„Komplexní vodohospodářská studie pro katastr obce Příbor“

Obecné vymezení předmětu veřejné zakázky
Předmětem plnění veřejné zakázky je zpracování studie proveditelnosti na celoplošnou zádrž vody a komplexní adaptaci na klimatickou změnu v katastru města Příbor s návazností do dílčích realizací a získání komplexního pohledu na celý katastr obce pro další plánování rozvoje. Možnost realizovat dílčí přírodě blízká opatření v souladu všech zainteresovaných stran s jasným výhledem a návaznostmi ve volné krajině v budoucnosti. Provázanost navrhovaných opatření s plány zastavěných a zastavitelných území.
Předmětem zakázky je vypracování a dodání studie komplexně zpracovávající definované území (viz mapa - Příloha č. 3 - Dokumentace KVS) pro celoplošnou zádrž vody a komplexní adaptaci krajiny na klimatickou změnu, dle podmínek výzvy Národního plánu obnovy - Podpora obnovy přirozených funkcí krajiny, komponenta 2.9., investice 4 Adaptace vodních, nelesních a lesních ekosystémů na změnu klimatu pro roky 2022 - 2025 (dále jen Program), podprogram 166 a 167 – Komplexní vodohospodářské studie a dle specifikace uvedené v této zadávací dokumentaci.
Více v podrobnostech zadávací dokumentace.


Projekt bude financován z prostředků Evropské unie prostřednictvím Národního plánu obnovy
Program: Z1512 Národní plán obnovy - komponenta 2.9. - Podpora obnovy přirozených funkcí krajiny – AOPK.
Předpokládaná hodnota v Kč bez DPH 1 625 000,00 Kč
Druh ZŘ Veřejná zakázka malého rozsahu
Hodnocení nabídek s využitím elektronické aukce Ne
Odpovědné zadávání Ne
Výsledek Uzavření jednorázové smlouvy
Hlavní místo plnění Moravskoslezský kraj

Odchycen pes na Hájově

Dne 10.07.2025 odchycen na Hájově v Příboře kříženec smetanové barvy, pumr. Bližší informace na Městské policii Příbor.

Dne 10.07.2025 odchycen na Hájově v Příboře kříženec smetanové barvy, pumr. Bližší informace na Městské policii Příbor.

Opravy komunikací v Příboře začnou 15. července 2025

 

Vážení občané,

rádi bychom vás informovali, že od pondělí 15. července 2025 budou na území našeho města zahájeny opravy komunikací na celkem 14 úsecích. Opravy budou probíhat postupně podle předem stanoveného harmonogramu prací, který byl sestaven s cílem co nejméně omezit běžný provoz a život ve městě.

Práce budou zahrnovat frézování a pokládku nových povrchů vozovek, případně i opravy podkladních vrstev a výměnu obrub kolem komunikací. Bude nutné přistoupit k částečnému omezení dopravy, případně k dočasným objízdným trasám. O všech konkrétních omezeních budeme průběžně informovat na webových stránkách města a sociálních sítích města.

Prosíme vás o pochopení a strpění dočasného stavu v době realizace prací. Jsme si vědomi, že stavební činnost může dočasně narušit běžný chod města, věříme však, že výsledek – bezpečnější a kvalitnější komunikace – přinese užitek nám všem.

V příloze naleznete k jednotlivým úsekům uzavírky a harmonogram prací.

 

Opravy komunikací začnou 15. července

Změna termínu svozu směsného komunálního odpadu

 

Vážení občané,

upozorňujeme Vás, že z důvodu nepříznivého počasí nebude ve středu 9. července 2025 probíhat pravidelný svoz směsného komunálního odpadu.

Mimořádný náhradní termín svozu je stanoven na čtvrtek 10. července 2025.

Děkujeme za pochopení.

 

Změna termínu svozu směsného komunálního odpadu [Jiří Jurečka]

Příbor digitalizuje ekonomiku: méně papíru, více efektivity

Digitalizace veřejné správy není jen trend, ale nezbytný krok k modernímu, efektivnímu a přehlednému fungování úřadů. Město Příbor jde v tomto směru příkladem a už několik let postupně zavádí elektronické nástroje, které šetří čas i papír.

Již v roce 2018 město sjednotilo své agendy do informačního systému, který odstranil zbytečné duplicity, snížil chybovost a umožnil elektronické schvalování dokladů.

Od roku 2024 je Příbor také součástí pilotního projektu, který přinesl elektronické podepisování a archivaci účetních dokladů. 

„Přestali jsme tisknout faktury i tzv. průvodky a všechny dokumenty nyní podepisujeme a ukládáme jen elektronicky. Je to přehlednější a rychlejší,“ říká Bc. Karla Chybová, vedoucí odboru finančního.
Nově systém automaticky zakládá i elektronické průvodky do spisové služby a pro každou fakturu vytváří samostatný spis, což zlepšilo dohledatelnost dokumentů.

Město tímto krokem nejen zefektivňuje svou práci, ale také se připravuje na legislativní změny, které od roku 2027 uloží veřejným institucím povinnost vést účetnictví výhradně elektronicky.
„Elektronické podepisování a archivace jsou dalším krokem k moderní veřejné správě. Věříme, že se brzy rozšíří i do dalších oblastí,“ doplnila Karla Chybová.

Běžný provoz kompostárny od 07.07.2025

Informujeme občany o návratu běžného provozu kompostárny na Točně, a to od 7.7.2025.

Provozní doba
Pondělí: 07.00 - 18.00
Úterý: 07.00 - 15.00
Středa: 07.00 - 15.00
Čtvrtek: 07.00 - 18.00
Pátek: 07.00 - 15.00
Sobota: 07.00 - 12.00

Provozovatelem je firma Recovera Využití zdrojů a.s.,
správce technologie: Kamil Sarka Dis., tel.: 773 762 558, kamil.sarka@veolia.com,
obsluha kompostárny: Jaromír Šedý, tel.: 602 590 186.

Občané města Příbora mohou na kompostárnu vozit a zdarma odevzdávat veškerý bioodpad ze zahrad – jako např. větve, trávu, listí či rostliny, které si nechtějí kompostovat sami.

 

Běžný provoz kompostárny od 07.07.2025

Odstávka pitné vody 07.07.2025

Severomoravské vodovody a kanalizace informují o plánované odstávce pitné vody, dne 07.07.2025 od 08:00 do 14:00 hod.na ulicích Šafaříkova a Jiráskova.

 

Odstávka pitné vody 07.07.2025