Mobilní monstrum Tatra 815 odvozí celou kontejnerovou základnu, začátečníky ale vytrestá

Jak nejefektivněji postavit improvizovanou základnu, malý vojenský tábor nebo přepravit co nejvíce materiálu v co nejkratším čase? Tato logistická výzva má v naší armádě řešení jménem Tatra 815-7 8 × 8, hákový nakladač KTN! Čím je tohle mobilní monstrum ještě unikátní a proč by za jeho volant neměli sedat začátečníci, přestože se řídí jako běžné auto?

 

815-tatra-hak-nosic-kontejner (1)

 

Nosiče kontejnerů slouží v armádě už mnoho let, proto nástup modelů 815-7 Force nebyl ničím jiným než střídáním stráží, kdy staré 815 odešly do penze a čerstvé síly nastoupily do služby.

Osmikolový hákový nakladač slouží k přepravě kontejnerů i kontejnerových plošin, ovšem rovněž zabezpečuje jejich umístění nebo posun. Automobil umí též přepravovat speciální nástavby či materiály, a to daleko rychleji než běžné nákladní vozy.

A co v takových kontejnerech najdete? Materiály, munici, zbraně, pohonné hmoty, potraviny a další věci. Existují však i kontejnery specializované, vyrobené jako obytné (spaní) či účelové (kancelář, velín). Takže jestli potřebujete rychle postavit malou základnu nebo operační středisko, potřebujete k tomu hákovou tatrovku a pár „konťáků“.

Z hlediska operačních teplot představovaný osmikolový kolos garantuje provozuschopnost v rozmezí -32 °C až +49 °C a skladovatelnost mezi -40 °C až +55 °C. No a to jsou dost slušné hodnoty.

Adieu, emisní normy

Pohonnou jednotkou tohoto těžkého nákladního automobilu je vzduchem chlazený vznětový vidlicový osmiválec Tatra, který díky zdvihovému objemu 12,66 litru a přeplňování turbodmychadlem dosahuje nejvyššího výkonu 300 kW a točivého momentu až 2100 Nm.

Protože jde o stroj určený pro armádu, motor plní pouze emisní normu EURO 3, tudíž nepotřebuje filtr pevných částic (DPF) ani selektivní katalytickou redukci (AdBlue). Výrobce dále uvádí, že jednotka je schopna startu i při okolní teplotě -32 °C.

O přenos sil na všech osm kol se stará pětirychlostní poloautomatická převodovka Tatra, která nabídne díky součinnosti s přídavnou dvoustupňovou redukcí rovněž tatrovácké produkce celkem čtrnáct kvaltů. Spojka MFZ je pak hydraulicky ovládaná, jednolamelová, suchá s membránovou pružinou.

 

Převodové stupně jsou plně synchronizovány s výjimkou zpátečky a velmi pomalé rychlosti značené C (crawler), která přijde vhod při jízdě v extrémně náročném terénu nebo při vyjíždění při zapadnutí.

Pro vyproštění má kontejnerová tatrovka jednu prima pomůcku, jíž je dálkově ovládaný hydraulicky poháněný naviják Sepson H100 s vývodem pro 50metrové lano (průměr 14 mm) dopředu i dozadu.

Pohon 8 × 8 vozidlo rozhodně nemá pro parádu, nýbrž pro jízdu v různorodém terénu počínaje blátem a pískem, konče broděním se ve vodních tocích. A to vše s nákladem na „zádech“.

Aby měl řidič zajištěny optimální vozové podmínky, může kromě uzávěrek diferenciálů využít ještě centrálně řízené úpravy tlaku v pneumatikách. Každé kolo je navíc opatřeno ručně ovládaným ventilem umožňujícím jeho odpojení od systému dofukování. Pro úplnost dodáme, že díky této vychytávce auto smí být provozováno bez náhradního kola.

 

815-tatra-hak-nosic-kontejner

Kontejnerová magie

To nejzajímavější se pochopitelně nachází vzadu. Jde o hákový nakladač Multilift MSH-165-SCA, který za pomoci hydraulické ruky s H rámem a zdvihovou kapacitou až 16,5 tuny zajišťuje nakládku i vykládku standardizovaných kontejnerů a plošin.

Pro obsluhu jsou obvykle potřeba dva lidé – řidič, který vše ovládá joystickem a tlačítky, a navigátor operující přímo u kontejneru (navádění, zajištění aj.). Ostatně podívejte se sami, jak taková operace probíhá.

Nízká, prodloužená, dvoudveřová a celokovová kabina upravená pro potřeby armády se pyšní speciálním matným nátěrem, díky němuž je povrch odolný vůči korozi, vnějším vlivům, ale i bojovým nebo dekontaminačním látkám. Kvůli ochraně až tříčlenné posádky nechybí ani účinná filtroventilace.

Sedadla jsou neodpružená, přičemž za nimi mají své místo úložné prostory i sklápěcí dvoudílné lůžko. Nemůžete minout ani úložné prostory pro různé přístroje včetně noktovizoru, lampu na čtení map, držáky ručních zbraní, displeje pro zrcadlení obrazu z kamer, klimatizaci, nezávislé topení Eberspächer Airtronic D4 MIL, kanystr na vodu, střešní průlez nebo přípravu pro radiostanici.

Potrápí i zkušené

Díky vzduchovému odpružení s měnitelnou světlostí a celkově modernímu pojetí včetně poloautomatické převodovky se zdá být auto na řízení poměrně snadné, nicméně není tomu úplně tak.

Ani zkušený kamioňák nemůže do této kolosální osmikolky bez přípravy skočit a otočit s ní trasu Rakovník – Frýdek Místek a zpět. Jednak má vůz specifické ovládání poloautomatu a jednak se 815 osmikolka chová při zatáčení úplně jinak než 815 šestikolka.

U osmičky je potřeba si podstatně více nadjíždět a kontrolovat zadní část, kam není moc dobře vidět. Některé křižovatky je nutné zdolat tak, že si šofér musí chtě nechtě najet do protisměru a pak teprve zatočit. Rozhodně to chce několik desítek hodin cviku, než si řidič navykne na úplně jiný styl jízdy a rozměry vozu, zejména pak na délku a výšku.

Proč je tedy nosič kontejnerů tak důležitý? Z důvodu jeho flexibility a schopnosti převozu různých a různě těžkých kontejnerů v jakémkoliv terénu. Na rozdíl od tatrováckých šestikolek 810 a 815 nejde o mašinu pro nezkušené, nicméně nebýt jí, tak jsou dnešní armádní logistické operace podstatně složitější.

 

Technické údaje Tatra 815 8×8 hákový nakladač
Typ T-815-7 Force 8×8 hákový nakladač KTN
Motor vidlicový vznětový osmiválec
Typ TATRA T3C-928-90
Objem 12 667 ccm
Přeplňování turbodmychadlo
Max. výkon 300 kW (407,8 k) při 1 800 ot./min.
Převodovka čtrnáctirychlostní, poloautomatická
Typ TATRA 14 TS 210L-N
Přídavná převodovka dvoustupňová, redukční
Typ TATRA 2.30.TRS 0.8/1.9
Max. rychlost 110 km/h
Jízdní dosah až 800 km
Kombinovaná spotřeba 35 l/100 km
Délka 10 585 mm
Šířka 2 550 mm
Výška 4 150 mm
Světlá výška 400 mm
Rozchod kol 2 072 mm
Brodivost 1 500 mm
Užitečná hmotnost 17 000 kg
Celková hmotnost 36 200 kg

 

Zdroj: www.garaz.cz

Páté kolo u vozu? Tahle Tatra 613 vznikla právě kvůli němu

Speciální Tatra 613-3 TRT – „Tatra Runway Tester“ – pro zjišťování přilnavosti ranvejí oslavila 35 let. Vyvinuli ji proto, že vláda nechtěla utrácet za techniku ze Západu.

Když o vás někdo řekne, že jste páté kolo u vozu, není to moc lichotivé označení – jste totiž zbyteční. Můžeme polemizovat o užitečnosti plnohodnotného pátého kola coby rezervy, na významu idiomu to však nic nezmění. Existuje nicméně jedno auto, jehož jízdy smyslem je právě používání pátého kola, a to dokonce auto československé – Tatra 613-3 TRT.

Ta písmena znamenají „Tatra Runway Tester“, tedy „Zkoušeč ranvejí“. Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO, International Civil Aviation Organization) totiž nařídila, že od roku 1989 musí mít mezinárodní letiště zařízení schopné měřit adhezi na vzletových a přistávacích drahách.

 

Tatra 613 - 1

 

Jelikož socialistická vláda nechtěla utrácet nedostatkové devizy na pořízení měřicího stroje ze zahraničí, zaúkolovala brněnské pracoviště Výzkumného ústavu dopravního v Žilině, a to už v polovině 80. let. Ten do roku 1989 vyvinul systém s pátým kolem umístěným za sedačkou řidiče, které mohlo být poháněno hydrostatickým převodem od motoru.

Ten nebyl kromě dodatečného kompresoru pro ovládání či pohon měřicího kola ničím odlišný od běžné produkce – byl to 3,5l vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 124 kW a točivém momentu 270 Nm, který dokázal rozjet speciál na 180 km/h. Doporučené rychlosti měření byly 65, 96 a 130 km/h, což zhruba odpovídá 40, 60 a 80 mílím v hodině.

 

Tatra 613 - 2

 

Po spuštění kola na ranvej pomocí hydraulické vzpěry se dal upravovat jeho přítlak v rozmezí 250–1000 newtonů. Místo pravé zadní sedačky byla nádrž na vodu, druhá byla pod přední kapotou, a to proto, aby vůz zvládl zkrápět dráhu pro změření adheze na mokru. Celkem byla zásoba vody 400 litrů.

Čidla umístěná na měřicím kole zjistila síly, následně z nich počítač na palubě vypočítal součinitel podélného tření a tyto informace mohla osádka vozu rovnou předávat řídícím letového provozu. Ti posílali informace blížícím se pilotům, kteří mohli podle toho správně nastavit ABS.

 

Tatra 613 - 3

 

Na jaře roku 1989 vznikly celkem tři kusy Tatry 613-3 TRT; speciál tedy nedávno oslavil 35 let. Po představení na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se jednalo o prodeji do dalších zemí východního bloku. Jenže ten se na podzim 1989 rozpadl, takže další kusy už nikdy vyrobeny nebyly. Jeden z těch existujících je občas k vidění v kopřivnickém muzeu automobilky Tatra.

 

Zdroj: www.auto.cz

Beskyd Rallye: Zámocká etapa povede regionem i Příborem, provoz neomezí

A ta už ve čtvrtek 25. července zamíří ze slovenské na českou stranu hranice, kde je čeká odpoledne „prolog“ v podobě výjezdu na horský hotel Charbulák na hřebeni Gruň ve Starých Hamrech. „Základnu pak budeme mít dole na Bílé, odkud se další den pokračuje,“ vysvětluje ředitel akce.

Beskyd Rallye čeká poslední pátek v červenci „Zámocká etapa“ dlouhá celkem 123 kilometrů. Povede z Bílé přes Valašsko a na Novojičínsku se veteráni objeví od Rožnova pod Radhoštěm. „Trojanovice, Frenštát pod Radhoštěm, Příbor, Nová Horka u Studénky,“ komentuje Dostálek první část trasy.

 

veteran rally

 

Na zámku Nová Horka je zastávka v 10 hodin. Během ní se šoféři a jejich doprovod podívají dovnitř a veřejnost zase bude obdivovat jejich zaparkovaná auta či motorky. Stejně tomu bude na zámcích v Bartošovicích od 10:45 (zde se účastníci rallye chystají i do Záchranné stanice pro volně žijící živočichy ZO ČSOP Nový Jičín) a Kuníně od 12 hodin. „Kunínská zastávka bude nejdelší, tříhodinová,“ podotýká Václav Dostálek.

 

Veteran rally

 

Beskyd Rallye dále pojede přes Nový Jičín, Mořkov a Veřovice zpět do Frenštátu pod Radhoštěm a dále přes Čeladnou na Ostravici (exkurze v Beskydském pivovárku) a na velké parkoviště na Samčance ve Starých Hamrech.

„Dopravní policie nás doprovázet nebude, není to třeba,“ dodává Dostálek s tím, že postupné projíždění veteránů každou z obcí na trase „Zámocké etapy“ zabere přibližně hodinu. Zastávky do toho nepočítá. Muzeum na kolech – jak tomuto setkání účastníci z celé Evropy říkají – se v sobotu 27. července přesune na „Pútnicku etapu“ na Slovensko.

 

Příborem projede dvojnásobný mistr světa - připravte se na omezení

Ve čtvrtek 25. července 2024 projede městem Příbor slavný závod CZECH TOUR 2024 jehož součástí bude i dvojnásobný mistr světa v cyklistice Julian Alaphilippe.

 

Czech tour přijede směrem od Skotnice, projede kolem ČS MOL po Ostravské ulici a u Penny zabočí dolů po ulici Bonifáce Buzka na ulici Místeckou. Po projetí Místecké zabočí za benzinkou po Hukvaldské ulici směr Hukvaldy kolem Hájovského rybníka.

 

Jelikož se jedná o World Tour bude závod přenášen televizními společnostmi do celého světa.

 

Julian Alaphilippe

 

 

Očekávání organizátorů cyklistického závodu Czech Tour se začínají naplňovat. Týden před startem letošního ročníku, na který dorazí i rekordních osm týmů z elitní kategorie World Tour, se zpřesňují nominace a soupiska belgické stáje Soudal-Quick-Step budí patřičný respekt. Hlavní hvězdou Vlčí smečky nebude nikdo jiný než dvojnásobný mistr světa Julian Alaphilippe.

Miláček Francie, vítěz šesti etap na Tour de France. Majitel puntíkatého trikotu z Grand Boucle pro nejlepšího vrchaře v roce 2018 a o rok později po dva týdny nositel žlutého dresu pro lídra průběžného pořadí. K tomu vítěz klasik jako Strade Bianche, Milán-San Remo nebo Valonský šíp. To je ve zkratce 32letý Julian Alaphilippe.

 

Znalci pelotonu si přitom vybaví, že jedna z nejvýraznějších tváří poslední dekády světové cyklistiky nastartovala svou kariéru v barvách českého týmu Etixx-Ihned. A populární Loulou se ještě coby novic ukázal i na dvou největších českých závodech. V roce 2013 nejprve startoval v Závodu míru jezdců do 23 let a o dva měsíce později nechyběl ani na Czech Tour. Tam bojoval o celkové prvenství, nakonec se ale musel sklonit před současným ředitelem obou podniků Leopoldem Königem.

„Těším se, až si s Julianem na naše společné soupeření zavzpomínáme,“ říká s úsměvem Leopold König. „Nominace Vlčí smečky mi udělala velkou radost. Potvrzuje se, že prestiž Czech Tour stoupá,“ dodává někdejší člen hvězdné stáje Sky.

V barvách týmu Soudal-Quick-Step, který nese hlubokou českou stopu (úspěšné angažmá Zdeňka Štybara, Jana Hirta či Petra Vakoče), se na Czech Tour představí i 29letý Kasper Asgreen. Týmový hrdina loňské Tour de France, který po senzačním úniku čtyřčlenné skupiny v 18. etapě dokázal utnout dlouhé čekání na etapový vavřín. Chybět pak nebude ani jednatřicetiletý Josef Černý, jenž Czech Tour ovládl v roce 2017 a v roce 2020 se blýskl etapovým triumfem na Giru d’Italia.

 

 

Nadějné mládí bude ve Vlčí smečce reprezentovat 23letý Antoine Huby, který se do Česka vrací po loňském triumfu v Závodu míru, nebo jednadvacetiletý Američan Luke Lamperti.

Letošní Czech Tour se koná v termínu 25.-28. července, den před první etapou je připravené slavnostní zahájení v Olomouci s prezentací všech týmů a jejich hvězd. Na závodníky čeká v průběhu čtyř etap bezmála 590 km s převýšením víc než 9000 metrů.

 

Program CZECH TOUR 2024

  • představení týmů - 24. července od 17:30, Olomouc, Horní náměstí
  • ⁠1. etapa – 25. července: Prostějov – Ostrava (151,3 km / 1 418 m)
  • ⁠2. etapa – 26. července: Zlín – Pustevny (172,7 km / 3 389 m)
  • ⁠3. etapa – 27. července: Moravská Třebová – Dlouhé Stráně (134,1 km / 2 458 m)
  • ⁠4. etapa – 28. července: Šumperk – Šternberk (129,2 km / 1 945 m) 

 

Týmy na CZECH TOUR 2024

Kategorie WorldTour

  • ⁠Bahrain Victorious
  • ⁠Red Bull-Bora-hansgrohe
  • ⁠Team dsm-firmenichPostNL
  • ⁠Ineos Grenadiers
  • ⁠Intermarché-Wanty
  • ⁠UAE Team Emirates
  • ⁠Team Visma | Lease a Bike
  • ⁠⁠Soudal Quick-Step

Kategrie Pro

  • ⁠Bingoal WB
  • ⁠Team Corratec - Vini Fantini
  • ⁠Team Flanders - Baloise
  • ⁠Team Polti Kometa
  • ⁠Q36.5 Pro Cycling Team
  • ⁠TDT - Unibet Cycling Team
  • ⁠Tudor Pro Cycling Team
  • ⁠⁠Uno-X Mobility

Kategorie Continental

  • ⁠ATT Investments
  • ⁠Elkov-Kasper
  • ⁠Lidl-Trek Future Racing
  • ⁠Pierre Baguette Cycling
  • ⁠Israel Premier Tech Academy
  • ⁠CCACHE x Par Küp

Detail první etapy najdete zde: https://www.czechtour.com/cs/etapa-1-3

Foto: Soudal Quick-Step / Getty Images

TATRA 815-7 PRAM na technicko-terénním polygonu v Ostravě

TATRA 815-7 PRAM v Armádě České republiky slouží k přepravě ukotveného minometu vz. 82 PRAM-L (resp. jeho tažení), jeho obsluhy, munice a materiálu. Je určen pro mechanizované jednotky AČR. Patří do kategorie vojenská bojová vozidla - kolové speciální vozidlo.

 

Čtyřnápravové vozy Tatra 815-7 PRAM jsou vybaveny pancéřovanou čtyřdveřovou kabinou. Pancéřované kabiny nových tater poskytují posádkám vysokou balistickou i protiminovou ochranu certifikovanou dle standardů NATO na úrovni Level 2a/b s možností navýšení ochrany až na stupeň Level 3a/b. Pancéřované kabiny se na vozidla montují přímo v kopřivnické automobilce a se standardním nepancéřovaným provedením kabin vozidel řady Force sdílejí interiérové prvky.

 

Posádka vozu má také k dispozici speciální sedadla, která ji chrání před účinky výbuchu pod vozidlem. Ve střeše kabiny je otvor opatřený poklopem a lafetací, která umožňuje instalaci různých palných zbraní.

Minomet PRAM-L je u nových vozidel řady Force převážen na korbě společně se zásobou munice, k manipulaci s ním i municí slouží hydraulická rampa na zádi vozu. Minomet však může být přepravován i ve vleku za vozidlem na speciálním podvozku.

 

TATRA 815-7 PRAM | Sejfer

 

Základní takticko-technická data:

  • Osádka: 5 osob - velitel minometného družstva, mířič, nabíječ, řidič (C+E) a strojník EC 
  • Pohotovostní hmotnost: 18 650 kg
  • Celková hmotnost: 38 000 kg
  • Celková délka: 10 240 mm
  • Celková šířka: 2 550 mm
  • Celková výška: 3 3901 mm
  • Světlá výška: 410 mm
  • Motor: Tatra T3C-928-90 - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3, objem válců: 12 667 cm³ 
  • Objem palivových nádrží: 420 l
  • Rychlost na silnici: 85 km/h
  • Jízdní dosah po silnici: 700 km
  • Nájezdový úhel: přední: 41°, zadní: 35°, svah: 27°
  • Překročivost: 2,0 m
  • Výstupnost: 0,5 m
  • Brodivost: 1,22 m

Zdroj: AČR

Oznámení o harmonogramu oprav komunikací v Příboře

Firma COLAS CZ, a. s., která realizuje akci „Opravy komunikací na území města Příbora“, oznamuje harmonogram pokládky asfaltových vrstev:

 PO 3. 6. 2024

    ul. Wolkerova 1
    ul. Wolkerova 2 + Technické služby

 ÚT 4. 6. 2024

    ul. Šmeralova

 ST 5. 6. 2024

    ul. B. Němcové

 ČT 6. 6. 2024

    ul. Tovární

 PÁ 7. 6. 2024

    ul. Lesní

Zhotovitel upozorňuje, že pod asfaltovou vrstvu bude vždy aplikován spojovací postřik z asfaltové emulze, který funguje jako lepidlo a dokáže značně znečistit plochy dlažeb před domy. Prosíme občany, aby na spojovací postřik nevjížděli automobily.

Děkujeme za pochopení a spolupráci!

Skvělá novinka pro Příbor, CZECH TOUR 2024 projede Příborem. Přijede CHRIS FROOM, nebo TADEJ POGAČAR na CZECH TOUR 2024?

Přivábí Czech Tour hvězdy? Šance je velká a ve hře je opět i Froome, říká Leopold König

Závod, jaký se v Česku dosud nejel. Letošní ročník Czech Tour registruje vedle dalších ekip rekordních osm týmů z nejvyššího patra profesionální cyklistiky a už dva měsíce před startem první etapy je jasné, že se fanoušci mají na co těšit. „Je to senzace,“ neskrývá nadšení ředitel závodu Leopold König.

Loni jely Czech Tour tři týmy kategorie World Tour, letos jejich počet raketově vzrostl na osm. Pro vás jako ředitele skvělá zpráva…

Historicky nejvyšší počet elitních stájí je jednoznačná senzace. Moc děkujeme za důvěru. Současně chci ale připomenout, že máme spoustu dalších týmů z prokontinentální, tedy druhé nejvyšší divize a mj. také develompent tým Lidl-Trek s naším reprezentantem Mathiasem Vackem.

Při posledním ročníku Czech Tour byl tahákem v pelotonu Chris Froome. Jaká je letos šance na start některé z hvězd světového pelotonu, když vezmeme v úvahu osm týmů z World Tour?

Pravděpodobnost, že přijede jedna z těch největších hvězd, je opravdu veliká. Na finální startovní listiny a konkrétní jména si ale ještě budeme muset počkat, týmy je budou zasílat v řádu týdnů, a možná i dnů před startem. Opět jsme v jednání i s týmem Israel Cycling Academy, byť s jeho development týmem, ale i tak je znovu šance na start Chrise Frooma.

 

CZECH TOUR 2024

Závodníci při letošní Czech Tour zavítají na nová místa. Můžete trasu stručně přiblížit?

Na jezdce opět čekají čtyři etapy. První dějství zavede peloton z Prostějova do Ostravy, kde můžeme čekat čistě sprinterský finiš. Odtud se už přesuneme do hor. Druhá etapa odstartuje ze Zlína – našeho nového startovního města – a při stoupání do cíle na Pustevnách už uvidíme souboj jezdců bojujících o celkové pořadí. Nebude to ale královská etapa, tou bude až třetí díl…

A výšlap na Dlouhé Stráně?

Přesně tak. Etapa z Moravské Třebové na Dlouhé Stráně definitivně nadělí peloton a na vrcholu kopce pravděpodobně uvidíme vítěze celé Czech Tour. Adept na celkový triumf ale bude muset potvrdit svou formu ještě při závěrečné etapě ze Šumperka do Šternberka, kde čekají tradiční okruhy na trase slavného automobilového závodu Ecce Homo. Těžké, ale divácky velmi atraktivní závodění na kostkách. Možná proto uvidíme celkového vítěze až ve Šternberku na cílové pásce.

CZECH TOUR 2024 PROFIL

Vedle startovních a cílových měst ovšem Czech Tour zavítá i do Olomouce…

Jde o jednu z novinek letošního ročníku. Po vzoru těch největších závodů jako Tour de France nebo Giro d’Italia jsme den před startem zařadili do programu slavnostní prezentaci všech týmů v centru Olomouce. Diváci tak budou mít příležitost prohlédnout si všech dvaadvacet sestav  a nejlepší jezdce letošní Czech Tour pěkně pohromadě. Pro fanoušky máme ale samozřejmě nachystaný bohatý doprovodný program ve všech cílových městech a těšit se mohou i na karavanu alegorických vozidel, která jede trasou závodu pár desítek minut před pelotonem.

Jaké jsou další letošní novinky?

Velkou zprávou je, že budeme mít přímý přenos ze všech čtyř etap. Přiblížíme se proto atmosféře těch největších podniků, celý závod bude snímat vrtulník a diváci se mohou těšit na opravdu atraktivní podívanou. Budeme vysílat pro víc než osmdesát zemí světa.

Do startu Czech Tour zbývají dva měsíce, fanouškům cyklistiky ale už za dva týdny budete servírovat atraktivní předkrm v podobě Závodu míru jezdců do 23 let. Na co se mohou těšit?

Závod míru patří do série tzv. Nations Cup pro závodníky do 23 let. Kromě nás je tam ještě podnik pořádaný organizátorem Tour de France Tour de l’Avenir a polský Orlen Nations Grand Prix. Jde o opravdu vybranou společnost těch nejlepších závodníků do 23 let na světě. Na startu Závodu míru budou reprezentace z 22 zemí a v pelotonu jsme v uplynulých ročnících mohli vidět i takové závodníky jako dvojnásobné vítěze Tour de France Tadeje Pogačara a Jonase Vingegaarda, Juliana Alaphilippa a další hvězdy pelotonu. Závod míru se navíc letos jede na nových trasách, máme nové lokality jako Krnov, Opava, Šumperk. Opět jde o čtyřdenní závod a diváci se mohou těšit jak na zajímavé souboje v kopcích, tak sprinterské duely.

 

CZECH TOUR 2024 LOGO

Zdroj: www.czechtour.cz