátkem poskytování služeb a po ukončení si holič vždy dezinfikuje ruce
  • povrchová dezinfekce včetně použitých kadeřnických pomůcek se provádí po každém zákazníkovi
  • podlaha je dezinfikována alespoň jednou denně

provozovny manikúry, pedikúry, masáží, kosmetických služeb a pedologie

  • pokud má obsluha nebo zákazník teplotu 37° a vyšší, je mu zamezen vstup do provozovny
  • v provozovně jsou dostupné dezinfekční prostředky
  • povrchová dezinfekce se provádí po poskytnutí služby každému zákazníkovi, včetně všech použitých pomůcek
  • podlaha je dezinfikována alespoň jednou denně
  • osoba poskytující tuto službu používá při výkonu práce jednorázové rukavice (s výjimkou masáží), které vymění u každého zákazníka
  • před a po masáži osoba poskytující tuto službu provede dezinfekci rukou
  • před poskytnutím služby se provede povinná dezinfekce ošetřované plochy u zákazníka

divadla, kina, koncertní síně, cirkusy a podobné provozy

  • provozovatel zajistí alespoň jednu osobu, která dohlíží na dodržování následujících pravidel a působí na diváky a další osoby, aby je dodržovali
  • v hledišti je nejvýše 1 000 diváků s výjimkou oblastí, kde krajská hygienická stanice přijala lokální opatření z důvodu zhoršené epidemiologické situace v souvislosti s covid-19 (viz níže)
  • mezi prodejními místy vstupenek je odstup alespoň 2 metry
  • zákazníci jsou vyzýváni informačními materiály k dodržování odstupu 2 metrů a k tomu, aby nejlépe platili platební kartou
  • ve vstupním prostoru a na toaletách jsou dostupné dezinfekční prostředky pro dezinfekci rukou
  • před zahájením představení je celý prostor určený pro diváky dezinfikován průběžně se provádí úklid i při provozu (dezinfekce klik, madel, pultů atd.)

stravovací služby

  • zákazníci jsou vyzývání informačními materiály k dodržování odstupu 2 metrů a k tomu, aby nejlépe platili platební kartou
  • při vstupu do vnitřních i venkovních prostor provozovny stravovacích služeb je zajištěna možnost dezinfekce rukou pro zákazníky
  • dezinfekce židlí a stolů se provádí před usazením každé nové skupiny zákazníků
  • v případě prodeje přes výdejové okénko se dezinfekce výdejového okénka provádí alespoň každé 2 hodiny
  • v případě, že pracovník provozovny má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny

nákupní centra s prodejní plochou přesahující 5 000 m2

  • provozovatel zajistí alespoň jednu osobu, která dohlíží na dodržování následujících pravidel a působí na zákazníky a další osoby, aby je dodržovali
  • provozovatel zajistí viditelné označení doporučení k dodržování rozestupu 2 metrů mezi osobami na veřejně přístupných plochách v nákupním centru
  • je realizován režimový plán úklidu, kterým bude upraven režim úklidu, dezinfekce, případně dekontaminací společných prostor na základě odborného doporučení místně příslušné krajské hygienické stanice
  • je zamezováno shlukování osob, zejména ve všech místech, kde to lze očekávat, např. vstupy z podzemních garáží, prostor před výtahy, eskalátory, toalety apod.
  • u každého vstupu pro zákazníky a zaměstnance do obchodního centra je zajištěna možnost dezinfekce rukou alespoň v prostoru každé pokladny nebo pokladní zóny
  • platební terminály jsou pravidelně dezinfikovány
  • u vchodu do každé provozovny je umístěno viditelné označení doporučení dodržování odstupu osob 2 metry od sebe v prostoru provozovny
  • provozovatel zajistí školení pracovníků s cílem zajistit a ověřit znalosti o opatřeních, příznacích nemoci a prevenci šíření nákazy včetně ochrany návštěvníků a pracovníků

vnitřní sportoviště a související vnitřní prostory venkovních sportovišť

  • doporučuje se zajistit dezinfekci strojů a dalšího cvičebního nářadí a pomůcek po použití každým klientem
  • provozovatel průběžně dezinfikuje místa, kde se klienti vyskytují a zajistí dezinfekci rukou pro personál i klienty
  • klienti provedou povinnou dezinfekci rukou před zahájením a po celkovém ukončení cvičení
  • provozovatel upraví časový harmonogram tak, aby mezi jednotlivými lekcemi proběhl úklid, vyvětrání a dezinfekce prostor
  • provozovatel zajistí co největší rozptýlení osob v šatnách a možnost dezinfekce rukou
  • provozovatel průběžně dekontaminuje místa, kudy klienti prochází (pravidelný úklid a dezinfekce)
  • provozovatel zajistí úklid každý den a dezinfekci vnitřku skříněk během dne a po skončení provozu

provozovny činností, při kterých je porušována integrita kůže

  • u vstupu do provozovny je zajištěna dezinfekce rukou pro zákazníky
  • pokud v místnosti pracuje více pracovníků současně, jsou jednotlivá pracoviště oddělená plentou
  • křeslo/lehátko je po každém zákazníkovi vydezinfikováno

sauny

  • zákazník provede dezinfekci rukou před vstupem
  • dezinfekce a papírové utěrky jsou k dispozici pro zákazníky ve všech prostorách
  • provozovatel provádí zvýšenou frekvenci kontrol saun a dodržování opatření
  • provádí se pravidelná dezinfekce míst ploch, kterých se dotýkají ruce
  • všechno prádlo se dezinfikuje varem (prostěradla, ručníky, roušky)
  • neprovozují se ledové studny a krystalické ochlazení
  • pracovníci si pravidelně dezinfikují ruce
  • provádí se 100% výměna vzduchu pomocí vzduchotechniky
  • provádí se intenzivní čištění a dezinfekce virucidními prostředky všech prostor každý den po uzavření provozu nad rámec standardního čištění
  • součástí každé sprchy je dávkovač s dezinfekčním mýdlem

 

Platná protiepidemická opatření pro lokální ohniska se zvýšeným výskytem onemocnění covid-19

Hlavní město Praha

  • Povinnost nošení roušek platí pro:
    • metro a jeho prostory,
    • vnitřní prostory při konání hromadných akcí nad 100 osob a vzdálenosti mezi účastníky menší než 1,5 metru.

Pozor platí to i například pro prostory kin, divadel, koncertů a podobných zařízení; prakticky to znamená, že od 100 osob musejí mít návštěvníci roušky.

Celé znění mimořádného opatření.

Moravskoslezský kraj

  • Povinnost nošení roušek platí pro:
    • vnitřní prostory při konání hromadných akcí nad 100 osob,
    • osoby vykonávající epidemiologicky závažné činnosti* při kontaktu s klienty na vzdálenost kratší než 1,5 metru s výjimkou stravovacích služeb.

* činnosti, při kterých dochází ke zpracování a výrobě potravin, kosmetických přípravků, úpraven vod a vodovodů, provozování holičství, kadeřnictví, pedikúry, manikúry, solária, kosmetických, masérských, regeneračních nebo rekondičních služeb, provozování živnosti, při níž je porušována integrita kůže (zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví – definice epidemiologicky závažných činností, především § 19)

  • Povinnost pro přeshraniční pracovníky:
    • Předložení lékařského potvrzení o absolvování PCR testu na SARS-CoV-2 s negativním výsledkem, a to 1x za 10 dní (test nesmí být starší než 4 dny).

Celé znění mimořádného opatření.

 

Území obcí Karviná, Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Bohumín, Havířov, Orlová, Český Těšín, Třinec a všech obcí, pro které vykonávají rozšířenou působnost

  • Povinnost nošení roušek, platí pro:
    • všechny vnitřní prostory,
    • uvnitř motorových vozidel, např. veřejná doprava, taxi apod. (neplatí pro členy jedné domácnosti).
  • Povoluje se konání hromadných akcí do maximálního počtu 100 účastníků (v maximálně 5 sektorech po 100 účastnících), a to venku i uvnitř.
  • Uzavření prostor společného stravování mezi 23:00 – 8:00 hodin.
  • Zákaz návštěv v nemocnicích a lůžkových zařízení sociálních služeb.
  • Vstupní filtr pacientů a zaměstnanců u vstupu do zdravotnických zařízení.
  • Testování zaměstnanců pracujících ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče a sociálních zařízeních v pobytové formě pomocí RT-PCR/Rapid testů.
  • Testování nových pacientů při příjmu ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče a sociálních zařízeních v pobytové formě pomocí RT-PCR/Rapid testů.
  • Omezení příjmu osob do zařízení sociálních služeb v pobytové formě (s výjimkou osob, které mají lékařské potvrzení o absolvování testu RT-PCR na přítomnost SARS CoV-2, který není starší než 4 dny).
  • Omezení setkávání zaměstnanců výrobních podniků v rámci různých směn.
  • Na přírodních a umělých koupalištích se ve stejný čas povoluje nejvýše 100 osob a zároveň nejvýše jeden návštěvník na 10 m² prostorů přístupných návštěvníkům.

Kde musím nosit roušku po 1.7.2020

Zdroj: www.mzcr.cz

ELEKTRICKÁ TATRA, Tatra připravuje veledůležitou novinku, která kopřivnické automobilce zajistí náskok nad konkurencí. Půjde o unikátní náklaďák

V souvislosti s alternativními pohony Tatry se v poslední době hovořilo především o vodíkových palivových článcích. Kopřivnická společnost však chystá i „tradiční“ elektromobil, tedy ten s elektromotory a bateriovým úložištěm.

 

Vývoji alternativních pohonů se Tatra věnuje několik let. Loni představila v Ostravě speciál na vodík, který posléze testovala na kopřivnickém polygonu. Pozadu však nezůstává ani v oblasti elektrického pohonu s bateriovým systémem. Ten se v zákulisí značky již delší dobu „vyšívá“ a jeho vznik teď podpoří i důležitá dotace.

 

Tatrovce se totiž podařilo získat dotační titul z programu Technologické agentury České republiky (TAČR) na vývoj těžkého nákladního vozidla. To vychází ze současné řady Force a jmenuje se e-Drive 8×8. Technické podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím, ale víme, že elektromotory a baterie se budou kombinovat s vícestupňovou převodovkou Eaton. Zatím nikdo v dané kategorii se do stavby alternativních náklaďáků nepustil s takovou vervou, což může být do budoucna důležitá konkurenční výhoda.

 

Právě s Eatonem a společností Devinn kopřivnická značka na vývoji projektu spolupracuje. V rámci strategie nízkoemisních vozidel chce do budoucna nabídnout baterie i vodíkové palivové články, případně kombinaci obou systémů. Počítá se dokonce s range extenderem, tedy takzvaným prodlužovačem dojezdu. Něco takového známe z některých osobních elektromobilů, kde je součástí i spalovací motor s malou nádrží, který slouží coby generátor elektrické energie.

 

„Na očekávaný přechod určité části zákazníků v daném segmentu na e-mobilitu bude naše společnost připravena. Usilovně pracujeme na projektech, které budou splňovat nadcházející přísné legislativní normy a také stále se zvyšující požadavky zákazníků,“ říká předseda představenstva a generální ředitel společnosti Tatra Tucks Lukáš Andrýsek.

Vyvinout alternativní palivo pro těžkou nákladní dopravu přitom není nic snadného. Na rozdíl od drtivé většiny osobáků se tyto vozy zpravidla pohybují v náročném terénu ve složitých klimatických, teplotních a prašných podmínkách. Navíc se mnohdy vypořádávají s nemalými podélnými i příčnými náklony a strmými stoupáními.

 

TATRA FORCE hasiči elektrická tatrovka

 

Základem elektrické Tatry se stane současná třetí generace řady Force. Ta dnes - zatím v tradiční spalovací verzi - slouží na mnoho způsobů. Třeba i hasičům.

„I proto na vývoji jednotlivých agregátů alternativních hnacích traktů spolupracujeme jak s akademickou, tak výzkumnou sférou a celou řadou českých a mezinárodních institucí,“ popisuje průběh příprav Radomír Smolka, člen představenstva Tatry zodpovědný za vývojové projekty.

Termín premiéry první elektrické tatrovky zatím oznámen nebyl. Jak automobilka uvedla v tiskové zprávě, jednotlivé projekty jsou pečlivě naplánovány a časově koordinovány s ohledem na mezinárodní legislativní pravidla, ale i na budoucí požadavky zákazníků. Jinými slovy - až přijde ten správný čas!

 

Zdroj: www.garaz.cz a www.tatra.cz

Studie předletištního prostoru v Mošnově

Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je vypracování studie „Masterplan – urbanistická a objemová studie předletištního prostoru v Mošnově“ (dále také jako „dílo“ nebo „studie“), která bude z pohledu budoucího využití sloužit jako strategický dokument stanovující základní pravidla a principy celkového fungování území předletištního prostoru v k.ú. Mošnov, jenž bude moderním centrem obchodu a služeb.
Podkladem pro zpracování studie je „Rozvoj administrativních částí letišť v Evropě“ zpracovaný odborem strategického rozvoje MMO (příloha č. 1 těchto zadávacích podmínek), Přehled letišť (příloha č. 2 těchto zadávacích podmínek) a Vymezení řešeného území (příloha č. 3 těchto zadávacích podmínek).

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov


Studie bude obsahovat a řešit:

  • návrh minimálních a maximálních limitů pro využití předletištního prostoru Mošnov (tedy maximální
    a minimální výšky objektů, počty pater, plochy zastavění a plochy užitné a další relevantní
    parametry);
  • návrh funkční náplně využití v budoucích objektech předletišního prostoru Mošnov na základě
    dosavadních zkušeností a zjištěných dat o rozvoji parametrově obdobných evropských letišť, dle
    přílohy č.1 těchto zadávacích podmínek („Rozvoj administrativních částí letišť v Evropě“) a přílohy
    č. 2 těchto zadávacích podmínek („Přehled letišť“);
  • návrh efektivního řešení přístupu automobilové dopravy, jak z pohledu zajištění průjezdu územím,
    tak i z pohledu přístupu a řešeného parkování krátkodobého i dlouhodobého ve vztahu k budoucím
    uživatelům území;
  • návrh úrovňových i mimoúrovňových přístupů pro pěší a cyklo mezi rezidenční částí Mošnova,
    průmyslovou částí Mošnova, předletištního prostoru Mošnova a vstupu do hlavní budovy Letiště
    Leoše Janáčka Ostrava přes hlavní komunikační bariéry, kterými jsou:
    ➢ silnice I/58
    ➢ ul. Gen. Fajtla, ul. Průmyslová a ul. K Letišti
    ➢ nově plánovaná železniční vlečka vycházející z rozvojové studie rozšířeného zájmového
    území Mošnov, zadaného Moravskoslezským krajem
    tak, aby se jednotlivé druhy dopravy vzájemně co nejméně omezovaly, tedy zajišťovaly nejvyšší
    možnou plynulost a byly maximálně bezpečné;
  • návrhy přípustných technických a konstrukčních řešení navržených objektů dle studie – definování
    základních principů;
  • návrh řešení exteriéru území, parkových a terénních úprav – definování základních principů;
  • ověření a potvrzení stávajících kapacit energií, médií a přenosové infrastruktury;
  • vyhodnocení socioekonomických dopadů využití území;
  • vyhodnocení možnosti etapizace rozvoje (max. 4 etapy);
  • kvalifikovaný odhad investičních finančních nákladů na přípravu a realizaci akce celkem a také
    podle etap a zároveň kvalifikovaný odhad budoucích provozních nákladů;
  • harmonogram přípravy a realizace s uvedením hlavních milníků

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (1)

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (2)

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (1)

Zdroj: www.msstavby.cz

Odstávka vody SMVAK OSTRAVA 17. dubna 2024 8-15 hodin

Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Důvod odstávky
Štramberská části ulic: Štramberská, Bezručova, Dvořákova, Březinova - v místě vyvěšení 17.04.2024 08:00 17.04.2024 15:00 Umožněno předzásobení Přeložka vodovodu

 

SMVAK Příbor odstávka

Obchvat Frenštátu pod Radhoštěm

V rámci studie je navržen obchvat Frenštátu pod Radhoštěm, který je veden při severním, východním a jižní okraji města. Navržená trasa prochází přes katastrální území obcí Tichá, Kunčice pod Ondřejníkem a města Frenštát pod Radhoštěm. Obchvat kategorie S9,5/90 je navržen v délce cca 6,5km.

Cílem studie je najít variantu, která bude technicky proveditelná, s minimálním vlivem na životní prostředí, s maximálním přínosem dopravní účelnosti a společenským přínosem pro město Frenštát pod Radhoštěm a jeho okolí. Studie je zpracovávána s ohledem na možné zvýšení kapacity dopravy v budoucnu na Frenštátsku, tak aby do existovala možnost dalších kroků ve věci odklonění dopravy z centra města formou obchvatu. Vyobrazení navržené trasy je pouze návrhem, který se v případě možné budoucí realizace může svými parametry měnit.

Cílem studie je vést obchvat v maximální míře ve stávajících koridorech pro dopravu dle územních plánů Frenštát pod Radhoštěm, Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem. Zejména v koridoru pro sil. II/483 v k.ú. Tichá, který již byl ze strany obce Tichá v minulosti schválen zastupitelstvem. Studie bude sloužit jako podklad pro zanesení koridoru obchvatu Frenštátu pod Radhoštěm do územně plánovací dokumentace ZÚR (Zásady územního rozvoje).

 

frensta-obchvat_1


V rámci studie byly navrženy tři trasy obchvatu, které se od sebe liší křížením se stávajícími komunikacemi a druhou polovinou obchvatu nacházející se v katastrálním území Frenštátu pod Radhoštěm. 
Na základě projednání se zástupci města Frenštát pod Radhoštěm za účasti zástupců obce Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem byla vybrána následující varianta obchvatu.

Navržená trasa není studií výstavby obchvatu, ale pouze studií pro potřeby zanesení do ZUR, všechny vyobrazené prvky trasy jsou pouze návrhem dnešní situace, které by v případě dalších etap musely být aktualizovány, dle podmínek, které v budoucnu nastanou.

Trasa první poloviny obchvatu silnice I/58 je navržena při severním okraji města Frenštát pod Radhoštěm v koridoru vymezeném územním plánem Tichá pro výstavbu silnice II/483. Na začátku se obchvat odpojuje od stávající silnice I/58 ze směru Vlčovice prostřednictvím okružní křižovatky „Vlčovice“.

Následně přechází přes inundační území řeky Lubiny, v okolí ČOV, mostním objektem. Dále prochází územím poblíž TJ Slovan ke hřbitovu, kde kříží nejprve místní komunikaci a následně u hřbitova silnici III/4848. Pokračuje v násypu, nebo ve stávající úrovni lokalitou za střelnicí, kde se v násypu nadjezdem a následně v zářezu podjezdem mimoúrovňově kříží se stávajícími místními komunikacemi. 

Napojení silnic II/483 a III/4836 je navrženo pětiramennou okružní křižovatkou „Kunčice“. Obchvat dále mimoúrovňově kříží železniční trať Frenštát pod Radhoštěm – Kunčice pod Ondřejníkem a podél železniční trati pokračuje v náspu směrem k potokům Bystrá a Lomná, které jsou obchvatem přemostěny. 
Silnice III/4835 ve směru centrum a Trojanovice je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Trojanovice“ s přímým napojením místní komunikace Planiska. Trasa obchvatu pak vede v hlubokém zářezu v blízkosti sv. Marka, kde místní komunikace Pod Markem přechází nad obchvatem lávkou pro pěší a cyklisty. Trasa obchvatu je dále vedena v jižní části pod stávající průmyslovou zónou a místní komunikaci Kopaná, která je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Kopanská“. 

Na konci úseku obchvat obchází vodní plochu Siberie a přechází přes místní komunikaci a řeku Lubinu mostním objektem. Na stávající silnici I/58 je navrženo napojení čtyřramennou okružní křižovatkou „Siberie“. 

 

Výhody varianty:

  • Úrovňové napojení sil. III/4848,
  • Přehledné napojení silnice II/483 a III4836,
  • Mimoúrovňové křížení se železniční tratí,
  • Minimální zásah do lokality „Křenkovo arboretum“,
  • Zrušení železničního přejezdu Planiska,
  • Přímé napojení MK Planiska na obchvat,
  • Ponechání prostoru pro rozvoj průmyslové zóny města,
  • Přímé napojení průmyslové zóny na obchvat a odklonění dopravy z průmyslové zóny mimo město a městské části.

frensta-obchvat_2

frensta-obchvat_3

 

frenstat-obchvat_4

 

frenstat-obchvat_5

 

frenstat-obchvat_6

 

frenstat-obchvat_7

 

Zdroj: www.mufrenstat.cz

Vodíková TATRA poprvé v Praze🔥

Ve středu 10. dubna zavítá premiérově do našeho hlavního města vozidlo TATRA FORCE e-DRIVE 8x6.💙 Prototyp poháněný elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články se představí v rámci konference AutomotiveDay v areálu ČVUT v pražských Dejvicích.

Na odborné konferenci vystoupí i ředitel výzkumu a vývoje TATRA TRUCKS Jakub Pončík s prezentací zaměřenou na aktivity kopřivnické automobilky v oblasti vývoje bezemisních těžkých nákladních vozidel.🔋 Moderní technologie nové generace TATRA FORCE bude k vidění i pro širokou veřejnost, jelikož vodíkový prototyp bude vystaven na venkovní ploše u budovy Národní technické knihovny. Takže pokud máte zájem vidět vodíkovou Tatru poprvé v Praze, tak neváhejte a dorazte.😍

🕐 9:30-16:30
📌Areál ČVUT Praha-Dejvice

EN:

🆕 Hydrogen TATRA for the first time in Prague🔥

On Wednesday 10 April, the TATRA FORCE e-DRIVE 8x6 will visit the capital city for the first time.💙 The prototype, powered by an electric traction engine in combination with hydrogen fuel cells, will be presented at the Automotive Day conference on the premises of the CTU in Dejvice, Prague.

Jakub Pončík, Director of Research and Development at TATRA TRUCKS, will give a presentation on the activities of the TATRA in the field of development of emission-free heavy-duty vehicles.🔋 The modern technology of the new generation TATRA FORCE will also be on display for the general public, as the hydrogen prototype will be on display in the outdoor area near the National Technical Library building. So if you are interested in seeing a hydrogen Tatra for the first time in Prague, don't hesitate to come.😍

🕐 9:30-16:30
📌 CTU Prague-Dejvice Campus

 

TATRA vodíková

 

Zdroj: www.tatra.cz

PORUCHA NA SVOZOVÉM VOZIDLE BIO ODPAD

Z důvodu poruchy na svozovém vozidle nebyly v pátek svezeny všechny nádoby na bioodpad od rodinných domů. Žádáme občany, ať nechají nádoby připravené ke svozu. Svoz proběhne v nejbližší možné době. V případě potřeby je možno využít nádoby o objemu 770 litrů, které se podařilo svézt před poruchou.

 

svozový vůz Technické služby Příbor