Hranická propast odkryla další tajemství. Podle vědců může mít hloubku i 40 km

Hranická propast se už pět let pyšní titulem nejhlubší zatopené jeskyně na světě a toto pondělí byl překonán dosavadní rekord. Lidé toužili znát hloubku dna propasti již od 16. století, ani teď ji však odborníci ještě neodhalili.

Hranická propast získala prvenství nejhlubší zatopené propasti či jeskyně již v roce 2016, kdy vědci spustili robota do hloubky 404 metrů. Překonala tak rekord italské propasti Pozzo del Merro, která se nachází v blízkosti Říma, s naměřenou hloubkou 392 metrů.

Toto pondělí v Hranicích padl dosavadní rekord o 46 metrů, když se vědci s robotem dostali do hloubky 450 metrů pod hladinou. Tím byly vyčerpány technické možnosti mapovací sondy umístěné na robotu.

„Sonar mohl technicky zvládnout hloubku pouze 450 metrů, na víc nebyl testovaný. My jsme počítali s tím, že se budeme pohybovat kolem hloubky 200 až 250 metrů a zadařilo se nám, tak jsme šli dolů až na technické možnosti toho robota,“ řekl Seznam Zprávám Michal Guba z české speleologické společnosti Hranického krasu.

 

Vědci si jsou ale jisti, že na dno propasti stále nedorazili. „Nám se třeba při tom rekordu stalo, že od hloubky 430 metrů jsme viděli dno. Říkali jsme si: ‚Aha, už jsme na dně.‘ Když jsme ale sestoupili níž, viděli jsme ve stěně další prostory, které nebyly kolmo dolů a postupovaly dál. Byly to prostory o velikosti 15 až 20 metrů, takže obrovský tunel,“ popisuje Guba.

Pokud jste tedy v naší anketě „Jak je hluboká změřená zatopená část Hranické propasti?“ hádali třetí možnost 450 m (přibližně jako je vysoký Empire State Building), měli jste pravdu. Hloubka je ale bezesporu ještě větší.

Michal Guba se přesné číslo neodvažuje odhadovat. „Jsou různé vědecké názory. Různí akademici a vědci uvádějí po dlouholetých bádáních a měření různých vrtů, že by propast mohla být hluboká mezi kilometrem, kilometrem a půl, možná třemi kilometry. Dokonce jedna teorie uvádí, že by tam mohlo být až 40 kilometrů,“ říká speleolog.

„To jsou ale všechno jen teorie. Pokud se nám nepodaří do té hloubky sestoupit a ověřit to, vždycky to bude jenom teorie. Takže my teď víme, že máme 450 metrů a že nám neustále pokračuje dál obrovskými prostory,“ dodává Guba s tím, že s kolegy doufají v probádání hlubších částí jeskyně už příští rok.

 

Hranická propast

Rekordmani mezi jeskyněmi

Data České speleologické společnosti ukazují, že tři z pěti nejhlubších zatopených jeskyň na světě se nacházejí v Evropě. Ke dvěma nejhlubším jeskyním v Česku a Itálii se přidává rovněž zatopená jeskyně Fontaine de Vaucluse, která s hloubkou 315 metrů obsadila 4. místo žebříčku nejhlubších jeskyň a propastí.

O příčku výš se najdeme jeskyni Zacaton v Mexiku s hloubkou 339 metrů. Významná je také jeskyně Boesmansgat v jižní Africe s hloubkou 282 metrů.

Podle odborníků jsou zatopené jeskyně hlubší než 200 metrů velmi výjimečné, proto těchto pět patří mezi světové unikáty.

Zkoumaná již čtyři století

První písemné zmínky o Hranické propasti pocházejí již z roku 1580 od Tomáše Jordána z Klauznburku. „Rozprávěl mi jeden dobrý přítel můj, kterýž téměř již v sedmdesáti letech jest, že za mladých let svých, chtěje hlubokost její vystihnout, v ní ploval, a pod vodu se pustil, zdali by dno najíti mohl, ale že to daremné bylo, ačkoliv plovati velmi dobře uměl,“ uvádí Jordán ve svém textu o rané touze lidí poznat hloubku jezírka.

Propast se pyšní také druhým prvenstvím – v 17. století se stala nejstarším krasovým jevem u nás, který byl zanesen do topografické mapy. V roce 1627 ji totiž do své mapy Moravy zakreslil sám Jan Amos Komenský a nazval ji Propast.

Vodu propasti čeští badatelé prozkoumávají již 120 let. Jako první hloubku vody změřil Josef Václav Šindel, který v roce 1902 po spouštění závaží z loďky došel k závěru, že je jezírko 36 metrů hluboké. Od té doby se snažilo hloubku jeskyně odhalit velké množství badatelů i výzkumných sond.

První potápěč se do Hranické propasti ponořil v roce 1961 do hloubky šesti metrů. Nejhlubší ponor provedl v roce 2015 Krzysztof Starnawski, který se potopil do hloubky 265 metrů. Tento rok však vědci probádávali propast z jiného důvodu, než je pokoření rekordu. Snažili se vytvořit 3D model objevených či nových prostorů jeskyně.

„Do současné doby jsme prováděli mapování pomocí potápěčů, což bylo limitované hloubkou. Poslední řezy a mapy jsme proto měli z hloubky cca 170 metrů. Pokud jde o větší hloubky, tam jsme neměli vůbec nic. Tak jsme si říkali, že by bylo dobré to zmapovat,“ vysvětluje Michal Guba.

Díky 3D mapě mohou vědci najít vysvětlení pro různé anomálie. „Například teplé vývěry, studené vývěry, vývod. Kde by případně mohl být tunel a jak dlouhý. Doteď jsme jen věděli, že je někde teplý vývěr a mysleli jsme si, kam teče. Neměli jsme ale tu návaznost, jak například přesně vypadá to koryto,“ říká speleolog.

3D mapa pomůže i s rozhodováním, kdy v propasti provádět další výzkumy. „Na propasti je proměnlivá viditelnost. Jednou vidíte tak na pět až deset metrů, podruhé vidíte pouze na pět centimetrů. Je to kvůli chemickému složení vody,“ říká Guba. Jak doplňuje, viditelnost ve vodě je závislá například i na měsíci. Nová data zjištěná při rekordním ponoru vědcům pomůžou dopředu odhadovat, jaká bude kalnost vody, což bylo doteď nemožné.

Robot za miliony

Celá expedice, která se skládala z odborníků z Maďarska, Portugalska a Srbska, pokořila rekord šestého dne výzkumu. Robot spuštěný do zatopené části propasti měl původně mapovat pouze propast v hloubce okolo 200 metrů, vše však šlo hladce, a tak se vědci rozhodli s přístrojem sestoupit hlouběji.

 

„Robot má tři prostředky k pohybu a měření. Sonar, který jsme využívali my, je do špatných kalných vod. Pak má klasické kamery a telemetrické prostředky, něco jako lasery a další prostředky, díky kterým ‚domapovává‘ ty prostory,“ vysvětluje Guba.

Robot společnosti UNEXMIN GeoRobotics Ltd. stojí 700 tisíc eur, tedy více než 17 milionů korun. Právě sonar byl oproti robotovi, který v roce 2016 naměřil rekordní hloubku 404 metrů, velkou výhodou.

„Záleží na hustotě vody, viditelnosti a dalších parametrech. Na základě toho si tři operátoři vybírají, podle jakého prostředku budou postupovat. Teď propast zkoumali pomocí sonaru a kamer, takže robot mohl postupovat optimálně. Udělal si řez a pak postupoval středem jeskyně. Při pokoření minulého rekordu to bylo horší. Ten robot měl jen kamery a kvůli špatné viditelnosti mohl sestupovat pouze po stěně propasti.“

Hranická propast, rovněž nazývaná Kmotrova tůň, leží u Teplic nad Bečvou v Olomouckém kraji. Hloubka suché části tvoří 69,5 metru, celkově je tedy největší naměřená hloubka propasti 519,5 metru.

 

Zdroj: www.seznamzpravy.cz

✨ Sváteční poselství klidu, naděje a sounáležitosti ✨

 

Přichází čas, kdy se svět kolem nás na malý okamžik zastaví a dovolí nám vnímat kouzlo vánočních svátků v jejich nejčistší podobě. ✨

 

Kéž tato vzácná chvíle vnese do Vašich domovů hřejivý klid, radost z blízkosti milovaných a pocit naprostého bezpečí. 🏠❤️

 

Přejeme Vám, aby světla vánočních stromů neozářila jen naše ulice, ale především lidská srdce plná vzájemného pochopení a laskavosti. 🎄🌟

 

Nechť jsou letošní Vánoce oslavou tradic, které nás spojují, a příležitostí k odpočinku, jenž v dnešním uspěchaném světě tolik potřebujeme. ❄️☕

 

S hlubokou vděčností se nyní ohlížíme za uplynulým rokem a vším dobrým, co jsme v něm dokázali společně sdílet. 🤝

S nadějí a optimismem vyhlížíme příchod roku 2026, který před námi otevírá novou kapitolu plnou inspirace a nových začátků. 📖✨

 

Do nadcházejícího roku Vám přejeme pevné zdraví, neutuchající životní energii a mnoho radosti z každodenních maličkostí. 🍀

 

Kéž Vás v roce 2026 provází odvaha plnit si své sny a vnitřní síla překonávat všechny výzvy s lehkostí a úsměvem. 💪🌈

 

Ať je náš společný prostor i nadále místem, kde vládne harmonie, sousedská sounáležitost a úcta jednoho k druhému. 🏘️✨

 

Přejeme Vám požehnané Vánoce a šťastný, klidný a úspěšný nový rok 2026. 🥂🎊

 

Sváteční poselství klidu, naděje a sounáležitosti

 

JJ

🚛 Tatra Defence na digitálním bojišti: Naše zbrojní systémy jsou srovnatelné se světem

Tomáš Mohapl se o vojenskou techniku zajímal už od raných let. „Co začalo jako koníček, se stalo mým povoláním,“ usmívá se. V minulé dekádě začal v rámci skupiny CSG šéfovat šternberské zbrojovce Excalibur Army. Dnes řídí kopřivnickou Tatra Defence Vehicle, jeden z nejmladších podniků českého obranného průmyslu, který slaví deset let na trhu a pyšní se víc než třímiliardovým obratem i nejnovější generací obrněnce Pandur 8×8 nebo vozidly Tadeas a Titus.

 

Tatra Defence na digitálním bojišti: Naše zbrojní systémy jsou srovnatelné se světem

 

Pandur 8×8 EVO je nový produkt českého obranného průmyslu. Špička. V ochraně posádky, v bojových systémech, elektroni­ce, digitální architektuře i softwaru. A CEO společnosti Tatra Defence Vehicle Tomáš Mohapl je na něj patřičně hrdý.

 

„Představuje mnohem víc než jen moder­nizované vozidlo. Je důkazem, že v Česku vznikají zbrojní systémy plně srovnatelné se světem, a ztělesňuje ambice Tatra Defence Vehicle předvídat realitu dnešního i budoucího digitalizovaného bojiště a zároveň zachovat spolehlivost osvědčené platfor­my,“ popisuje Mohapl nejnovější generaci obrněného kolového vozidla a aktuálně největší pýchu společnosti, které už přes sedm let šéfuje.

 

 

Právě pod jeho vedením kopřivnická Tatra Defence Vehicle spojila české inženýrské kapacity s mezinárodními partnerstvími a letos představila první prototyp modulár­ního vozidla, které je plné elektronických systémů zahrnujících i umělou inteligenci a schopnost strojového učení. Navržené je k boji proti vyspělým protivníkům a vy­bavené pokročilými ochrannými systémy proti aktuálním hrozbám, od dronů až po protitankové řízené střely.

„Konflikt na Ukrajině ukázal, že to, co fungovalo v roce 2022, už nestačí. Největší hrozbou pro obrněná vozidla je nyní široké používání malých bezpilotních letounů a dronů,“ říká Mohapl.

Sofistikovaný systém na kolech

Konstrukce Panduru 8×8 EVO umožňuje zástavbu různých zbraňových, senzoric­kých a informačních systémů, jež zajišťují efektivní průzkum, sledují okolí, propojují jednotlivá vozidla a dovolují jejich zapojení do multidoménových operací. Na základním podvozku se dají postavit verze určené pro bojové operace, velení, k průzkumu, dělostřelecké podpoře nebo protivzdušné obraně.

Řešení je přizpůso­beno snadné údržbě a budoucím moder­nizacím, které i přes vyspělost elektroniky a vysokou odolnost konstrukce v průběhu životního cyklu nutně přijdou. „O probíhajícím výzkumu a vývoji veřejně nediskutujeme, ale naše cesta je jasná: směrem k vysoce sofistikovanému bojové­mu systému na kolech fungujícímu v rámci digitálních komunikačních a datových sítí moderních bojišť,“ naznačuje budoucí směr Tomáš Mohapl.

Vývoj a výroba platformy Pandur 8×8 probíhají kompletně v Česku díky licenci od General Dynamics European Land Systems (GDELS). „Aktuálně jsou více než dvě třetiny výroby v českých rukách. Nejde o pouhou montáž pomocí šroubováku, pracujeme na sofistikovaných systémech, konstrukčních modulech a subsystémech a spoléháme se na zavedenou síť českých partnerů,“ vyzdvi­huje Tomáš Mohapl vysoký podíl českého průmyslu.

 

Tatra Defence na digitálním bojišti: Naše zbrojní systémy jsou srovnatelné se světem

 

„Míra lokalizace je tedy velice vysoká, což nám dává schopnost vozidlo udržovat a podporovat po celou dobu jeho životního cyklu a zajistit pro něj logistickou podporu,“ doplňuje.

Jasně na něm poznáte, že ho vojenské technologie stále zajímají, ačkoli se za po­slední roky posunuly úplně jinam. „Umělá inteligence, automatické detekce cílů a hrozeb, prioritizace cílů a sdílení informací v reálném čase s okolím,“ jmenuje technologické výzvy dneška.

„Otevřené digitální architektury a integra­ce se senzory, včetně bezpilotních letadel, aby si osádky operující v uzavřeném prosto­ru vozidla mohly stále udržet co nejúplnější obraz situace na bojišti. Klíčové bude také řízení výkonu a energie pro stále náročnější elektroniku,“ doplňuje Mohapl další zásadní body pro nejbližší budoucnost.

Klíčový hráč evropské obrany

Tatra Defence Vehicle v ní chce sehrát zásadní roli. Záměr zůstat klíčovým evropským hráčem v obranném průmy­slu podtrhuje nejen strategický projekt Pandur 8×8 EVO, ale i další programy v ob­lasti pozemních vojenských vozidel, jako jsou třeba nové Titusy pro českou armádu i zahraniční zákazníky nebo víceúčelové obrněnce Tadeas, další vozidla využívající podvozky Tatra, která se budou dokonce v zahraničí licenčně vyrábět.

Tatra Defence Vehicle spolupracuje s předními světovými zbrojovkami, jako je GDELS, KNDS, Elbit, Rafael nebo BAE Sys­tems, mezi její největší tuzemské partnery vedle kopřivnické Tatra Trucks patří i další dceřinky skupiny CSG – Excalibur Army a Re­tia či státní Vojenský výzkumný ústav.

V rámci české ekonomiky je Tatra Defence Vehicle významný exportér dodávající tech­niku zákazníkům v Evropě, na vybraných asijských trzích nebo na Blízkém východě. Pro českou armádu zase představuje stabilní zázemí po výrobní, servisní i modernizační stránce používané obrněné techniky.

Nová značka skupiny CSG

Marketingovou tvář Tatra Defence Vehicle (TDV) a jejích dceřiných společností Tatra Defence Systems (TDS) a Tatra Defence Projects (TDP) od října sjednocuje nová značka Tatra Defence, která vznikla v rámci skupiny Czechoslovak Group a její divize CSG Defence.

„Sjednocení pod jednu silnou a konzis­tentní značku nám umožní lépe komuni­kovat naše hodnoty, cíle, produkty i služby. Pomůže nám to zjednodušit komunikaci se zákazníky i partnery a zároveň posílit naši pozici na trhu,“ vysvětluje Tomáš Mo­hapl evoluci brandu sjednocujícího firmy, jejichž společná historie začala před deseti lety založením společnosti Tatra Defence Vehicle.

 

Zatímco TDV se dnes zaměřuje na vývoj, výrobu, opravy a modernizaci speciálních vozidel pro armádní i civilní účely, TDS a TDP mají systémově-integrační a pro­jektové úkoly strategického, obchodního a koordinačního charakteru. Nový brand zároveň odlišuje tyto tři společnosti od automobilky Tatra Trucks, se kterou dlouhodobě spolupracují. Nejsou její součástí, čerpají však z tradice působe­ní sousední kopřivnické automobilky pro ozbrojené síly a ze synergií v rámci skupiny CSG.

Tatra Defence se podílí na některých projektech vozidel na platformě Tatra, například dodává pancéřované kabiny pro logistické automobily pro belgickou armá­du. Zároveň využívá tatrovácké podvozky pro výrobu vlastních produktů, jako jsou zmíněné obrněnce Titus a Tadeas. A part­nerství s automobilkou chce celá rodina Tatra Defence dál posilovat.

„Nový vizuální a marketingový styl je přirozeným krokem po deseti letech našeho působení na trhu, přičemž jsme se rozhodli přizpůsobit značku aktuálním potřebám a obchodnímu prostředí, aniž bychom se vzdali tradice a kvality,“ dodává Tomáš Mohapl.

 

 

Změna se týká výhradně společné image a jednotného vystupování, organizační struktura zůstává stejná. Tatra Defence Vehicle bude dál mateřskou společností TDS i TDP. Ostatně na fungujícím ekosys­tému se podílí i největším obratem, který celkově vystoupal nad tři miliardy.

 

Zdroj: www.forbes.cz

🎄 Vánoční nákupy 2025: Kdy si nakoupíte a kdy zůstanou dveře zavřené? 🛍️

 

Blíží se nejkrásnější období roku a s ním i tradiční otázka: "Máme doma všechno na salát a dárky?" 🥗🎁 Aby vás nepřekvapily zavřené dveře, připravili jsme pro vás velký přehled otevírací doby během svátků!

 

🗓️ Harmonogram svátečních nákupů:

  • 24. 12. Štědrý den 🎅 Většina obchodů (Albert, Lidl, Tesco, Kaufland, Billa) zavírá už v 11:30 – 11:45. 🕚 ⚠️ Pozor: Penny Market nechal své zaměstnance doma a má zavřeno po celý den!

  • 25. 12. 1. svátek vánoční 🎄 Všechny velké prodejny nad jsou ZAVŘENÉ. Odpočívejte a užívejte si pohádky! 📺📺

  • 26. 12. 2. svátek vánoční 🍗 I na svatého Štěpána zůstávají velké obchody ZAVŘENÉ. Ideální čas na návštěvy příbuzných. 🚗💨

  • 27. 12. – 30. 12. Mezi svátky 🛒 Vše se vrací do starých kolejí. Obchody mají běžnou otevírací dobu.

  • 31. 12. Silvestr 🎉 Oslavy jsou v plném proudu! Obchody bývají otevřené, ale většina končí dříve – obvykle mezi 17:00 a 18:00. 🥂🍾

  • 1. 1. Nový rok 🎆 Vítáme rok 2026! Velké obchody jsou ze zákona ZAVŘENÉ.


 

🚨 SOS: Kde nakoupit, když dojde mléko nebo chleba? 🚨

Pokud zjistíte, že vám něco chybí i v době zákazu prodeje, nezoufejte! Výjimku mají:

  • Čerpací stanice (často nabízejí i základní potraviny).

  • 🚉 Obchody na nádražích a letištích (např. Praha Hlavní nádraží).

  • 💊 Lékárny a prodejny v nemocnicích.

  • 🏪 Malé večerky a prodejny s plochou pod .

📱 Tip pro fanoušky technologií:

Než vyrazíte v mrazu ven, mrkněte do mobilní aplikace svého oblíbeného obchodu nebo na webové mapy. Otevírací doba se může u jednotlivých poboček lišit! 📲🌐

Přejeme vám klidné svátky bez nákupního stresu! ✨🎁

 

Vánoční nákupy 2025: Kdy si nakoupíte a kdy zůstanou dveře zavřené?

 

JJ

🏗️ Správa Ostrava letos na opravy a údržbu v kraji vynaložila téměř 1,3 miliardy korun

🏗️ Rok 2025 končí, proto nastal čas už tradičního souhrnu investic Ředitelství silnic a dálnic v Moravskoslezském kraji, kde úspěšně funguje naše detašované pracoviště neboli Správa Ostrava. Zdejší provozní úsek vynaložil během posledních 12 měsíců na opravy cca 684,3 milionu Kč a na letní i zimní údržbu přibližně dalších 573,6 milionu Kč.

 

Správa Ostrava letos na opravy a údržbu v kraji vynaložila téměř 1,3 miliardy korun

 

K výše uvedenému nutno doplnit tři podstatné detaily:

1) rozpočty se stále upřesňují (čísla mohou mírně růst)

2) částky nezapočítávají novostavby silnic a dálnic, jedná se jen o opravy a údržbu

3) pracoviště Správy Ostrava operuje v Moravskoslezském kraji na silnicích I. třídy a o dálnice se dělí s dalšími organizačními složkami ŘSD, které rovněž investují další miliony korun do oprav a údržby.

 

Správa Ostrava letos na opravy a údržbu v kraji vynaložila téměř 1,3 miliardy korun

 

Do příštího roku Správa Ostrava aktuálně plánuje opravy odhadem za 750 milionů Kč, přičemž údržbu předpokládáme pokrýt financemi v hodnotě cca 545,2 milionu Kč (částky se mohou opět upřesňovat podle skutečného nároku prací či údržby v daném časovém období). Připravované akce budou zahájeny v případě garantovaného rozpočtu.

 

Správa Ostrava letos na opravy a údržbu v kraji vynaložila téměř 1,3 miliardy korun

 

Budu Vám vděčný za sdílení uvedených informací.

 

Zajímavé zprávy a novinky najdete také na našich krajských účtech sítě X (bývalý Twitter):

https://twitter.com/RSD_Olomoucky,

https://twitter.com/RSD_MSlezsky (kliknout nebo adresy zkopírovat do adresního řádku).

 

Správa Ostrava letos na opravy a údržbu v kraji vynaložila téměř 1,3 miliardy korun

 

Klidné svátky

 

 

Mgr. Miroslav Mazal

Oddělení regionální a celostátní komunikace

Olomoucký kraj

Moravskoslezský kraj

www.rsd.cz

🥨 22. prosince 2025 SOUSEDSKÉ SETKÁNÍ u pekárny 🎻

 

🎄 Vánoční sousedské setkání u Goldů! 🥐

Přijďte si s námi užít tu pravou předvánoční atmosféru a na chvíli se zastavit v předvánočním shonu. Už v pondělí 22. 12.se na vás těšíme před naší pekárnou a tiskárnou!

📍 Kde: Na Nerudovce (Nerudova ulice, Příbor – u kruháče za nádražím) ⏰ Kdy: Začínáme ve 14:00

Na co se můžete těšit?

🎶 V 16:00 společně rozezníme ulici! Budeme zpívat koledy, aby nám ta vánoční nálada vydržela co nejdéle. 🎻 K tanci i poslechu nám zahraje „naše“ oblíbená kapela SRDÍČKO z Hranic na Moravě.

Občerstvení zajištěno! Něco dobrého k zakousnutí z naší pece i něco na zahřátí bude připraveno pro malé i velké návštěvníky. 🥨☕

Vezměte rodinu, sousedy i dobrou náladu a přijďte za námi! ✨

 

Sousedské setkání v Příboře

🚂 Nový jízdní řád v Příboře 2025-2026: Co nás čeká na kolejích?

 

📢 Od 14. prosince 2025 vstupuje v platnost nový jízdní řád pro stanici Příbor, který bude platit až do prosince 2026. Pokud plánujete své výlety nebo pravidelné cesty za technologickými novinkami, je čas si aktualizovat své oblíbené aplikace! 📱✨

 

Vlak Příbor Studénka Veřovice

Na co se připravit? 📝

Hlavní trasy: Stanice zůstává důležitým bodem na lince S8, která spojuje Ostrava střed, Ostrava hl. n., Studénku, Štramberk a Veřovice.

Komfort na cestách: U většiny spojů (kategorie Os i Sp) se můžete těšit na Wi-Fi připojení 📶.

Cestování bez bariér: Většina vlaků je přizpůsobena pro přepravu cestujících na vozíku a nabízí prostor pro vaše spoluzavazadla, včetně kol 🚲.

Nový jízdní řád v Příboře 2025-2026: Co nás čeká na kolejích

Tip 💡

Nezapomeňte, že řada spojů má specifická omezení jízdy – některé jezdí jen v pracovní dny (⚒️), jiné o víkendech a svátcích (†).

 

Chcete mít aktuální info stále po ruce? 🤳 Sledujte aplikaci Datel nebo si naskenujte QR kód přímo z vývěsky na nádraží, abyste měli přehled o každém zpoždění nebo mimořádnosti v reálném čase.

 

Aplikace DATEL

 

Šťastnou cestu a spoustu nových zážitků na kolejích! 🛤️  🚂💨

 

JJ

Přílohy
pdfNový jízdní řád v Příboře: Co nás čeká na kolejích? [pdf, 416 kB]
Nový jízdní řád v Příboře: Co nás čeká na kolejích?