42.KOWAX VALAŠSKÁ RALLY VALMEZ 5. - 7. dubna 2024

KOWAX Valašská rally ValMez proběhne netradičně v neděli. To je jedna ze zásadních zpráv z tábora organizačního týmu tradičního valašského závodu. Ten letos proběhne ve dnech 5. – 7. dubna 2024. Soutěž bude zařazena do seriálů FIA CEZ rally a Historic rally, Autoklub Rallysprint Série (Poháru 2+) a RSS v rally historických automobilů.

 

KOWAX Valašská rally ValMez nadále zůstává úzce spojena s městem Valašské Meziříčí. V rámci 42. ročníku se nic nemění na umístění administrativní i technická přejímky (Autocentrum Lukáš), ředitelství rally na městském úřadu, shodná zůstává i poloha servisu v areálu valašskomeziříčské společnosti DEZA. Z tohoto prostoru budou posádky vyrážet na šest rychlostních zkoušek ve Zlínském a Moravskoslezském kraji (formát 3 „erzety“ dvakrát). Celková délka soutěže je naplánována na necelých 181 km, s více než sedmdesáti měřenými kilometry.

„Valašku letos připravujeme jako jednodenní sprintrally, přesto je soutěž nadále součástí středoevropských struktur CEZ rally a Historic rally,“ naznačuje bývalý ředitel rally a aktuální předseda organizačního týmu KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík a dodává: „Nedělní termín závodu jde na můj vrub. V době, kdy jsme se dozvěděli, že nás Autoklub vyřadil z kalendáře ERT, byly již přípravy v plném proudu. Proto jsme se po poradě rozhodli využít již vydaná povolení na původně dvoudenní podnik a závod odjedeme netradičně. Přesto už nyní mám ohlasy, že to v dnešní složité ekonomické době nemusí být špatný formát.

Současně si vážím mé společné dohody s AČR, že soutěž dále zůstává ve strukturách CEZ a že v případně standardního průběhu se Valaška v roce 2025 opět vrátí do dvoudenního mistrovství. Myslím, že je to fajn řešení pro nástup omlazeného organizačního týmu do vedení.“

 

42.KOWAX VALAŠSKÁ RALLY VALMEZ 5. - 7. dubna 2024

 

Novým ředitelem KOWAX Valašské rally ValMez byl jmenován Jakub Vaněk, zastupovat ho budou Josef Kutěj s Jiřím Daňkem, kteří figurují i v čele nově vzniklého Valašského autoklubu v ÚAMK.

„Všichni ze současného organizačního týmu jsme se v posledních ročnících na Valašce pod vedením Jaromíra Tomaštíka podíleli, a tak vzniklá situace je pro nás téměř srdeční výzvou. Zároveň víme, do čeho jdeme, co nás čeká a v našem zájmu bude udržet Valašku na odpovídající úrovni a dále ji rozvíjet,“ říká Jakub Vaněk.

 

Program soutěže odstartuje v pátek 5. dubna prezentace posádek, po které budou moci posádky vyrazit na první seznámení s tratí. Prezentace bude pokračovat i v sobotu dopoledne, volně přejde do pokračování seznamovacích jízd, které budou ukončeny v šestnáct hodin.

Od 17 hodin proběhne na náměstí ve Valašském Meziříčí představení vybraných posádek, které se bude křížit s průběhem shakedownu (16:30 – 19:30 hod). Ten se uskuteční v oblasti bývalé městské RZ ValMez, tedy v okolí zimního stadionu a plaveckého areálu. Pořadatelé věří, že to bude na osahání techniky a při očekávané divácké kulise zajímavá destinace a k hojné účasti snad napomůže i snížený vklad s pojištěním.

V neděli pak v 9:15 hod. vyrazí první posádky ze servisního zázemí vstříc první sekci rychlostních zkoušek, která se krátce po obědě pojede i podruhé. Závodit se bude na rychlostních zkouškách Straník, Lešná a Velká Lhota.

Organizační tým aktuálně čeká na schválení Zvláštních ustanovení soutěže, aby následně spustil i možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému. Tak by se mělo stát mezi 4. – 6. březnem, příjem přihlášek bude uzavřen 28. března před půlnocí.

Informačním kanálem 42. KOWAX Valašské rally ValMez bude tradiční internetová stránka www.valasskarally.com. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity s heslem Valaska2024.

 

42. KOWAX Valašská rally ValMez 2024, tiskový servis

Tomáš Plachý, foto: Rallyservice.cz

Den válečných veteránů

Město Příbor Vás zve dne 11. 11. 2025 v 16:00 hodin na pietní akt ke Dni válečných veteránů u pamětní desky před radnicí na náměstí S. Freuda v Příboře.

 

Den válečných veteránů

Máte už parkovací kartu na náměstí?

Listopad a prosinec jsou ideální doba, kdy si ji můžete v klidu vyřídit – ať už jde o rezidentskou, abonentskou nebo předplacenou kartu.   Nenechávejte to až na Vánoce nebo na začátek nového roku!   V té době se řeší spousta jiné agendy a vyřizování by se mohlo zbytečně zdržet.   Teď je ten správný čas.   Více informací najdete zde https://www.pribor.eu/.../zmena-predplaceneho-parkovani...   Změna předplaceného parkování na náměstí S. Freuda od 11/2024 Kontakt: Ing. Sládečková – 731 537 130 Stačí zavolat, domluvit přípravu karty a pak si ji jen vyzvednout a zaplatit.

 

Máte už parkovací kartu na náměstí?

Výzva k podání přihlášky na pronájem obecního bytu 3+1

Město Příbor vyzývá zájemce k podání přihlášky na pronájem obecního bytu č. 2 na náměstí S. Freuda č. p. 33 v Příboře za smluvní nájemné.

Velikost bytu 3+1.

Více v přílohách.

 

Výzva k podání přihlášky na pronájem obecního bytu 3+1

Přílohy
pdfVýzva k podání přihlášky na pronájem obecního bytu 3+1 Příbor [pdf, 529 kB]
Výzva k podání přihlášky na pronájem obecního bytu 3+1 Příbor
pdfŽádost k podání přihlášky na pronájem obecního bytu 3+1 Příbor [pdf, 560 kB]
Žádost k podání přihlášky na pronájem obecního bytu 3+1 Příbor

Celostátní kampaň „72 hodin: Jak se připravit na krizové situace a společně je zvládnout“

 

V těchto dnech jsou do všech domácností nejen v Příboře, ale i v celé České republice, distribuovány tištěné příručky s názvem 72 hodin: Jak se připravit na krizové situace a společně je zvládnout“.

Příručku vytvořil Hasičský záchranný sbor ČR s Ministerstvem vnitra ČR a s řadou dalších odborníků na základě praktických zkušeností z terénu. Cílem je ukázat lidem, jak konkrétně se na krizové a mimořádné situace připravit a jak je zvládnout vlastními silami.

Příručka pomůže se připravit na situace, kdy například může nastat některá z těchto situací: z kohoutku nepoteče voda, nepůjde elektřina, přestane fungovat telefon, televize a internet, nebude kde si vyzvednout léky, nebude jak vařit, nebude fungovat topení, budou zavřené obchody, nezaplatíme platební kartou, toaletu nebude možné spláchnout, nenatankujeme na čerpacích stanicích či přestane jezdit hromadná doprava.

V České republice už jsme zažili mnoho mimořádných událostí a krizových situací, jako jsou povodně, vichřice nebo výpadky proudu. Nejnáročnější bývají první tři dny – tedy 72 hodin. Je zásadní, abychom byli připraveni a měli doma nouzové zásoby, které nám a naší rodině pomohou toto období zvládnout. Pokud se včas připravíme, pomůžeme tím i ostatním. Záchranné složky se pak mohou soustředit na pomoc lidem, kteří jsou v přímém ohrožení života.

 

Celostátní kampaň „72 hodin: Jak se připravit na krizové situace a společně je zvládnout“

 

Příručka obsahuje přesně ty informace a postupy, které se v praxi osvědčily jako nejužitečnější. Můžete se v ní dočíst, jak vypadají nouzové zásoby na 72 hodin, co dělat bez vody a bez jídla, jak zajistit přístup k informacím, co dělat při výpadku proudu, jak se bezpečně ukrýt, jak probíhá evakuace, jak pomoct zranitelným, jak komunikovat v krizových situacích s dětmi, hlavní zásady první pomoci a důležitá telefonní čísla.

Připravit se znamená chránit sebe i ostatní. Stačí málo - a můžete si být jistí, že i při výpadku proudu nebo jiné krizové situaci zůstanete v bezpečí. Více informací najdete v příručce na webu 72h.gov.cz nebo v aplikaci Záchranka. Pro více informací můžete shlédnout reportáž České televize z Události ze dne 02.11.2025 https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/225411000101102/cast/1148472/ nebo část pořadu 90´ ČT24 věnovanou tématu 72 hodin v kritických situacích https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/225411058130527/cast/1118249/ .

Cyklopoint: Nové centrum pro cestovatele nabírá konkrétní obrysy!

 

Základy pokládají pevný základ pro budoucnost

 

Projekt Cyklopoint, který má ambici stát se novým cílem pro cyklisty, turisty a milovníky aktivního trávení volného času, rychle pokračuje vpřed. Jak je patrné z aktuálního stavu na staveništi, klíčová etapa je za námi: základy jsou hotové.

Na místě je již zabetonovaná základová deska, která je připravena nést budoucí objekt a stala se tak pevnou platformou pro další stavební práce. Z desky viditelně vyčnívají trubky pro inženýrské sítě a odpady (jak vidíme na fotografii s hutnícím strojem), což značí, že moderní řešení pro připojení budovy k infrastruktuře jsou již precizně připravena.

 

Cyklopoint: Nové centrum pro cestovatele nabírá konkrétní obrysy!

 

Tradiční trend: Obvodové stěny zídky

 

Nejvýraznějším prvkem současného postupu je však zahájení prací na obvodových stěnách a opěrných zídkách. Namísto konvenčního betonu či cihel je zde zjevná sázka na kvalitu a estetiku.

Z velkých kamenných bloků v přírodních šedých tónech vzniká robustní a vizuálně poutavá opěrná stěna (jak ukazují detailní fotografie). Toto použití tradičního, trvanlivého materiálu je v souladu se současnými architektonickými trendy, které kladou důraz na soulad stavby s okolím a vysokou životnost. Tato stěna dodává stavbě jedinečný charakter a vytváří vizuální most mezi moderní konstrukcí a historickým prostředím okolní zástavby.

 

Další kroky: Směr hrubá stavba a dokončení

 

S dokončenými základy a započatými obvodovými stěnami se nyní stavební tým zaměří na dokončení hrubé stavby a vztyčení hlavní nosné konstrukce.

Rychlost, s jakou práce postupují, naznačuje, že se brzy můžeme těšit na další významné milníky, které tento projekt, přinášející do regionu tolik potřebnou inovaci v turistické infrastruktuře, posunou k finální podobě.

Cyklopoint tak již brzy nabídne nové zázemí a stane se důležitým cestovatelským bodem pro všechny, kdo rádi cestují a objevují neotřelá místa.

ŘSD má na zimu 55 000 tun soli, poprvé nasadí nové sypače se speciálními tryskami

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má pro nadcházející zimu připravených 55 000 tun soli, 1,1 milionu litrů solanky a 213 sypačů. O to, aby víc než 1000 kilometrů dálnic bylo i při silném sněžení sjízdných, se bude starat 822 zaměstnanců ŘSD. Údržbu mají na starosti střediska správy a údržby dálnice (SSÚD), přičemž na jedno připadá přibližně 50 kilometrů dálnice. Zbývající úseky dálnic a silnice I. třídy udržují v zimě pro ŘSD různé dodavatelské firmy. Na letošní zimní údržbu vyčlenilo ŘSD 135 milionů Kč, dalších 750 milionů Kč je v rozpočtu na platby externím dodavatelským firmám.

 

ŘSD má na zimu 55 000 tun soli, poprvé nasadí nové sypače se speciálními tryskami

 

V posledních dvou letech pořídilo ŘSD 27 nových sypačů. Jsou přesnější a umožňují lépe dávkovat posypový materiál podle toho, jak silnice vypadá. „Letos poprvé zapojíme několik nových sypačů vybavených automatickým systémem, který řídí šířku a dávkování posypu podle polohy vozu. Na D8 u Petrovic vyzkoušíme jako první v Česku pluh s dvojitým ostřím a speciálními tryskami. Ty umí přímo stříkat slaný roztok proti námraze. Pod tlakem aplikují postřik a zadní břit ho ještě zatlačí do pórů silnice. Tahle nová metoda rychleji odstraní zbytky sněhu i ledu. A je to o hodně šetrnější k životnímu prostředí. Podobné radlice se už zkoušely třeba při údržbě Brennerského průsmyku v Alpách, v ČR to ale bude poprvé,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

 

Jak doplnil, u nových sypačů se nezapomíná ani na digitalizaci: vozy mají telemetrickou jednotkou, takže dispečeři přesně vidí, kde se která technika pohybuje a kdy byl který úsek naposledy ošetřený. Na trend posledních let, tedy mírné zimy s kolísavou teplotou kolem nuly, reaguje ŘSD i tím, že pořizuje čistě solankové vozy pro maximalizaci prevence.

 

Na 21 střediscích správy a údržby dálnice je do připravených směn zařazených 672 řidičů a 150 dispečerů. Vedle 213 sypačů má ŘSD také 62 univerzálních vozidel s různým vybavením – při velkém sněžení se využijí třeba mohutné frézy, schopné zvládnout i ty největší závěje. K nakládání soli do sypačů má ŘSD 52 nakladačů. Na každém SSÚD funguje centrum pro výrobu a distribuci solanky, což je roztok vody a chloridu sodného nebo chloridu vápenatého. Během zimy se solanka vyrábí podle potřeby: za minulou zimu se spotřebovalo 6,1 milionu litrů solanky. Spotřeba soli byla v uplynulé zimě 17 000 tun.

 

ŘSD má na zimu 55 000 tun soli, poprvé nasadí nové sypače se speciálními tryskami

 

„Důležitým prvkem zimní údržby jsou dispečerská pracoviště. Dispečeři na SSÚD mají většinou k dispozici online obrazové údaje z kamer, aktuální informace z meteorologických stanic, ale i ze snímačů umístěných přímo na vozovkách. Vyhodnocují zároveň krátkodobé, střednědobé i liniové předpovědi ČHMÚ pro jednotlivé dálnice. Součástí systému je i srážkový radar. A důležité také je, že dispečeři jsou v kontaktu s řidiči po celou dobu zásahu,“ popsal mluvčí ŘSD.

 

Minulou zimu byly náklady ŘSD za zimní údržbu 130 milionů Kč, externím dodavatelům ŘSD zaplatilo 665 milionů Kč. Na nastávající zimu jsou plánované náklady o něco vyšší. „Meziročně nás stojí údržba více, což jde samozřejmě ruku v ruce s výstavbou a zprovozňováním nových úseků dálnic a silnic. Jen loni se česká dálniční síť rozrostla o 110 kilometrů, letos to bude téměř 67 kilometrů nových dálnic,“ řekl Jan Rýdl.

 

Zdroj: www.rsd.cz