Informace k zápisu do prvních ročníků základní školy pro školní rok 2021/2022

V souvislosti s nadcházejícím zápisem do prvních ročníků základní školy pro školní rok 2021/2022 bychom vám rádi podali základní informace týkající se povinné školní docházky.
Školský zákon stanovuje pro zápis dětí k povinné školní docházce období od 1. dubna do 30. dubna kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku. V příborských základních školách se uskuteční zápis k povinné školní docházce pro školní rok 2021/2022 v úterý 13. dubna 2021.

 

POČÁTEK POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY


Jsou stanoveny tři možné časové okamžiky, ve kterých začíná povinná školní docházka. Standardním počátkem povinné školní docházky je začátek školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne šestého roku věku. (Pro školní rok 2021/2022 se jedná o děti narozené od 01.09.2014 do 31.08.2015). Tímto dnem povinná školní docházka dítěte nezačne v případě, že je dítěti povolen odklad povinné školní docházky. Také je možné, že tímto dnem sice povinná školní docházka dítěte začne, ovšem následně je její počátek dodatečně odložen v průběhu prvního pololetí daného školního roku. Třetí možnost počátku povinné školní docházky se uplatní v případě dítěte, které dosáhne šestého roku věku v době od počátku školního roku do konce června příslušného školního roku. (Pro školní rok 2021/2022 se jedná o děti narozené od 01.09.2015 do 30.6.2016).

 

Toto dítě může být na základě žádosti jeho zákonného zástupce přijato k plnění povinné školní docházky již v tomto školním roce (tedy před dosažením šestého roku věku), pokud je tělesně i duševně přiměřeně vyspělé. V tomto případě je povinností zákonného zástupce přiložit k žádosti o přijetí dítěte k plnění povinné školní docházky určité doklady, a to:
- v případě dítěte narozeného v období od září do konce prosince doporučující vyjádření školského poradenského zařízení,
- v případě dítěte narozeného v období od ledna do konce června jak doporučující vyjádření školského poradenského zařízení, tak i doporučující posouzení odborného lékaře (dětského lékaře nebo praktického lékaře pro děti a dorost)

Skutečnost, zda bude žádosti zákonného zástupce dítěte v této věci vyhověno, je na uvážení ředitele základní školy, neboť není stanovena povinnost takové žádosti vyhovět. Jiný počátek povinné školní docházky školský zákon neumožňuje.

 

Školní docházka je povinná po dobu devíti školních roků, nejvýše však do konce školního roku, v němž žák dosáhne sedmnáctého roku věku a vztahuje se na:

- státní občany České republiky,

- občany jiného členského státu Evropské unie, kteří na území České republiky pobývají déle než 90 dnů,

- jiné cizince, kteří jsou oprávněni pobývat na území České republiky trvale nebo přechodně po dobu delší než 90 dnů,

- účastníky řízení o udělení mezinárodní ochrany.

 

ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY

 

O odkladu povinné školní docházky rozhoduje ředitel té základní školy, kam zákonný zástupce přišel k zápisu k povinné školní docházce. Začátek povinné školní docházky odloží ředitel školy o jeden školní rok na základě písemné žádosti zákonného zástupce dítěte podané v době zápisu k povinné školní docházce. Žádost o odklad školní docházky musí být doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Odborným lékařem způsobilým posoudit zdravotní stav dítěte pro účely odkladu začátku povinné školní docházky může být v konkrétním případě dětský lékař nebo praktický lékař pro děti a dorost. V případě, že je dítě v lékařské péči pro jiné zdravotní obtíže měl by provést takové posouzení odborný lékař, který se na tuto konkrétní oblast specializuje. Pokud se u žáka v prvním roce plnění povinné školní docházky projeví nedostatečná tělesná nebo duševní vyspělost k plnění povinné školní docházky, může ředitel školy se souhlasem zákonného zástupce žákovi dodatečně v průběhu prvního pololetí školního roku odložit začátek plnění povinné školní docházky na následující školní rok.

Pokud ředitel školy rozhodne o odkladu povinné školní docházky, informuje zákonného zástupce o povinnosti předškolního vzdělávání a možných způsobech jejího plnění. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku.


ŠKOLSKÉ OBVODY ZÁKLADNÍCH ŠKOL

 

Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ukládá obcím stanovit školské obvody spádových základních škol na svém území. Do spádové školy jsou přednostně přijímáni žáci
s místem trvalého pobytu v příslušném školském obvodu, v případě cizince místem pobytu žáka a dále žáci umístění v tomto obvodu ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy, ochranné výchovy nebo ve školském zařízení pro preventivně
výchovnou péči, a to do výše povoleného počtu žáků uvedeného ve školském rejstříku. Vyhláškou města, která vymezuje školské obvody jednotlivých spádových základních škol, není zároveň dotčeno právo rodičů na výběr školy. V případě, že si vyberou školu mimo svůj školský obvod a jejich dítě na ni nebude zařazeno, musí je přijmout základní škola, kam spádově svým místem pobytu patří. O přijetí k základnímu vzdělávání rozhoduje na základě správního řízení ředitel školy.
Školské obvody spádových základních škol zřizovaných městem Příborem jsou obecně závaznou vyhláškou č. 3/2005 stanoveny takto:

 

Školský obvod Základní školy Npor. Loma Příbor, Školní 1510, okres Nový Jičín, příspěvkové organizace:

ulice 9. května, Alšova, Bezručova, Bonifáce Buska, Boženy Němcové, Březinova, Dvořákova, Dr. Čejky, Erbenova, Frenštátská mimo č.p. 1366 až 1369, Hluboká, Hukvaldská, Choráze, Juráňova, Kamenná, Kašnice, Křivá, Kubínova, Leoše Janáčka, Lesní, Lomená, Luční, Mánesova, Místecká, Mlýnská, Myslbekova, Na Benátkách, Na Hrázi, Na Kamenci, Na Nivách, Na Valše, Nerudova, Nová, nábřeží Rudoarmějců, Osvobození, Pionýrů, Pod Haškovcem, Pod Hradbami, Říční, Sadová, Sládkova, Smetanova, Sušilova, Školní, Štramberská, Švédská, Tovární, Tržní, U Tatry, Úzká, Větřkovská, Viznarova, Vrchlického, Wolkerova, Zahradní, Zdeňka Nejedlého, místní část Hájov.


• Školský obvod Základní školy Příbor, Jičínská 486, okres Nový Jičín:

ulice 28. října, Čs. armády, Dukelská, Etzlova, Frenštátská č.p. 1366 až 1369, Freudova, Fučíkova, Gagarinova, Hřbitovní, Jičínská, Jiráskova, Josefa Hory, Josefa Rašky, Karla Čapka, Karla Hynka Máchy, Komenského, Krátká, Kpt. Jaroše, Lidická, Masarykova, Nádražní, náměstí Sigmunda Freuda, Npor. Loma, Okružní, Oldřicha Helmy, Ostravská, Palackého, Politických vězňů, Remešova, Řehoře Volného, Stojanova, Svatopluka Čecha, Šafaříkova, Šmeralova, Štefánikova, Švermova, Tyršova, U Brány, V Kopci, Zámečnická, Žižkova, místní část Prchalov.

Částí školského obvodu Základní školy Příbor, Jičínská 486, okres Nový Jičín je rovněž území obce Skotnice.

 

Zdroj: Měsíčník města Příbora 3/2021

Odstávka vody SMVAK OSTRAVA 2. května 2024

Číslo Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Důvod odstávky
115433 Okružní ulice Okružní, kpt. Jaroše, dle mapového podkladu 02.05.2024 08:00 02.05.2024 14:00 Umožněno předzásobení Výměna hydrantu

 

SMVAK OSTRAVA Příbor

ELEKTRICKÁ TATRA, Tatra připravuje veledůležitou novinku, která kopřivnické automobilce zajistí náskok nad konkurencí. Půjde o unikátní náklaďák

V souvislosti s alternativními pohony Tatry se v poslední době hovořilo především o vodíkových palivových článcích. Kopřivnická společnost však chystá i „tradiční“ elektromobil, tedy ten s elektromotory a bateriovým úložištěm.

 

Vývoji alternativních pohonů se Tatra věnuje několik let. Loni představila v Ostravě speciál na vodík, který posléze testovala na kopřivnickém polygonu. Pozadu však nezůstává ani v oblasti elektrického pohonu s bateriovým systémem. Ten se v zákulisí značky již delší dobu „vyšívá“ a jeho vznik teď podpoří i důležitá dotace.

 

Tatrovce se totiž podařilo získat dotační titul z programu Technologické agentury České republiky (TAČR) na vývoj těžkého nákladního vozidla. To vychází ze současné řady Force a jmenuje se e-Drive 8×8. Technické podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím, ale víme, že elektromotory a baterie se budou kombinovat s vícestupňovou převodovkou Eaton. Zatím nikdo v dané kategorii se do stavby alternativních náklaďáků nepustil s takovou vervou, což může být do budoucna důležitá konkurenční výhoda.

 

Právě s Eatonem a společností Devinn kopřivnická značka na vývoji projektu spolupracuje. V rámci strategie nízkoemisních vozidel chce do budoucna nabídnout baterie i vodíkové palivové články, případně kombinaci obou systémů. Počítá se dokonce s range extenderem, tedy takzvaným prodlužovačem dojezdu. Něco takového známe z některých osobních elektromobilů, kde je součástí i spalovací motor s malou nádrží, který slouží coby generátor elektrické energie.

 

„Na očekávaný přechod určité části zákazníků v daném segmentu na e-mobilitu bude naše společnost připravena. Usilovně pracujeme na projektech, které budou splňovat nadcházející přísné legislativní normy a také stále se zvyšující požadavky zákazníků,“ říká předseda představenstva a generální ředitel společnosti Tatra Tucks Lukáš Andrýsek.

Vyvinout alternativní palivo pro těžkou nákladní dopravu přitom není nic snadného. Na rozdíl od drtivé většiny osobáků se tyto vozy zpravidla pohybují v náročném terénu ve složitých klimatických, teplotních a prašných podmínkách. Navíc se mnohdy vypořádávají s nemalými podélnými i příčnými náklony a strmými stoupáními.

 

TATRA FORCE hasiči elektrická tatrovka

 

Základem elektrické Tatry se stane současná třetí generace řady Force. Ta dnes - zatím v tradiční spalovací verzi - slouží na mnoho způsobů. Třeba i hasičům.

„I proto na vývoji jednotlivých agregátů alternativních hnacích traktů spolupracujeme jak s akademickou, tak výzkumnou sférou a celou řadou českých a mezinárodních institucí,“ popisuje průběh příprav Radomír Smolka, člen představenstva Tatry zodpovědný za vývojové projekty.

Termín premiéry první elektrické tatrovky zatím oznámen nebyl. Jak automobilka uvedla v tiskové zprávě, jednotlivé projekty jsou pečlivě naplánovány a časově koordinovány s ohledem na mezinárodní legislativní pravidla, ale i na budoucí požadavky zákazníků. Jinými slovy - až přijde ten správný čas!

 

Zdroj: www.garaz.cz a www.tatra.cz

Studie předletištního prostoru v Mošnově

Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je vypracování studie „Masterplan – urbanistická a objemová studie předletištního prostoru v Mošnově“ (dále také jako „dílo“ nebo „studie“), která bude z pohledu budoucího využití sloužit jako strategický dokument stanovující základní pravidla a principy celkového fungování území předletištního prostoru v k.ú. Mošnov, jenž bude moderním centrem obchodu a služeb.
Podkladem pro zpracování studie je „Rozvoj administrativních částí letišť v Evropě“ zpracovaný odborem strategického rozvoje MMO (příloha č. 1 těchto zadávacích podmínek), Přehled letišť (příloha č. 2 těchto zadávacích podmínek) a Vymezení řešeného území (příloha č. 3 těchto zadávacích podmínek).

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov


Studie bude obsahovat a řešit:

  • návrh minimálních a maximálních limitů pro využití předletištního prostoru Mošnov (tedy maximální
    a minimální výšky objektů, počty pater, plochy zastavění a plochy užitné a další relevantní
    parametry);
  • návrh funkční náplně využití v budoucích objektech předletišního prostoru Mošnov na základě
    dosavadních zkušeností a zjištěných dat o rozvoji parametrově obdobných evropských letišť, dle
    přílohy č.1 těchto zadávacích podmínek („Rozvoj administrativních částí letišť v Evropě“) a přílohy
    č. 2 těchto zadávacích podmínek („Přehled letišť“);
  • návrh efektivního řešení přístupu automobilové dopravy, jak z pohledu zajištění průjezdu územím,
    tak i z pohledu přístupu a řešeného parkování krátkodobého i dlouhodobého ve vztahu k budoucím
    uživatelům území;
  • návrh úrovňových i mimoúrovňových přístupů pro pěší a cyklo mezi rezidenční částí Mošnova,
    průmyslovou částí Mošnova, předletištního prostoru Mošnova a vstupu do hlavní budovy Letiště
    Leoše Janáčka Ostrava přes hlavní komunikační bariéry, kterými jsou:
    ➢ silnice I/58
    ➢ ul. Gen. Fajtla, ul. Průmyslová a ul. K Letišti
    ➢ nově plánovaná železniční vlečka vycházející z rozvojové studie rozšířeného zájmového
    území Mošnov, zadaného Moravskoslezským krajem
    tak, aby se jednotlivé druhy dopravy vzájemně co nejméně omezovaly, tedy zajišťovaly nejvyšší
    možnou plynulost a byly maximálně bezpečné;
  • návrhy přípustných technických a konstrukčních řešení navržených objektů dle studie – definování
    základních principů;
  • návrh řešení exteriéru území, parkových a terénních úprav – definování základních principů;
  • ověření a potvrzení stávajících kapacit energií, médií a přenosové infrastruktury;
  • vyhodnocení socioekonomických dopadů využití území;
  • vyhodnocení možnosti etapizace rozvoje (max. 4 etapy);
  • kvalifikovaný odhad investičních finančních nákladů na přípravu a realizaci akce celkem a také
    podle etap a zároveň kvalifikovaný odhad budoucích provozních nákladů;
  • harmonogram přípravy a realizace s uvedením hlavních milníků

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (1)

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (2)

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (1)

Zdroj: www.msstavby.cz

Odstávka vody SMVAK OSTRAVA 17. dubna 2024 8-15 hodin

Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Důvod odstávky
Štramberská části ulic: Štramberská, Bezručova, Dvořákova, Březinova - v místě vyvěšení 17.04.2024 08:00 17.04.2024 15:00 Umožněno předzásobení Přeložka vodovodu

 

SMVAK Příbor odstávka

Obchvat Frenštátu pod Radhoštěm

V rámci studie je navržen obchvat Frenštátu pod Radhoštěm, který je veden při severním, východním a jižní okraji města. Navržená trasa prochází přes katastrální území obcí Tichá, Kunčice pod Ondřejníkem a města Frenštát pod Radhoštěm. Obchvat kategorie S9,5/90 je navržen v délce cca 6,5km.

Cílem studie je najít variantu, která bude technicky proveditelná, s minimálním vlivem na životní prostředí, s maximálním přínosem dopravní účelnosti a společenským přínosem pro město Frenštát pod Radhoštěm a jeho okolí. Studie je zpracovávána s ohledem na možné zvýšení kapacity dopravy v budoucnu na Frenštátsku, tak aby do existovala možnost dalších kroků ve věci odklonění dopravy z centra města formou obchvatu. Vyobrazení navržené trasy je pouze návrhem, který se v případě možné budoucí realizace může svými parametry měnit.

Cílem studie je vést obchvat v maximální míře ve stávajících koridorech pro dopravu dle územních plánů Frenštát pod Radhoštěm, Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem. Zejména v koridoru pro sil. II/483 v k.ú. Tichá, který již byl ze strany obce Tichá v minulosti schválen zastupitelstvem. Studie bude sloužit jako podklad pro zanesení koridoru obchvatu Frenštátu pod Radhoštěm do územně plánovací dokumentace ZÚR (Zásady územního rozvoje).

 

frensta-obchvat_1


V rámci studie byly navrženy tři trasy obchvatu, které se od sebe liší křížením se stávajícími komunikacemi a druhou polovinou obchvatu nacházející se v katastrálním území Frenštátu pod Radhoštěm. 
Na základě projednání se zástupci města Frenštát pod Radhoštěm za účasti zástupců obce Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem byla vybrána následující varianta obchvatu.

Navržená trasa není studií výstavby obchvatu, ale pouze studií pro potřeby zanesení do ZUR, všechny vyobrazené prvky trasy jsou pouze návrhem dnešní situace, které by v případě dalších etap musely být aktualizovány, dle podmínek, které v budoucnu nastanou.

Trasa první poloviny obchvatu silnice I/58 je navržena při severním okraji města Frenštát pod Radhoštěm v koridoru vymezeném územním plánem Tichá pro výstavbu silnice II/483. Na začátku se obchvat odpojuje od stávající silnice I/58 ze směru Vlčovice prostřednictvím okružní křižovatky „Vlčovice“.

Následně přechází přes inundační území řeky Lubiny, v okolí ČOV, mostním objektem. Dále prochází územím poblíž TJ Slovan ke hřbitovu, kde kříží nejprve místní komunikaci a následně u hřbitova silnici III/4848. Pokračuje v násypu, nebo ve stávající úrovni lokalitou za střelnicí, kde se v násypu nadjezdem a následně v zářezu podjezdem mimoúrovňově kříží se stávajícími místními komunikacemi. 

Napojení silnic II/483 a III/4836 je navrženo pětiramennou okružní křižovatkou „Kunčice“. Obchvat dále mimoúrovňově kříží železniční trať Frenštát pod Radhoštěm – Kunčice pod Ondřejníkem a podél železniční trati pokračuje v náspu směrem k potokům Bystrá a Lomná, které jsou obchvatem přemostěny. 
Silnice III/4835 ve směru centrum a Trojanovice je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Trojanovice“ s přímým napojením místní komunikace Planiska. Trasa obchvatu pak vede v hlubokém zářezu v blízkosti sv. Marka, kde místní komunikace Pod Markem přechází nad obchvatem lávkou pro pěší a cyklisty. Trasa obchvatu je dále vedena v jižní části pod stávající průmyslovou zónou a místní komunikaci Kopaná, která je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Kopanská“. 

Na konci úseku obchvat obchází vodní plochu Siberie a přechází přes místní komunikaci a řeku Lubinu mostním objektem. Na stávající silnici I/58 je navrženo napojení čtyřramennou okružní křižovatkou „Siberie“. 

 

Výhody varianty:

  • Úrovňové napojení sil. III/4848,
  • Přehledné napojení silnice II/483 a III4836,
  • Mimoúrovňové křížení se železniční tratí,
  • Minimální zásah do lokality „Křenkovo arboretum“,
  • Zrušení železničního přejezdu Planiska,
  • Přímé napojení MK Planiska na obchvat,
  • Ponechání prostoru pro rozvoj průmyslové zóny města,
  • Přímé napojení průmyslové zóny na obchvat a odklonění dopravy z průmyslové zóny mimo město a městské části.

frensta-obchvat_2

frensta-obchvat_3

 

frenstat-obchvat_4

 

frenstat-obchvat_5

 

frenstat-obchvat_6

 

frenstat-obchvat_7

 

Zdroj: www.mufrenstat.cz

Vodíková TATRA poprvé v Praze🔥

Ve středu 10. dubna zavítá premiérově do našeho hlavního města vozidlo TATRA FORCE e-DRIVE 8x6.💙 Prototyp poháněný elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články se představí v rámci konference AutomotiveDay v areálu ČVUT v pražských Dejvicích.

Na odborné konferenci vystoupí i ředitel výzkumu a vývoje TATRA TRUCKS Jakub Pončík s prezentací zaměřenou na aktivity kopřivnické automobilky v oblasti vývoje bezemisních těžkých nákladních vozidel.🔋 Moderní technologie nové generace TATRA FORCE bude k vidění i pro širokou veřejnost, jelikož vodíkový prototyp bude vystaven na venkovní ploše u budovy Národní technické knihovny. Takže pokud máte zájem vidět vodíkovou Tatru poprvé v Praze, tak neváhejte a dorazte.😍

🕐 9:30-16:30
📌Areál ČVUT Praha-Dejvice

EN:

🆕 Hydrogen TATRA for the first time in Prague🔥

On Wednesday 10 April, the TATRA FORCE e-DRIVE 8x6 will visit the capital city for the first time.💙 The prototype, powered by an electric traction engine in combination with hydrogen fuel cells, will be presented at the Automotive Day conference on the premises of the CTU in Dejvice, Prague.

Jakub Pončík, Director of Research and Development at TATRA TRUCKS, will give a presentation on the activities of the TATRA in the field of development of emission-free heavy-duty vehicles.🔋 The modern technology of the new generation TATRA FORCE will also be on display for the general public, as the hydrogen prototype will be on display in the outdoor area near the National Technical Library building. So if you are interested in seeing a hydrogen Tatra for the first time in Prague, don't hesitate to come.😍

🕐 9:30-16:30
📌 CTU Prague-Dejvice Campus

 

TATRA vodíková

 

Zdroj: www.tatra.cz