Ze silnice na Novojičínsku bude dálnice, za dvanáct let tam zemřelo 23 lidí

Ředitelství silnic a dálnic začalo hledat dodavatele, který během tří let promění čtyřproudou silnici mezi Novým Jičínem a Bělotínem v dálnici. Nyní je pověstná častými nehodami s tragickými následky. Naposledy předminulý týden si tam nehoda nedaleko Starého Jičína vyžádala čtyři lidské životy.
„Mezi námi řidiči, tohle je silnice smrti. Rovná, dva proudy každým směrem, skoro jako rychlostní silnice. Devadesátkou tu nejezdí prakticky nikdo, často mě předjíždí auto jedoucí sto třicítkou a výše,“ vyjádřil se pod článkem o zmíněné nehodě jeden z diskutérů iDNES.cz.
Časté překračování rychlosti v tomto úseku silnice I/48 potvrzují i policisté.
„Rychlost tam měříme velmi často. Bohužel průměrně dopravní policisté zjistí překročení rychlosti o třicet kilometrů v hodině,“ informoval mluvčí novojičínských policistů Petr Směták. „Rekordmanem pak byl řidič, který tam jel rychlostí 196 kilometrů v hodině,“ dodal.
Nedošlo ani na lanová svodidla
Jak je úsek nebezpečný, dokládají i policejní statistiky. Od ledna roku 2007 do začátku letošního srpna se stalo v tomto úseku 633 nehod, které si vyžádaly 19 mrtvých a 41 těžce zraněných.
„Jedná se o nehody, ke kterým byla povolána policie,“ poznamenal Směták.
V těchto počtech přitom nejsou započítáni čtyři mrtví z poslední tragické havárie, která se stala až 20. srpna.
Dálnice starý Jičín Bělotín
Pro srovnání: v navazujícím úseku od mimoúrovňové křižovatky u Šenova u Nového Jičína k Příboru, na němž jsou od konce roku 2002 nainstalována středová lanová svodidla, se za stejnou dobu stalo 258 nahlášených nehod, avšak bez jediného mrtvého a se dvěma vážně zraněnými.
„O nainstalování středových lanových svodidel jsme v minulosti žádali i pro úsek od Nového Jičína k Bělotínu,“ připomněl za policii Petr Směták.
Se zahájením stavby se počítalo už v roce 2010
Silničáři tehdy ale tento návrh odmítli. Zdůvodnili to plánovanou přestavbou silnice na dělený čtyřpruh. Se zahájením stavby počítali v roce 2010. Stane se tak však až nyní.
Ředitelství silnic a dálnic v srpnu vypsalo výběrové řízení na první etapu výstavby dálnice D48 Bělotín–Rybí. Konkrétně jde právě o úsek nevybavený středovými svodidly mezi Bělotínem a mostní estakádou nad Šenovem. Nabídky mohou zájemci podávat do konce října. „Přesný termín zahájení stavby záleží na průběhu výběrového řízení. Stavba bude zprovozněna maximálně 39 měsíců od zahájení prací. Jedním z kritérií v rámci výběrového řízení je ovšem i délka výstavby, termín zprovoznění se tedy může zkrátit,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Nejpozději by tak stavba měla být dokončena v roce 2023. Kdy začne druhá etapa přestavby úseku v současnosti vybaveného středovými svodidly od křižovatky nad Šenovem k Rybí, zatím není známo. Zde ŘSD řeší změnu podoby mimoúrovňových křížení Nový Jičín-západ, jež nahradí nynější mimoúrovňovou křižovatku u Šenova, a Nový Jičínvýchod u výjezdu ze Suvorovovy ulice. Tento dvoukilometrový úsek byl proto vyjmut ze stavby a byla na něj zpracována samostatná dokumentace k územnímu řízení. „Technické řešení není prozatím definitivně stanoveno, dosud zde ani nebylo vydáno územní rozhodnutí,“ vysvětlil Studecký. Celkem se tak během rekonstrukce promění 17 kilometrů této silnice. V úseku mezi Dubem a Starojickou Lhotou se na ni napojí další plánovaná stavba – úsek dálnice D35 nazývaný Palačovská spojka. V současnosti se na dálnici přestavuje jiný úsek silnice I/48, a to mezi Rybím a Rychalticemi. „Od začátku srpna mohou řidiči v úseku mezi mimoúrovňovou křižovatkou v Rychalticích a Rybím využívat nově vybudovaný jízdní pás dálnice. Doprava je převedena na novou betonovou vozovku, na kterou jsou řidiči navedeni pomocí přechodného dopravního značení. Ke zprovoznění dálnice v celém profilu dojde podle harmonogramu v prosinci roku 2020,“ popsal aktuální dění Studecký.

 

Zdroj: www.idnes.cz

www.mapy.cz

 

Další neohrožený drsňák od Tatry: Představuje se nezastavitelný vojenský hasičák

 

Po civilní a hasičské variantě Tatry Force zde máme další provedení, tentokrát nabarvené ve variantě RAL 6014, což není nic jiného než zelená khaki. Vůz je totiž určený pro armádu a má pár zajímavých vychytávek.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Civilní provedení Tatry Force nové generace se líbí všude, kde se objeví. Nedávno jsme vám představili velmi povedenou hasičskou variantu, na posledním e-Salonu debutovalo čistě elektrické provedení a nyní tady máme další vojenskou, ovšem tu minulé generace.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Je sice maskovaná, ale nepřehlédnutelná. Firma Kobit THZ představila velkokapacitní cisternu pro Armádu České republiky, která zastává podobnou úlohu jako ta hasičská, jen je zelená.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Jde o model těžké hmotnostní třídy určený pro velkoobjemové hašení a terénní provoz Tatra Force CAS 30 s pohonem všech šesti kol, nádrž na vodu pojme 8 000 litrů, na pěnidlo pak 480 litrů.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Kromě toho vozidlo nabízí ochranný síťový program, automatizované centrální huštění pneumatik, integrovanou palubní termokameru, náhradní kolo umístěné na pochozí ploše, manipulační jeřáb, systém temperace vodní nádrže a mnohé další.

 

TATRA FORCE 6×6 CAS 30/8000/480 S3VH

 

Zdroj: www.garaz.cz

ALZA

🔥 Největší Black Friday odstartoval! Tisíce produktů s poctivou slevou. 🔥

ALZA DÁRKOVÝ POUKAZ ZDARMA 100 KČ

 

ALZA BLACK FRIDAY

 

ALZA

Město Příbor vydalo Průvodce sociálními službami a navazujícími aktivitami

Město Příbor připravilo nový Průvodce sociálními službami a navazujícími aktivitami, který v následujících dnech dorazí do všech domácností ve městě. Publikace nabízí ucelený a přehledný soubor informací o pomoci dostupné obyvatelům Příbora i blízkého okolí.

Pokud občané neobdrží Průvodce do své poštovní schránky do 15. 12. 2025, mohou se obrátit na odbor sociálních věcí Městského úřadu Příbor, kde jim bude průvodce poskytnut.

„Dokument vznikl s cílem zjednodušit orientaci v nabídce sociálních služeb a dalších aktivit, které podporují seniory, rodiny s dětmi, osoby se zdravotním postižením, lidi v krizi či každého, kdo se může ocitnout v náročné životní situaci. Město Příbor dlouhodobě klade důraz na rozvoj a kvalitu sociálních služeb a považuje ochranu nejzranitelnějších obyvatel za jednu ze svých klíčových priorit,“ uvedla Karolína Najzarová, vedoucí odboru sociálních věcí.

Průvodce reaguje na potřebu posílit informovanost veřejnosti – ať už o možnostech pomoci, o fungování služeb či o tom, na koho se obrátit v krizových chvílích. Každý z nás může někdy potřebovat radu či podporu. Díky této publikaci má být cesta k pomoci přehledná, snadná a dostupná.

Publikace je rozdělena do několika tematických částí:
•    úvodní přehled služeb a aktivit podle konkrétních životních situací,
•    podrobný abecední seznam poskytovatelů služeb působících v Příboře a okolí,
•    kontakty na krizové linky, úřady, instituce a zdravotnická zařízení.

„Věříme, že nový Průvodce sociálními službami a navazujícími aktivitami přinese obyvatelům města praktické informace, které usnadní orientaci v nabídce pomoci, a přispěje k pocitu jistoty, že v obtížných situacích není nikdo sám,“ doplnila Karolína Najzarová.

 

Město Příbor vydalo Průvodce sociálními službami a navazujícími aktivitami

Upozornění k nákaze newcastleské choroby

Vážení občané, obracíme se na Vás v souvislosti s potvrzením nebezpečné nákazy – newcastleské choroby v chovu ptáků chovaných v zajetí na území obce Studénka v okrese Nový Jičín, neboť území Vaší obce se nachází v blízkosti tohoto ohniska.

Na základě úhynu 3 ks slepic v drobnochovu ve Studénce bylo provedeno laboratorní vyšetření, kdy podezření na ptačí chřipku nebylo laboratorně potvrzeno. Dne 20.11.2025 byla ale laboratorně potvrzena nákaza – newcastleská choroba a 21.11.2025 KVS SVS pro MS kraj provedla likvidaci ohniska a utratila všechny živé ptáky v ohnisku.

Doporučení Státní veterinární správy:

Chovatelům drůbeže a jiných ptáků chovaných v zajetí se doporučuje důsledné dodržování opatření biologické bezpečnosti ve svých chovech, spočívající zejména v ochraně chovaných ptáků před kontaktem s volně žijícími ptáky, kteří jsou nejčastějším zdrojem nákazy pro chované ptáky.

V následujících 30 dnech se doporučuje vypouštět chované ptáky pouze do ohraničených venkovních prostor/výběhů a zabránit kontaktu s volně žijícími ptáky.

Krmivo a napájecí vodu určenou pro chované ptáky umístit do budov, popř. pod přístřešky, aby nedošlo k jejich kontaminaci trusem volně žijícího ptactva.

V případě, že chovatelé zjistí zvýšené úhyny chovaných ptáků, změny ve zdravotním stavu nebo změny v produkci vajec chovaných ptáků, je třeba, aby tyto skutečnosti neprodleně oznámili KVS SVS pro MS kraj – tel: 596781911, 720 995 203.

Dále bychom Vás chtěli informovat, abyste v případě nálezu zvýšených úhynů u volně žijících ptáků ve Vaší obci nebo v její blízkosti rovněž neprodleně informovali KVS SVS pro MS kraj – tel: 596781911, 720 995 203 a jednali pouze podle jejího pokynu.

Na člověka se tato nemoc nepřenáší.

V příloze informační leták k ptačí chřipce, kde jsou uvedená základní preventivní opatření, platná i pro newcastleskou chorobu.

 

Ptačí chřipka

 

Upozornění k nákaze newcastleské choroby

MEMORIÁL Milana Strakoše ve stolním tenise

🏓TJ Sokol Příbor ve spolupráci s městem Příbor vás zve na 9. ročník tradičního turnaje ve stolním tenise. 

Kdy: 13. 12. 2025 
Kde:
Sokolovna Příbor, Lidická 544

Prezentace: 8:00 - 8:30 h (začátek turnaje cca 9:00 h)

Soutěže:
1. neregistrovaní
2. registrovaní (Elo do 1700)
3. čtyřhra

Startovné:
• jednotlivci 150 Kč (v ceně občerstvení)
• čtyřhra 100 Kč

Hraje se na 9 stolech, skupiny + vyřazovací část.

🎁 První tři místa získají věcné ceny.

🌭Občerstvení je zajištěno po celou dobu turnaje.

 

MEMORIÁL Milana Strakoše ve stolním tenise

🚀 České dráhy: Jízdní řád 2026 – Vlaková revoluce, zrychlení, ekologie a skupinová sleva

České dráhy 2026 jízdní řád

 


České dráhy (ČD) v úterý 12. listopadu 2025 odhalily jízdní řád 2026, který má být dosud největším krokem k moderní a efektivní železniční dopravě. Jízdní řád, platný od 15. prosince, přináší zásadní zrychlení, ekologické inovace a zcela novou slevu pro malé skupiny cestujících.

 

💨 Dálkové linky: Méně času na kolejích

 

Největší změnou, která potěší především cestující na hlavních koridorech, je dramatické zkracování jízdních dob a zahušťování spojů.

  • Praha–Brno: Zrychlení o 10 minut.

  • Praha–Ostrava: Cesta se zkrátí na pouhé 2 hodiny a 50 minut.

  • Hlavní koridory (Praha–Brno–Ostrava): Intervaly mezi vlaky se zkracují na zhruba 30 minut, což výrazně usnadní plánování cest.

Vylepšení jsou umožněna nasazením moderních souprav jako jsou RegioPanter a InterJet a probíhající modernizací tratí.

 

🌍 Mezinárodní: Evropa na dosah

 

Jako cestovatele tě jistě potěší posílení mezinárodních spojů. ČD výrazně zlepšují komfort na klíčových trasách:

  • Nové přímé destinace: Jízda bez přestupu bude nově možná do Mnichova, Vídně a Krakova.

  • Online na palubě: Na všech mezinárodních trasách bude zajištěno spolehlivé Wi-Fi připojení po celou dobu cesty.

 

💚 Ekologie a Modernizace: Budoucnost na kolejích

 

České dráhy neopomíjejí ani ekologický aspekt dopravy, což odpovídá moderním trendům udržitelnosti.

  • Snížení spotřeby: Nové elektrické jednotky slibují snížení spotřeby energie až o 30 % oproti starším typům vlaků.

  • Tišší provoz: Nové vlaky rovněž znamenají výrazné omezení hluku a emisí, čímž přispívají ke kvalitě života v okolí tratí.

Generální ředitel Michal Krapinec zdůraznil: „Díky novým jednotkám a úpravám grafikonu se zlepší nejen komfort, ale i přesnost spojů. Naším cílem je nabídnout cestujícím spolehlivější, rychlejší a pohodlnější dopravu.“

 

🤝 Novinka pro skupiny: Sleva ČD DNY 25 %

 

Spolu s novým jízdním řádem přichází i atraktivní akční nabídka pro cestování ve skupině.

  • Sleva: 25 % z ceny jízdenky pro každého člena skupiny.

  • Pro koho: Menší skupiny od dvou do pěti osob.

  • Platnost: Pro vnitrostátní cestování v 1. i 2. třídě, při nákupu online (na e-shopu ČD a v aplikaci Můj vlak).

  • Kdy: V první vlně platí od ledna do konce března.

Tato sleva má podpořit víkendové výlety přátel nebo společné služební cesty, a její výše bude cestujícím přehledně zobrazena již při vyhledávání spojení.

 

České dráhy 2026 jízdní řád