Tatra T 613-4 Long: Projeli jsme jednu z posledních 613!

Zatímco na Západě měli bohatí zájemci v 80. letech k dispozici celou řadu luxusních modelů, v Československu měli leda tak smůlu. Pomalá výroba rozhodla o tom, že Tatrou 613 budou jezdit jen komunističtí vyvolení. I proto se z ní po revoluci stalo nechtěné dítě a také proto její spletitý příběh nenašel dobrého konce.

Každý dobře ví, nebo to alespoň tak nějak tuší, že osmdesátá léta měla v kategorii luxusních automobilů hodně co nabídnout. Nebyl to například jen Mercedes třídy S, Jaguar XJ nebo Maserati Quattroporte, ale také Bentley Mulsanne, první generace BMW řady 7 (E23), Alfa Romeo 6 nebo třeba Peugeot 604. Tuzemská produkce měla v té době jasnou jedničku v podobě Tatry 613. Jenže tento ikonický model z dob socialismu provázela smůla už od samého počátku. Přestože lidé z kopřivnické automobilky v čele s hlavním konstruktérem Milanem Galim odvedli skvělou práci a koncem let šedesátých byl díky nim připraven konkurenceschopný produkt, všemožné průtahy a nesmyslná rozhodnutí z vyšších míst odsoudily nástupce T 603 k zániku a s ním nakonec pohřbily také produkci osobních vozů této automobilky jako takovou.

 

TATRA 613

Nechtěné dítě

Tatra 613 byla zamýšlena jako reprezentativní automobil. Byl to také první kopřivnický model, o jehož design se postaral externí dodavatel. Konkrétně italské studio Vignale (i když na designu chvíli paralelně pracovali také českoslovenští autoři), které stvořilo elegantní karoserii připomínající čtyřdveřové kupé. Dnes tolik moderní záležitost u nás jezdila už v dobách dávno minulých. První prototyp byl na světě v roce 1969, jenže výroba se naplno rozjela až v roce 1975.

🎄 Provozní doba Městského úřadu Příbor během Vánoc 2025

Vážení občané,

rádi bychom vás informovali o provozní době Městského úřadu Příbor v období vánočních svátků a na přelomu roku 2025/2026. Úřad bude pro veřejnost zcela uzavřen ve většině dnů od pátku 19. prosince 2025 až do pátku 2. ledna 2026, s výjimkou dvou úředních dnů, kdy bude otevřeno jen na omezenou dobu.


Dny s omezeným provozem:

  • Pondělí 22. 12. 2025: 8:00 – 11:00 a 12:00 – 17:00

  • Pondělí 29. 12. 2025: 8:00 – 11:00 a 12:00 – 17:00


Dny, kdy je úřad ZAVŘENÝ:

  • Pátek 19. 12. 2025

  • Úterý 23. 12. 2025 až Pátek 26. 12. 2025

  • Úterý 30. 12. 2025 až Pátek 02. 01. 2026

Děkujeme za pochopení a přejeme vám klidné prožití svátků.

 

Provozní doba Městského úřadu Příbor během Vánoc 2025

Odstávka pitné vody 02.12.2025

Odstávka pitné vody 02.12.2025

 

Plánované ukončení orientačně Číslo Obec Předběžná lokalizace poruchy Dotčená oblast Způsob náhradního zásobování Typ poruchy
02.12.2025 14:00
121799 Příbor, Příbor Sušilova u č.p. 1549 - porucha na řadu DN 100 GG ulice Sušilova, Erbenova, Na nivách, Větřkovská, dle mapového podkladu Umožněno předzásobení a následně pojezd cisterny v oblasti
Ověřená

 

Odstávka pitné vody 02.12.2025 Příbor

Denní menu na týden od 1.-7. prosince 2025

Denní menu na týden od 1.-7. prosince 2025 Příbor

 

Denní menu na týden od 1.-7. prosince 2025 Příbor

 

Denní menu na týden od 1.-7. prosince 2025 Příbor

 

Denní menu na týden od 1.-7. prosince 2025 Příbor

Vánoční dílna

Město Příbor ve spolupráci s městskou knihovnou Příbor zve děti, rodiče i prarodiče na výtvarné odpoledne.

Kdy: 2. 12. 2025 od 15:00 hodin
Kde: Městská knihovna Příbor

Přijďte si s námi užít kouzelnou předvánoční atmosféru a vytvořit si vlastního anděla. S sebou si doneste kousky látek, bavlnek a ozdoby na dozdobení.

Těšíme se na vás.

 

Vánoční dílna

72 hodin: Jak se připravit na krizové situace a společně je zvládnout?

PROJEKT 72 HODIN

 

Co znamená pravidlo 72 hodin?

Česká republika minulosti čelila mnoha mimořádným událostem. Zkušenosti z těchto situací ukazují, že nejnáročnější bývají právě první tři dny, kdy může dojít k přerušení dodávek vody, elektřiny, internetu či fungování obchodů. Právě na tyto kritické 72 hodin by měla být každá domácnost připravena.

Více informací najdete zde: 72 HODIN

72 hodin: Jak se připravit na krizové situace a společně je zvládnout?

 

V případě ohrožení života volejte tísňové linky

  • 112 – Jednotné evropské číslo tísňového volání

  • 150 – Hasiči

  • 155 – Záchranná služba

  • 158 – Policie

  • Linka důvěry: Pro psychickou podporu volejte 116 123 (nonstop, zdarma)

  • Pomoc můžete zavolat také SMS zprávou nebo přes aplikaci Záchranka

Další neohrožený drsňák od Tatry: Představuje se nezastavitelný vojenský hasičák

 

Po civilní a hasičské variantě Tatry Force zde máme další provedení, tentokrát nabarvené ve variantě RAL 6014, což není nic jiného než zelená khaki. Vůz je totiž určený pro armádu a má pár zajímavých vychytávek.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Civilní provedení Tatry Force nové generace se líbí všude, kde se objeví. Nedávno jsme vám představili velmi povedenou hasičskou variantu, na posledním e-Salonu debutovalo čistě elektrické provedení a nyní tady máme další vojenskou, ovšem tu minulé generace.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Je sice maskovaná, ale nepřehlédnutelná. Firma Kobit THZ představila velkokapacitní cisternu pro Armádu České republiky, která zastává podobnou úlohu jako ta hasičská, jen je zelená.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Jde o model těžké hmotnostní třídy určený pro velkoobjemové hašení a terénní provoz Tatra Force CAS 30 s pohonem všech šesti kol, nádrž na vodu pojme 8 000 litrů, na pěnidlo pak 480 litrů.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Kromě toho vozidlo nabízí ochranný síťový program, automatizované centrální huštění pneumatik, integrovanou palubní termokameru, náhradní kolo umístěné na pochozí ploše, manipulační jeřáb, systém temperace vodní nádrže a mnohé další.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Zdroj: www.garaz.cz