Vzácná Tatra 613 Electronic je na prodej v Česku. Na jeden z pouhých 17 kusů si připravte miliony

Ve své době šlo o zajímavé, ale bohužel nekonkurenceschopné stroje. Nyní jsou podle ceny zajímavou investicí.

 

tatra electronics

 

Vrcholnou verzí a zároveň labutí písní modelu Tatra 613 (následovala ještě T700) se stala verze Electronic, která v roce 1993 přinesla do vozu vyráběného již od roku 1974 trojici počítačů, pracujících na společné CAN sběrnici. Měla dosud nevídané funkce – třeba hlasová hlášení pro poruchy a další situace, přístrojový štít se segmentovým zobrazením kontrolek či textový displej, na němž zobrazovala rychlost, otáčky a další provozní informace.

 

tatra electronics 1

 

Vozy poháněla 3,5litrová V8 s výkonem 147 kW a točivým momentem 300 Nm, díky níž mohly jet až 230 km/h. Jejich karoserie vycházela z verze Mi-Long, tedy s rozvorem prodlouženým o 15 centimetrů a celkovou délkou 5150 mm.

 

tatra electronics 2

 

Vzniklo pouhých sedmnáct kusů. Prvními uživateli byla ministerstva, různé státní podniky a instituce, nebo samotná Tatra. V zelené barvě existovaly čtyři kusy a jeden z nich je nyní na prodej u společnosti Classic Cars Bohemia. Má najeto 231.223 km a vyroben byl v roce 1993, jde tedy o vůz z první série – druhá s drobnými změnami následovala v roce 1994.

 

tatra electronics 3

 

Cena činí 2.500.000 Kč, což není málo, ale navzdory solidnímu nájezdu vůz vypadá uvnitř velmi opečovávaně a zachovale. Má navíc vkusnou bezpruhovou registrační značku se zajímavou číselnou kombinací, což může budoucí majitel jen ocenit.

 

Zdroj: www.autorevue.cz

SAUNA PŘÍBOR 2025

SAUNA PŘÍBOR 2025

Z důvodu plánované údržby a malování je sauna mimo provoz.

Otevřeme koncem září. Budeme Vás informovat. Děkujeme

TJ PŘÍBOR

 

SAUNA PŘÍBOR 2025

ŠESTIDENNÍ 2025 V ITÁLII - JIŘÍ KAVAN/PŘÍBOR/ DOJEL CELKOVĚ NA KRÁSNÉM 2. MÍSTĚ

ŠESTIDENNÍ 2025 V ITÁLII - JIŘÍ KAVAN/PŘÍBOR/ DOJEL CELKOVĚ NA KRÁSNÉM 2. MÍSTĚ

 

Zdravíme všechny příznivce endura a našeho Motosportu Bozkov. Včerejší den byl ve znamení vydatných dešťů, což nám vyhovovalo. Bohužel pořadatelé se báli, že trať bude nesjízdná a tak ji hodně zkrátili a některé testy i vynechali. Do karet nám to moc nehrálo, pač klukům z prvního týmu na záda dýchali Francouzi. Kluci z veteránského týmu si i přes toto počasí počínali výborně a stále si drželi druhou příčku.
Dnes byl na řadě den šestý a kdo už to trochu zná, tak ví že šestý den se jede závěrečný motokros. Pořádatelé si pro nás připravili opravdu hezkou trať, která byla 30 km od paddocku. Vše proběhlo v pořádku startovalo se podle absolutního pořadí a na startovní rošt se řadilo 40 jezdců. Matyáš Chlum zde předvedl své kvality, když v nejsilnější rozjížďce klubových týmů dojel v závěrečném motokrose na třetím místě a porazil tak i jezdce startující v seriálu MS.
Šestidenní 2025 je již minulostí a kluci ve složení
 
ŠESTIDENNÍ 2025 V ITÁLII - JIŘÍ KAVAN/PŘÍBOR/ DOJEL CELKOVĚ NA KRÁSNÉM 2. MÍSTĚ
 
Chlum, Hádek, Koucký si z Itálie odváží 9. Místo ze 156 klubových týmů z celého světa.
Naši veteráni jeli celou Šestidenní bezchybně a už od prvního dne se ujali druhé příčky, která jim vydržela až do konce. A tak díky nim se české vlajky a dresy Motosportu Bozkov objevili na stupních vítězů tady na mezinárodní Šestidenní v enduru 2025.
 
Zdroj: Jiří Kavan a Motorsport Božkov FB

KOBIT představil prototyp lesního speciálu na podvozku Tatra Force, nízké těžiště a speciální vzorek mu usnadní jízdu v terénu

Tatra Force KOBIT hasiči

 

Na 29. ročníku Jičínského veletrhu v areálu společnosti KOBIT se představil prototyp cisternové automobilové stříkačky v provedení pro hašení lesních požárů. Postavena je na dvounápravovém podvozku Tatra Force třetí generace.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

Podvozek

Vůz je osazen vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem o výkonu 340 kW a automatickou převodovkou Allison. Motor splňuje emisní normu Euro 3. Kabina je třímístná s nezávislým vytápěním a klimatizací.

Kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 16R20 s terénním vzorkem. Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

 

V přední části je na nárazníku namontovaná lafetová proudnice, ovládá se z kabiny vozu a umožňuje měnit tvar výstřikového kužele i průtok.

Tatra Force KOBIT hasiči

Nástavba

Nástavbu tvoří nádrž na hasivo z nerezavějící oceli a zadní skříň pro příslušenství a čerpadlo. Ta je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem. Stejně jako větší „sestra“ z produkce společnosti je i zde využit nový designový jazyk s tmavými kompozitovými prvky v horní části vozu i zadních rozích.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

 

Do střechy jsou integrovány červenomodré majáky, na obou bocích jsou v horní části nástavby LED stavoznaky signalizující množství vody a pěnidla v nádrži. Ta je vyrobena jako jeden celek z nerezavějící oceli – vody veze Tatra 4 000 litrů, pěnidla 240 litrů.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

 

Nádrž je zde relativně nízká, což snižuje těžiště vozu. Čerpací THZ 3000 zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu – tedy při 40 barech. Ovládací panel je v zadní části a není vybaven displejem.

Osvětlovací stožár je osazen LED světlomety o celkovém světelném toku 40 000 lumenů.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

Rozměry

Tatra Force v provedení pro hašení lesních požárů je dlouhá 7 750 mm, široká 2 550 mm a vysoká 2 950 mm.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

Zdroj: www.pozary.cz

Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky konané ve dnech 03.10.2025 – 04.10.2025

 

České parlamentní volby, které se uskuteční 3. a 4. října 2025, přinášejí několik změn. Letos se o hlasy voličů uchází celkem 26 politických stran a hnutí, což je o čtyři více než v předchozích volbách.

 

Pro získání křesel v Poslanecké sněmovně musí každé uskupení překročit hranici 5 % hlasů. Výjimkou je koalice Spolu(ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), která pro vstup do parlamentu potřebuje získat nejméně 11 % hlasů.

 

Novinkou je možnost korespondenční volby pro Čechy v zahraničí. Tuto možnost ale mohou využít pouze krajané, kteří se předem registrovali na zastupitelských úřadech. Podle údajů ministerstva zahraničních věcí se jich k tomuto způsobu hlasování přihlásilo 27,5 tisíce.

 

Koalice Spolu: ODS, TOP 09, KDU-ČSL

 
koalice 
  • KDU-ČSL
  • ODS
  • TOP 09
 
 
 
 

Česká pirátská strana

 
      

GEN

 
 

      

Hnutí Generace

 
zatím bez dalších informací
   

 

ANO 2011

 
      

Levice

 
zatím bez dalších informací
 
 

Motoristé sobě

 
      

Přísaha

 
 
  

Sen 21

 
       

Sociální demokracie

 
     

Stačilo!

 
 
     

Starostové a nezávislí

 
       

Strana Zelených

 
zatím bez dalších informací
 
  

Svoboda a přímá demokracie (SPD)

 
 

Svobodní

 

DENNÍ MENU PŘÍBOR

DENNÍ MENU PŘÍBOR

 

DENNÍ MENU PŘÍBOR

 

DENNÍ MENU PŘÍBOR

Změny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o.

Změny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o. změny v dopravě

 

Vážení cestující,

v neděli 31. srpna 2025 dochází na vybraných linkách městské a regionální autobusové dopravy ODIS k pravidelné změně jízdních řádů. Především se jedná o ukončení platnosti tzv. letních jízdních řádů spojené s obnovením provozu spojů vypravovaných ve dnech školního vyučování.

Na webových stránkách Dopravního podniku Ostrava jsou k nalezení všechny potřebné informace související s provedenými změnami jízdních řádů a informacemi o probíhajících či plánovaných výlukách. Z důvodu pokračující rekonstrukce Náměstí Republiky v Ostravě zůstává zachován výlukový režim. Ke 31. srpnu 2025  je zahájen podzimní výlukový provoz dotčených linek Dopravního podniku Ostrava. Podrobné informace k tomuto opatření naleznete zde.

Zároveň připomínáme, že všechny linky dotčené rozsáhlou stavební činností na území města Kopřivnice pojedou již dle standardních jízdních řádů. Platnost stávajících výlukových jízdních řádů bude k 31. 8. 2025 ukončena. S ohledem na změny v jízdních řádech jim, prosím, věnujte pozornost.

Mimo jiné došlo k dílčím úpravám časových poloh vybraných spojů, tras, případně vyjmutí či přidání obsluhovaných zastávek viz text níže.

 

Nová autobusová zastávka:
Kopřivnice, Štramberská
Obsluhována linkami 633, 638, 639, 644, 646, 697.
Zastávka se nachází mezi zastávkami Kopřivnice, rest. Pod Kaštany a Kopřivnice, Uhelné sklady.

 

Linka 237:
Zavedena obsluha zastávky Budišov n. Bud., Guntramovice, hor. konec spojem č. 5 s odjezdem v 6:29 z výchozí zastávky Budišov n. Bud., aut. st.

Linka 331:
Změna trasy:
Ve směru do Ostravy linka nově pokračuje ze zastávky Ostrava, Mor. Ostrava, sad B. Němcové až do zastávky Ostrava, Mor. Ostrava, Muglinovská.

Linka 371:
Změna trasy:
Linka je nově vedena také z Hukvald náhradou za linku 372 přes zastávky Hukvaldy, Losert; Hukvaldy, hájenka; Kozlovice, Rybí; Kozlovice, Měrkovice, Dvůr; Kozlovice, pila; Kozlovice, Peterek a Kozlovice, střed.

Linka 372:
Změna trasy:
Linka je vedena pouze v úseku mezi Ostravou a Brušperkem. V úseku do Kozlovic je nahrazena linkou 371

Linka 374:
Změna trasy:
Do trasy přidána obsluha zastávek Ostrava, Zábřeh, Kino Luna; Ostrava, Výškovice, osada a Ostrava, Svinov, škola.

Linka 387:
Změna trasy:
Linka již nebude obsluhovat zastávku Václavovice, střed.

Linka 582:
Ve směru Horní Suchá, škola nově obsluhuje také stanoviště zastávky Horní Suchá, dvůr před okružní křižovatkou.

Linka 621:
Ve směru Ostrava, ÚAN zavedena obsluha zastávky Ostrava, Hrabůvka, Moravská v pracovní dny spojem č. 6 s odjezdem v 6:46 hod. z výchozí zastávky Nový Jičín, aut. nádr.

Linka 632:
S ohledem na navýšení dopravní obslužnosti průmyslové zóny v Mošnově linka nově obsluhuje zastávky Sedlnice, žel.st.; Sedlnice, PZ Mošnov Contera Park; Mošnov, Malá Strana a Mošnov, u kruháče.

Linka 641:
Vybrané spoje linky jsou v úseku Kopřivnice – Příbor převedeny do linky 664.

Linky 666908:
Nově obsluhují zastávku Starý Jičín, Janovice, rozc. Palačov.

Linka 674:
Do Zbyslavic zaveden spoj č. 12 s odjezdem ve 13:44 hod. z výchozí zastávky Ostrava, Svinov, nádraží.

Linky 861, 865 a 866 (koncepční změna ranních spojů):
Autobus linky 866 vyjede ze zastávky Světlá Hora, aut.st. v 6:55 hod. do zastávky Suchá Rudná, točna (7:03) a dále jako okružní linka do zastávky Světlá Hora, Podlesí (příj. v 7:09 hod.), odkud bez nutnosti přestupu pokračuje stále jako linka 866 přes zastávku Světlá Hora, Podlesí, rozc. (7:11) zpátky do zastávky Světlá Hora, aut.st. s příjezdem v 7:17 hod. Zde je nutno vystoupit a vyčkat příjezdu autobusu linky 865 (7:32 hod. z Dětřichovic). Tento spoj pokračuje do zastávky Andělská Hora, aut. st.(příj. 7:37 hod.), kde svou jízdu končí.

Linka 901:
Ve směru do Krnova zaveden večerní spoj č. 74 pro odvoz z odpolední směny s odjezdem ve 22:25 hod. z výchozí zastávky Město Albrechtice, aut. st.

 

Odkazy na stažení obrázků nebo PDF souboru zde: ZMĚNY V DOPRAVĚ Kodis

 

Změny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o.

 

Změny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o.

 

Více informací najdete na www.kodis.cz 

Přílohy
pdfZměny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o. [pdf, 77 kB]
Změny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o.
Změny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o. [7811 kB]
Změny v dopravě k 31. 8. 2025 - Koordinátor ODIS s.r.o.