Brutální Tatra Ecorra Sport V8 se vrací! Přepracovali jsme ji na ďábelský závoďák

A vlastně proč ne? Proč nevzít původní Ecorru Sport V8 postavenou na bázi Tatry 700 a neobléct ji do moderního kabátu okruhového stroje stvořeného pro závody cestovních vozů DTM? Automobilový designér Rostislav Prokop měl svůj den a podělil se se světem o svoji vizi českého klenotu, který by mohl směle konkurovat špičkám od BMW, Audi či Mercedesu.

 

tatra

 

Designérské návrhy Rostislava Prokopa, který mimochodem „maloval“ i pro italskou automobilku Pagani, z našich článků jistě dobře znáte. A to i ty tatrovácké, protože jsme u nás na Garáži společně oživili např. původní Tatru 700, MTX supertatry nebo Tatře 603 uřízli střechu a proměnili ji v kabriolet.

 

Nedávno se Prokop vytasil s dalším skvostem, a to modernizací modelu Ecorra Sport V8, jejž předurčil pro slavné závody cestovních vozů známé pod zkratkou DTM, což je Deutsche Tourenwagen Masters.

Inspirací pro český okruhový speciál byla Prokopovi oživená Tatra 700 nazvaná T800 a také originální Ecorra Sport V8 ve svém druhém designovém provedení. Vůz tak má mimořádně svalnatý bodykit, rozšířené blatníky a plnou masku se čtveřicí diodových světlometů.

Bokům dominují široké prahy propojené na obrovský nasávací otvor před zadními koly, kola jsou modernizovaným provedením těch původních, nyní však mají závodní středový šroub, a za odlehčenými okny prosvítá vnitřní rám i závodní sedačka.

 

tatra1

 

Zadní část modelu byla rozšířena, a to i v horní části, přičemž vzadu nechybí ani skutečně obří přítlačné křídlo, tolik typické pro DTM speciály. Lahůdkou jsou sportovní koncovky výfuku zabudované do zadního nárazníku s difuzorem. To vše ve jménu výkonu a mocného přítlaku.

Motor zůstal zachován, takže i v moderním okruhovém provedení Ecorra Sport V8 pracuje zážehový vidlicový osmiválec. Pro účely závodění v šampionátu DTM byl blíže nespecifikovaně vylepšen na výkon dosahující bezmála 600 koní. Převodovka je poté šestirychlostní, sekvenční, superrychlá.

 

tatra2

 

Vzhledem k ryze zadnímu pohonu je auto připravené třeba i na driftovací radovánky, jak sami můžete vidět na snímcích. Maximálka vozu přesahuje magických 300 km/h a aby speciál na okruhu vůbec někam dojel, dostal zvětšenou palivovou nádrž o objemu 120 litrů.

 

Virtuální design Rostislava Prokopa novodobé Ecorry Sport V8 je tedy poctou a vzpomínkou na úžasné české superauto, které můžete pravidelně vídat v expozici Technického muzea v Kopřivnici. Podobný projekt už asi nikdy nevznikne, nicméně není tomu tak dávno, co bylo oficiálně oznámeno, že se chystá stavba 10 kusů podobně sportovně laděné MTX Tatry V8 v původním provedení. Takže kdoví, třeba se zase po dlouhých letech dočkáme něčeho skutečně výjimečného od našich šikovných inženýrů.

 

Zdroj: www.garaz.cz

Dny evropského dědictví - European Heritage Days 6.-7. září 2025

Dny evropského dědictví (European Heritage Days - EHD) se v Evropě konají od roku 1991 pod záštitou Rady Evropy a řadí se k významným celoevropským kulturně poznávacím a společenským podnětům.

 

EHD jsou akcí, která není záležitostí pouze těch, jejichž posláním je profesionální péče o kulturní dědictví. Mají daleko širší záběr – celospolečenský a mezinárodní. Jsou výjimečné tím, že jejich úspěšnost závisí na konstruktivní komunikaci a efektivní spolupráci těch, kdo bezprostředně pečují o kulturní dědictví, s těmi, kdo do péče o něj zasahují zprostředkovaně. Jsou jedinečnou příležitostí k rozšíření vžitých komunikačních kanálů i tím, že jsou určeny nejširší veřejnosti. Mají-li být úspěšné, musí být přizpůsobeny na konkrétní situaci a nesmí se stát formálními.

 

Ministerstva kultury ČR

 

V rámci EHD nejde o mechanické zpřístupnění co největšího počtu památek zdarma (cílem není prohlídka významné, běžně otevřené památky bez vstupného). Jde o mimořádnou nadstandardní aktivitu, která ukáže novou souvislost, bolavé místo, úspěšný zásah ve prospěch jakékoliv památky, způsob, jakým se do procesu záchrany, ochrany či propagace památky mohou zapojit občané, otevře nové obzory žákům a studentům. Proto se při pořádání EHD klade tak velký důraz na animace a doprovodné akce. Tyto akce mohou být vázány na konkrétní památku, zpřístupňovanou v EHD, anebo mohou být vázány na určitou lokalitu – obec, město, městskou část, kraj, region… 

 

Dny evropského dědictví - European Heritage Days 6.-7. září 2025

Odstávka pitné vody 5.9.2025 - SMVAK

 

Datum Plánované ukončení orientačně Číslo Obec Předběžná lokalizace poruchy Dotčená oblast Způsob náhradního zásobování
02.09.2025
05.09.2025 14:00
120942 Příbor, Příbor Jičínská u č.p. 475 - porucha na hydrantu ulice Jičínská, Tyršova, Štefanikova, Lidická, dle mapového podkladu Umožněno předzásobení a následně pojezd cisterny v oblasti

 

SMVAK poruchy Příbor

 

SMVAK Příbor odstávka porucha

SAUNA PŘÍBOR 2025

SAUNA PŘÍBOR 2025

Z důvodu plánované údržby a malování je sauna mimo provoz.

Otevřeme koncem září. Budeme Vás informovat. Děkujeme

TJ PŘÍBOR

 

SAUNA PŘÍBOR 2025

ŠESTIDENNÍ 2025 V ITÁLII - JIŘÍ KAVAN/PŘÍBOR/ DOJEL CELKOVĚ NA KRÁSNÉM 2. MÍSTĚ

ŠESTIDENNÍ 2025 V ITÁLII - JIŘÍ KAVAN/PŘÍBOR/ DOJEL CELKOVĚ NA KRÁSNÉM 2. MÍSTĚ

 

Zdravíme všechny příznivce endura a našeho Motosportu Bozkov. Včerejší den byl ve znamení vydatných dešťů, což nám vyhovovalo. Bohužel pořadatelé se báli, že trať bude nesjízdná a tak ji hodně zkrátili a některé testy i vynechali. Do karet nám to moc nehrálo, pač klukům z prvního týmu na záda dýchali Francouzi. Kluci z veteránského týmu si i přes toto počasí počínali výborně a stále si drželi druhou příčku.
Dnes byl na řadě den šestý a kdo už to trochu zná, tak ví že šestý den se jede závěrečný motokros. Pořádatelé si pro nás připravili opravdu hezkou trať, která byla 30 km od paddocku. Vše proběhlo v pořádku startovalo se podle absolutního pořadí a na startovní rošt se řadilo 40 jezdců. Matyáš Chlum zde předvedl své kvality, když v nejsilnější rozjížďce klubových týmů dojel v závěrečném motokrose na třetím místě a porazil tak i jezdce startující v seriálu MS.
Šestidenní 2025 je již minulostí a kluci ve složení
 
ŠESTIDENNÍ 2025 V ITÁLII - JIŘÍ KAVAN/PŘÍBOR/ DOJEL CELKOVĚ NA KRÁSNÉM 2. MÍSTĚ
 
Chlum, Hádek, Koucký si z Itálie odváží 9. Místo ze 156 klubových týmů z celého světa.
Naši veteráni jeli celou Šestidenní bezchybně a už od prvního dne se ujali druhé příčky, která jim vydržela až do konce. A tak díky nim se české vlajky a dresy Motosportu Bozkov objevili na stupních vítězů tady na mezinárodní Šestidenní v enduru 2025.
 
Zdroj: Jiří Kavan a Motorsport Božkov FB

KOBIT představil prototyp lesního speciálu na podvozku Tatra Force, nízké těžiště a speciální vzorek mu usnadní jízdu v terénu

Tatra Force KOBIT hasiči

 

Na 29. ročníku Jičínského veletrhu v areálu společnosti KOBIT se představil prototyp cisternové automobilové stříkačky v provedení pro hašení lesních požárů. Postavena je na dvounápravovém podvozku Tatra Force třetí generace.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

Podvozek

Vůz je osazen vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem o výkonu 340 kW a automatickou převodovkou Allison. Motor splňuje emisní normu Euro 3. Kabina je třímístná s nezávislým vytápěním a klimatizací.

Kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 16R20 s terénním vzorkem. Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

 

V přední části je na nárazníku namontovaná lafetová proudnice, ovládá se z kabiny vozu a umožňuje měnit tvar výstřikového kužele i průtok.

Tatra Force KOBIT hasiči

Nástavba

Nástavbu tvoří nádrž na hasivo z nerezavějící oceli a zadní skříň pro příslušenství a čerpadlo. Ta je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem. Stejně jako větší „sestra“ z produkce společnosti je i zde využit nový designový jazyk s tmavými kompozitovými prvky v horní části vozu i zadních rozích.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

 

Do střechy jsou integrovány červenomodré majáky, na obou bocích jsou v horní části nástavby LED stavoznaky signalizující množství vody a pěnidla v nádrži. Ta je vyrobena jako jeden celek z nerezavějící oceli – vody veze Tatra 4 000 litrů, pěnidla 240 litrů.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

 

Nádrž je zde relativně nízká, což snižuje těžiště vozu. Čerpací THZ 3000 zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu – tedy při 40 barech. Ovládací panel je v zadní části a není vybaven displejem.

Osvětlovací stožár je osazen LED světlomety o celkovém světelném toku 40 000 lumenů.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

Rozměry

Tatra Force v provedení pro hašení lesních požárů je dlouhá 7 750 mm, široká 2 550 mm a vysoká 2 950 mm.

 

Tatra Force KOBIT hasiči

Zdroj: www.pozary.cz

Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky konané ve dnech 03.10.2025 – 04.10.2025

 

České parlamentní volby, které se uskuteční 3. a 4. října 2025, přinášejí několik změn. Letos se o hlasy voličů uchází celkem 26 politických stran a hnutí, což je o čtyři více než v předchozích volbách.

 

Pro získání křesel v Poslanecké sněmovně musí každé uskupení překročit hranici 5 % hlasů. Výjimkou je koalice Spolu(ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), která pro vstup do parlamentu potřebuje získat nejméně 11 % hlasů.

 

Novinkou je možnost korespondenční volby pro Čechy v zahraničí. Tuto možnost ale mohou využít pouze krajané, kteří se předem registrovali na zastupitelských úřadech. Podle údajů ministerstva zahraničních věcí se jich k tomuto způsobu hlasování přihlásilo 27,5 tisíce.

 

Koalice Spolu: ODS, TOP 09, KDU-ČSL

 
koalice 
  • KDU-ČSL
  • ODS
  • TOP 09
 
 
 
 

Česká pirátská strana

 
      

GEN

 
 

      

Hnutí Generace

 
zatím bez dalších informací
   

 

ANO 2011

 
      

Levice

 
zatím bez dalších informací
 
 

Motoristé sobě

 
      

Přísaha

 
 
  

Sen 21

 
       

Sociální demokracie

 
     

Stačilo!

 
 
     

Starostové a nezávislí

 
       

Strana Zelených

 
zatím bez dalších informací
 
  

Svoboda a přímá demokracie (SPD)

 
 

Svobodní