Aktuální opatření platná pro území celé České republiky

Od 18. září platí povinnost nošení roušek (celé znění mimořádného opatření):

  • ve všech vnitřních prostorech staveb, mimo bydliště nebo místo ubytování (například hotelový pokoj),
  • ve školách a školských zařízeních, včetně středních a vysokých škol,
  • v prostředcích veřejné dopravy (MHD, meziměstské autobusy a vlaky, taxislužby),
  • při vnitřních hromadných akcích při jakémkoliv počtu účastníků.

letak coronavirus 19

Tato povinnost se nevztahuje na:

  • děti do dvou let věku,
  • děti a pedagogické pracovníky v mateřské škole a děti a osoby o ně pečující v dětské skupině,
  • žáky a pedagogické pracovníky 1. stupně základní školy v budovách škol a školských zařízení podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, mimo jejich společné prostory,
  • žáky, studenty a pedagogické pracovníky podle školského zákona a studenty a akademické pracovníky podle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, v rámci vzdělávací aktivity, jejíž charakter neumožňuje nošení ochranného prostředku (zejm. tělocvik, zpěv, hra na dechové nástroje),
  • internáty a domovy mládeže, jde-li o zaměstnance nebo ubytované děti, žáky nebo studenty,
  • školská zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a školy zřízené při nich a střediska výchovné péče při poskytování služeb internátní formou,
  • školy zřízené Ministerstvem spravedlnosti,
  • žáky, studenty a pedagogické pracovníky ve škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona,
  • zaměstnance a děti v zařízeních pro děti vyžadující okamžitou pomoc,
  • osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra, a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu,
  • pacienty, jsou-li hospitalizovaní ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče, nebo je-li to potřebné pro poskytování zdravotních služeb,
  • zdravotnické pracovníky po dobu nezbytně nutnou, je-li to potřebné pro poskytování zdravotních služeb,
  • uživatele sociálních služeb v zařízeních sociálních služeb, kterými jsou týdenní stacionáře, domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory a domovy se zvláštním režimem, a v zařízeních poskytujících odlehčovací sociální služby v pobytové formě,
  • další případy zřetele hodné, které stanoví poskytovatel zdravotních nebo sociálních služeb nebo ošetřující lékař pro pohyb a pobyt ve zdravotnických zařízení a v zařízeních sociálních služeb,
  • zaměstnance a osoby v obdobném postavení včetně ústavních činitelů po dobu, kdy vykonávají práci na jednom místě, pracuje-li taková osoba ve vzdálenosti nejméně 2 metry od jiné osoby,
  • osoby řídící vozidlo veřejné dopravy, kdy nejsou v přímém kontaktu s cestujícím při jeho odbavení,
  • soudce, přísedící, státní zástupce, obviněné a jejich obhájce, účastníky civilních, správních a ústavních soudních řízení a jejich zástupce, svědky, znalce, tlumočníky a další osoby, o kterých tak rozhodne soud, a to v místě a době soudního řízení,
  • osoby při provádění autorského díla (např. divadelního, tanečního nebo hudebního představení), osoby přednášející a osoby účinkující při tvorbě a výrobě audiovizuálního díla nebo pořadu,
  • moderátory, redaktory a další osoby vystupující v rozhlasových, televizních a dalších pořadech,
  • osoby, které vykonávají práci zařazenou rozhodnutím příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví do kategorie třetí nebo čtvrté pro rizikový faktor pracovních podmínek zátěž teplem, a dále osoby, jež vykonávají práci, která dosud nebyla kategorizována a u které lze předpokládat, že po provedení kategorizace bude z důvodu přítomnosti rizikového faktoru pracovních podmínek zátěž teplem spadat do kategorie třetí nebo čtvrté,
  • zákazníky provozoven stravovacích služeb v době konzumace potravin a pokrmů včetně nápojů, a to za podmínky, že zákazník sedí u stolu,
  • osoby cestující v prostředcích veřejné dopravy po dobu nezbytně nutnou ke konzumaci potravin a pokrmů včetně nápojů,
  • snoubence v průběhu sňatečného obřadu a další osoby tomuto obřadu přítomné a osoby činící prohlášení o tom, že spolu vstupují do registrovaného partnerství, a další osoby tomuto prohlášení přítomné,
  • osoby po dobu nezbytně nutnou pro pořízení jejich portrétní fotografie, popř. fotografie novomanželů, včetně společné fotografie s členy domácnosti a dalšími blízkými osobami,
  • sportovce nebo cvičící osoby v době tréninku, cvičení, zápasu, soutěže apod.,
  • osoby v prostorech vnitřních umělých koupališť, kterými jsou plavecký bazén, koupelový bazén, bazén pro kojence a batolata a brouzdaliště, lázeňských a léčebných bazénů a saun.

 

Zdroj: www.mzcr.cz

Transfuzní oddělení v Nemocnici AGEL Nový Jičín láká dárce větším komfortem a výhodami

Na větší komfort se nyní mohou těšit dárci krve i zdravotníci transfuzního oddělení Nemocnice AGEL Nový Jičín. Díky devítiměsíční kompletní rekonstrukci oddělení, která si celkem vyžádala investici za 30 milionů korun, bylo vybudováno moderní odběrové středisko odpovídající potřebám současné medicíny. Epidemie koronaviru odběry nepřerušila, naopak krev od dárců potřebují v novojičínské nemocnici více než dříve. V zmodernizovaném objektu se nachází odběrové sály, čekárny pro dárce, laboratoř, sklady a skladovací prostory, kde je umístěna chladicí a mrazící komora, zázemí pro personál a sociální zařízení.

 

Recepce odběr krve AGEL Nový Jičín

 

„Transfuzní oddělení má nyní zcela jiné dispoziční uspořádání vyhovující potřebám dárců i personálu. Ve veřejné části se nachází centrální recepce s vyvolávacím systémem, manipulaci materiálů mezi patry usnadní servisní výtah. Všichni jistě ocení fakt, že celý objekt je klimatizován,“ uvádí vedoucí provozu transfuzního oddělení Nemocnice AGEL Nový Jičín Ing. Markéta Matušů s tím, že se zároveň zvýšil počet odběrových křesel, kdy je celkový počet 16. Dárci jistě ocení modernizaci prostředí, které je komfortnější než v minulosti. „Díky modernějším prostorám budeme moci rozšířit současnou dárcovskou základnu,“ sdělila vedoucí. 

Na původním transfuzním oddělení byly pro určité činnosti již nevyhovující, stísněné prostory i starší sociální zařízení pro dárce i pro personál. „Během rekonstrukce se změnilo dispoziční uspořádání, zvětšil se jeden z odběrových sálů a pořídilo se nové vybavení, “ popsala Ing. Markéta Matušů. Novinkou na transfúzním oddělení je vyvolávací systém, přístrojové vybavení a separátory pro odběr plazmy. „S otevřením transfuzního oddělení je nově spojené i umožnění bezplatného parkování dárcům v těsné blízkosti odběrového centra,“ doplnil místopředseda představenstva Nemocnice AGEL Nový Jičín Ing.  David Koribský, MBAce.

Během rekonstrukce absolvovali dárci krve odběry v náhradních, ale zcela důstojných, prostorách naproti nemocnice v budově bývalé ústavní lékárny. „Děkujeme tak našim dárcům krve a krevních složek, že dárcovství nepřerušili a dál chodili i do těchto dočasných prostor. Věříme, že jsme pro naše dárce, kterých si nesmírně vážíme, vybudovali příjemné, moderní a hezké prostory, aby se u nás co nejlépe cítili a rádi se k nám vraceli,“ řekla vedoucí provozu s tím, že nemocnice pro dárce připravuje řadu dalších benefitů spojených s jejich pravidelnou návštěvou.

Novojičínské transfuzní oddělení je komplexní transfuzní farmakologické zařízení, je nositelem rakouské licence pro odběr lidské plazmy pro zpracování frakcionací na krevní deriváty pro státy Evropské unie. I když se kvalifikuje jako odběrové středisko bez konečného zpracování, počtem odběrů se blíží fakultním transfuzním zařízením. Celkový počet odběrů dosahuje od roku 2014 pravidelně téměř 15 000 darování ročně. „Krev a krevní složky od nás směřují nejen do naší nemocnice, ale i do zpracovatelského centra, kdy po zpracování putují do krevních bank nemocnic nejen v Moravskoslezském kraji,“ uzavřela Ing. Markéta Matušů.

Informace pro dárce krve:

Přihlásit či zaregistrovat k odběru krve se můžete zde: https://odbery.nnj.agel.cz/ 
Stránky oddělení naleznete zde: https://nemocnicenovyjicin.agel.cz/pracoviste/oddeleni/transfuzni-oddeleni.html
 
Zdroj: www.agel.cz

Turistické informační centrum Příbor UZAVŘENO!

Turistické informační centrum Příbor je od čtvrtka 22.10.2020 kvůli vládním opatřením uzavřeno.
Neváhejte nás kontaktovat na FB profilu města Příbora, e-mailem tic@pribor-mesto.cz nebo na telefonním čísle 556 455 444 (8:00 - 17:00).

 

TIC Příbor

Zdroj: www.pribor.eu

Městská knihovna UZAVŘENA

Podle rozhodnutí vlády z 21. 10. 2020 bude městská knihovna od 22. 10. 2020 do odvolání uzavřená. Knihy mohou čtenáři vracet do biblioboxu v přízemí piaristického kláštera. Všechny výpůjčky se budou automaticky prodlužovat po celou dobu uzavření knihovny. Čtenáři mají možnost půjčovat si e-knihy v počtu 10 ks za měsíc. Aktuální informace najdete na www.knihovnapribor.cz.

 

Knihovna Příbor

 

Zdroj: www.pribor.eu

Co bude platit od čtvrtka 22. října 2020 - Lockdown na polovic.

Vláda od čtvrtka v šest ráno omezí volný pohyb s výjimkou cest do práce a na nákup, uzavřou se obchody s výjimkou potravin či lékáren. Opatření zůstanou v platnosti do 3. listopadu s koncem nouzového stavu.

 

Shromáždění se nově může zúčastnit pouze 100 lidí, a to ve skupinách nejvýše po 20 lidech a při zachování rozestupů mezi skupinami účastníků alespoň dva metry.

 

Fungovat bude nadále veřejná hromadná doprava. V platnosti zůstanou roušky ve vnitřních prostorách, autech a v zastavěných částech měst, s výjimkou pro členy jedné rodiny nebo sportovce.

 

Mezi výjimky z omezení pohybu patří cesty do zaměstnání a výkonu podnikatelské činnosti, cesty za rodinou a blízkými, obstarávání základních potravin, potřeb a služeb, a to i pro jinou osobu.

Lidé mohou nadále navštěvovat zdravotnická zařízení a zařízení sociálních služeb, včetně zajištění doprovodu jinému člověku. Povoleny jsou i cesty za účelem vyřízení úředních záležitostí.

 

Fungovat budou i služby pro obyvatele včetně roznáškové služby. Lidé budou i nadále moct konat cesty za účelem pohybu v přírodě či na chaty a chalupy, mohou se jich ale účastnit nejvýše dva lidé. Výjimka platí pro příslušníky jedné domácnosti. 

Lidé mohou také navštěvovat svatby a pohřby a konat cesty na tyto akce. Dovoleny jsou také cesty za účelem vycestování ze země. Jezdit se může rekreačně na chalupu nebo na chatu.

 

Zákaz pohybu je s výjimkou:

 

  • cest do zaměstnání a k výkonu podnikatelské nebo jiné obdobné činnosti a k výkonu povinnosti veřejného funkcionáře nebo ústavního činitele,
  • nezbytných cest za rodinou nebo osobami blízkými,
  • cest nezbytně nutných k obstarávání základních životních potřeb (např. nákup potravin, léků a zdravotnických prostředků, hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží, krmiv a dalších potřeb pro zvířata), včetně potřeb osob příbuzných a blízkých, zajištění péče o děti, zajištění péče o zvířata, využívání nezbytných finančních a poštovních služeb, doplnění pohonných hmot, odkládání odpadu,
  • cest nezbytně nutných k zajištění potřeb a služeb pro jinou osobu (např. dobrovolnictví, sousedská výpomoc),
  • cest do zdravotnických zařízení a zařízení sociálních služeb, včetně zajištění nezbytného doprovodu příbuzných a osob blízkých, a zařízení veterinární péče,
  • cest za účelem vyřízení neodkladných úředních záležitostí, včetně zajištění nezbytného doprovodu příbuzných a osob blízkých, 
  • výkonu povolání nebo činností sloužících k zajištění a) bezpečnosti, vnitřního pořádku a řešení krizové situace, b) ochrany zdraví, poskytování zdravotní nebo sociální péče, včetně dobrovolnické činnosti, c) individuální duchovní péče a služby, d) veřejné hromadné dopravy a další infrastruktury, e) služeb pro obyvatele, včetně zásobování a rozvážkové služby, f) veterinární péče, 
  • cest za účelem pobytu v přírodě nebo parcích a pobytu tam a cest do vlastních rekreačních objektů a pobytu v nich,
  • cest za účelem vycestování z České republiky, 
  • účasti na svatbě a pohřbu, v počtu ne vyšším než 10 osob, a návštěvy hřbitova,
  • cest zpět do místa svého bydliště

Potraviny, autoservisy, výdejová okénka

Společně s maloobchodem bude podobně jako na jaře kvůli koronavirové epidemii od čtvrtečních šesti hodin zakázán prodej služeb v provozovnách. 

Ve velkých nákupních centrech budou otevřeny pouze prodejny potravin, drogerie, lékárny a několik dalších provozoven.

Zákaz je s výjimkou těchto provozů:

 

  • prodejen potravin,
  • prodejen pohonných hmot,
  • prodejen paliv,
  • prodejen hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží,
  • lékáren, výdejen a prodejen zdravotnických prostředků,
  • prodejen malých domácích zvířat,
  • prodejen krmiva a dalších potřeb pro zvířata,
  • prodejen brýlí, kontaktních čoček a souvisejícího zboží,
  • prodejen novin a časopisů,
  • prodejen tabákových výrobků,
  • prádelen a čistíren,
  • provozoven servisu a oprav silničních vozidel,
  • provozoven poskytovatelů odtahů a odstraňování závad vozidel v provozu na pozemních komunikacích,
  • prodejen náhradních dílů k dopravním prostředkům a výrobním technologiím,
  • provozoven umožňujících vyzvednutí zboží a zásilky od třetí strany,
  • prodejen zahrádkářských potřeb včetně osiva a sadby,
  • pokladen prodeje jízdenek,
  • květinářství,
  • provozoven pro sjednání provádění staveb a jejich odstraňování, projektovou činnost ve výstavbě, geologické práce, zeměměřičství, testování, měření a analýzu ve stavebnictví,
  • prodejen textilního materiálu a textilní galanterie,
  • provozoven servisu výpočetní a telekomunikační techniky, audio a video přijímačů, spotřební elektroniky, přístrojů a dalších výrobků pro domácnosti,
  • provozoven realitního zprostředkování a činnosti účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence,
  • zámečnictví a provozoven servisu dalších výrobků pro domácnost,
  • provozoven oprav, údržby a instalací strojů a zařízení pro domácnost,
  • provozoven pohřební služby, provádění balzamací a konzervací, zpopelňování lidských pozůstatků nebo lidských ostatků, včetně ukládání lidských ostatků do uren,
  • myček automobilů,
  • prodejen domácích potřeb a železářství,  provozoven sběru a výkupu surovin a kompostáren

Přítomnost veřejnosti v prostorách stravovacích služeb je i nadále omezená. Výjimka platí pro provozy, které neslouží pro veřejnost, jako například zaměstnanecké jídelny či jídelny ve zdravotnických zařízeních či v ubytovacích zařízeních za podmínky, že poskytují stravování pouze ubytovaným lidem.

 

Restaurace dále mohou fungovat pouze v režimu výdejového okénka, kdy si lidé mohou vzít potraviny s sebou. Stejně tak budou nadále fungovat i restaurace v nákupních centrech.

 

Omezení správních orgánů

Vláda omezí přímý kontakt státní správy s veřejností, zejména těch agend, kde musí být osobní kontakt. „Tam, kde je to možné, by měli úředníci přejít na práci z domova. Upřednostňovaný je písemný a elektronický či telefonický kontakt před osobním. Příjem dokumentů pouze přes podatelnu,“ upřesnil Prymula. 

Omezení rozsahu úředních hodin bude na pět hodin a dva dny v týdnu. „Lidé by se měli objednat, aby nedocházelo k nežádoucím frontám. Případné agendy, které nejsou nutné, by neměly probíhat,“ dodal.

 

Zdroj: www.idnes.cz

Od středy 21. 10. 2020 bude platit povinnost nosit roušky venku a v autě

Vláda České republiky vydala další krizová opatření, kterými reaguje na nepříznivý vývoj epidemiologické situace. Od středy 21. 10. 2020 do odvolání bude platit povinnost nosit roušky venku a v autě.

 

Nová opatření nařizují:

  • Povinnost nosit roušky, ústenky, šátky nebo jiné ochranné prostředky, které brání k šíření kapének, venku na zastavěném území obce při vzdálenosti menší než 2 m. Opatření se nevztahuje na členy jedné domácnosti a sportovce.
  • Povinnost nosit roušky, ústenky, šátky nebo jiné ochranné prostředky, které brání k šíření kapének, ve vozidlech. Opatření se nevztahuje na řidiče, který jede ve vozidle sám nebo se členy domácnosti.

Zdroj: www.vlada.cz

Nákupy pro potřebné a změna úředních hodin

V souvislosti s opatřeními vlády, jsou od pondělí 12. 10. 2020 do 25. 10. 2020 (zatím) omezeny úřední hodiny Městského úřadu Příbor a turistického informačního centra  na 2 dny a 10 hodin týdně – dle nařízení ministerstva, a to takto:

 

pondělí     8:00 až 11:00  12:00 až 14:00
středa                               12:00 až 17:00

 

Nákupy pro potřebné viz letáček níže.

 

Nákupy pro potřebné