Bytové domy v Příboře nevyrostou

Nové bytové domy v lokalitě Za školou v Příboře nevyrostou.

Město Příbor vyhlásilo dne 10.12.2020 na 16. zasedání zastupitelstva města veřejnou soutěž o zřízení práva stavby na pozemku parc. č. 2178/7 v lokalitě Za školou Npor. Loma. Smyslem této soutěže bylo prodat parcelu za účelem výstavby bytových domů. Hlavní podmínky soutěže byly finanční úhrada ve výši 11 000 000 Kč a vypracování architektonického návrhu dle Pravidel pro zřízení práva stavby a dle stanovené regulace zástavby na pozemku parc. č. 2178/7 k. ú. Příbor v lokalitě Za školou Npor. Loma.

Soutěž byla dvoukolová – po doplnění informací byla porota vyzvána k zaslání preferovaného umístění a hodnocení návrhů.

Na základě hodnocení poroty vzniklo pořadí účastníků veřejné soutěže – toto pořadí následně schválilo zastupitelstvo dne 23.06.2021:
1. místo : účastník č. 1 – SG – servis Real spol. s r. o.
2. místo : účastník č. 3 – Promet Management Services s. r. o.
Bez umístění : účastník č. 2 Roots and Roofs, s. r. o. (odstoupil ze soutěže)

Poté co účastník, který se umístil na 1. místě, ze soutěže odstoupil, oslovilo město dalšího účastníka veřejné soutěže společnost PROMET MANAGEMET SERVICES, s. r. o., se sídlem Ostrava, 28. října 3138/41 s dotazem, zda má nadále zájem o realizaci záměru předloženého ve veřejné soutěži. Společnost PROMET potvrdila zájem a následně proběhla jednání zástupců města se zástupci společnost PROMET. Předmětem jednání bylo mimo jiné i stanovení režimu užívání předzahrádek a parkovacích ploch, a to formou věcného břemene. V průběhu jednání o finální podobě příslušné smlouvy město obdrželo dne 16.11.2022 oznámení společnosti PROMET o odstoupení od záměru realizace výstavby.

 

228207182_4457831617569723_8632685635348851453_n

 

228409860_4457831754236376_5979594915291323597_n-1536x1250

 

228721884_4457831784236373_7089208864872179941_n-1536x1276

 

228752230_4457831837569701_7985527337919805842_n

Zdroj: www.msstavby.cz

Odstávka elektrické energie dne 20.05.2024

20. 5. 2024, 7:30-19:30
Hukvaldy (okres Frýdek-Místek)
Rychaltice
 
č. p. 100
Příbor (okres Nový Jičín)
Hájov
 
č. p. 2, 4-12, 15-24, 27, 28, 29, 30, 33-68, 70-138, 140, 141, 143-147, 149-155, 157, 158, 159, 167, 168
kat. území Hájov (kód 636771)
14/13, 31/7, 31/9, 50/68, 148/2, 154/5, 222/2, 222/5, 222/8, 222/9, 250, 262/12, 263/10, 263/13, 285/5, 313/1, 347/19, 404/3, 406/61, 415/20, 415/39, 578/6
Příbor
Hukvaldská
č. p. 1071, 1072
kat. území Příbor (kód 735329)
parcelní č.
2317/1, 2317/17, 2322/6
 
ČEZ Odstávka
Přílohy
pdfOdstávka elektrické energie dne 20.05.2024 [pdf, 326 kB]
Odstávka elektrické energie dne 20.05.2024

Odstávka vody SMVAK OSTRAVA 20. května 2024

Číslo Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Důvod odstávky
11466 HÁJOV část obce, dle přiloženého mapového podkladu 20.05.2024 07:30 20.05.2024 19:30 Umožněno předzásobení Jiná manipulace na vod.síti

 

planovaná odstávka Hájov voda

Přílohy
pdfPřehled plánovaných odstávek dodávky vody Hájov [pdf, 206 kB]
Přehled plánovaných odstávek dodávky vody Hájov

Výluka v provozu České dráhy - Pátek, 17. května 2024 - 07:15 - 15:00

Popis:

Po dobu výluky budou všechny vlaky nahrazeny v úseku Studénka – Kopřivnice - Štramberk
náhradní autobusovou dopravou.
Náhradní autobusová doprava je organizována dle výlukového jízdního řádu.

Přestup vlak/autobus náhradní dopravy a opačně je zajištěn ve stanici Kopřivnice. Ve stanici Štramberk nezajíždí autobusy ke staniční budově.

V úseku Kopřivnice – Veřovice jedou vlaky v odlišné časové poloze dle výlukového jízdního řádu.

Vlak Os 23124 je nahrazen autobusem i po ukončení výluky.

 

Zastávky náhradní autobusové dopravy

 

Štramberk

na autobusové zastávce “Štramberk, rest.Palárna“

 
 

Kopřivnice

před staniční budovou

 
 

Kopřivnice zastávka

na autobusové zastávce "Kopřivnice, ČS.Armády"

 
 

Příbor

na autobusové zastávce "Příbor, žel.st.“

 
 

Skotnice

na autobusové zastávce “Skotnice, požární zbrojnice“

 
 

Sedlnice

na autobusové zastávce “Sedlnice, Jednota“

 
 

Studénka

před staniční budovou na autobusové zastávce “Studénka, žel.st.“, st. č.1

 

Výluka České dráhy

Přílohy
pdfVýlukový jízdní řád Veřovice Studénka [pdf, 451 kB]
Výlukový jízdní řád Veřovice Studénka

Logistické centrum a Cargo terminál MOŠNOV

Aktuální fotografie výstavby nového logistického areálů společnosti Enes na letišti v Mošnově.

 

mosnov 1

 

mosnov 2

 

mosnov 3

 

Zdroj: www.msstavby.cz

Tatra dodala moravskoslezským hasičům další vyprošťovací automobil, má prodloužený jeřáb a šikmé stabilizační opěry

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje pořídil další vyprošťovací automobil na podvozku Tatra Force. Vůz na centrálních stanicích územních odborů postupně nahrazuje Tatru 815 8×8 VVN. Za 17 247 340 korun včetně DPH ho dodala firma Tatra Trucks, na realizaci se podílely společnosti KOBIT – THZ, ContSystem a Everlift .s.r.o.

 

Podvozek

Vyprošťovací automobil je postaven na třínápravovém podvozku Tatra 815–7T5R31 s možností připojení pohonu všech kol. Pérování je na všech nápravách řešeno vzduchovými vlnovci s teleskopickými tlumiči, z kabiny lze měnit světlou výšku vozu v rozsahu –90 až +120 mm.

 

TATRA hasičská 1

Hydraulický nakládací jeřáb

Na rozdíl od prvního automobilu dodaného do Frýdku-Místku je u tohoto vozu použit hydraulický jeřáb HIAB 2222 ATF-3, tedy verze se třemi hydraulickými výsuvy.

Nízko-zástavbový jeřáb s kapacitou zdvihu 190 kNm je konstruován tak, aby se ve složeném stavu vešel do výšky profilu kabiny. Výška složeného jeřábu v přepravní poloze je 1 410 mm.

Při vyložení na 3,4 m uzvedne jeřáb 5 700 kg, při maximálním vyložení na 8,4 m zdvihne břemeno o hmotnosti 2 200 kg. Rozsah otáčení je kontinuální (nekonečný).

 

Jeřáb je vybaven vodorovnými výsuvnými podpěrami a hydraulicky sklopnými podpěrami o rozpětí 5,8 m. Hmotnost jeřábu včetně sklopných podpěr je 3 200 kg.

Je ovládán rádiovým dálkovým ovladačem, kabelovým ovladačem či manuálně pákami na rozvaděči. Nechybí funkce VSL (systém zajišťující stabilitu vozidla na základě vyhodnocení vysunutí podpěr a zatížení jeřábu), ADC (automatická regulace výkonu jeřábu), OLP (ochrana proti přetížení) či automatické vypnutí SPACE a XS Drive při přednastavené době nečinnosti jeřábu.

 

TATRA hasičská 2

Navijáky

Pro vyprošťování je Tatra vybavena dvěma hydraulickými lanovými navijáky SEPMATIC (modely H100 a H240) s vývodem dozadu a s otočnou kladkou. Slabší z nich o tažné síle 100 kN je vybaven 40 metry lana o průměru 14 milimetrů, na silnějším je 60 metrů lana o průměru 24 milimetrů.

Hydraulické opěry v zadní části Tatry se na rozdíl od prvního vozidla vysunují šikmo dolů.

 

TATRA hasičská

Pluh

V přední části Tatry je uchycen pluh. Má výškově stavitelná pojezdová kola a je ovládán hydraulicky z kabiny řidiče – umožňuje i provoz v plovoucím režimu.

Pro provoz s pluhem je Tatra osazena přídavnými světly včetně směrovek, na střeše je dvojice přídavných dálkových světel.

 

Zdroj: www.pozary.cz

Rozhledna na Velkém Javorníku v Beskydech bude od 8. května do 30. června 2024 uzavřena

Velký Javorník

 

Velký Javorník chata a rozhledna 2019 3