Postup náhrady škody způsobené závadou na vozovce

Jak nahradit škodu způsobenou nerovností, výmolem, výtlukem a jinou závadou na vozovce

 

Ředitelství silnic a dálnic ČR od zimy do jara eviduje zvýšené množství výtluků a podobných vad svěřených komunikací. Každoroční nerovnosti způsobují okolní vlivy doprovázené škodlivými změnami teplot. Noční mrazy či sněžení přes den střídané sluncem a teplotními šoky přispívají k rozpadu povrchů vozovek, které operativně opravuje smluvená údržba.

Pracovníci ŘSD ČR i externí údržby téměř denně projíždí dálnice a silnice I. třídy a v rámci kontrolní činnosti dochází k pečlivé evidenci nerovností. Některé vady jsou na místě opraveny, větší plochy poruch čeká rozsáhlejší rekonstrukce. Navzdory neustálé přítomnosti pracovníků v terénu dochází k menším nehodám ve formě proražených pneumatik, zkřivených disků kol apod.

Majitel vozidla může požádat Ředitelství silnic a dálnic ČR o náhradu škody způsobené nerovností, výmolem, výtlukem a jinou závadou na vozovce. Nejjednodušším postupem je navštívit oficiální web www.rsd.cz a pod odkazem „Organizace ŘSD ČR“ zvolit možnost „Hlášení škodní události“. Zde přítomný formulář slouží k vyplnění potřebných informací. Součástí hlášení jsou údaje o majiteli vozidla, kontakt na řidiče, fotodokumentace místa, popis události, škoda atd. Výhodou k vyřízení je doložení protokolu od Policie ČR. Posledním krokem je odeslání veškerých materiálů na e-mailovou adresu posta@rsd.cz.

Další zajímavosti najdete také na krajském Twitteru ŘSD ČR: https://twitter.com/RSD_Olomoucky,

https://twitter.com/RSD_MSlezsky (kliknout nebo adresy zkopírovat do adresního řádku).

Děkuji Vám za šíření povědomí o způsobu řešení škodní události.

Mgr. Miroslav Mazal

tým komunikace

Ředitelství silnic a dálnic ČR

Wolkerova 951/24a

Olomouc, 779 00

mobil: 607 053 978

www.rsd.cz, miroslav.mazal@rsd.cz

 

 

Foto 1

 

Foto 2

 

Foto 3

Přílohy
pdfPostup náhrady škody způsobené závadou na vozovce [pdf, 112 kB]
Postup náhrady škody způsobené závadou na vozovce

Odchycen pes na Hájově

Dne 10.07.2025 odchycen na Hájově v Příboře kříženec smetanové barvy, pumr. Bližší informace na Městské policii Příbor.

Dne 10.07.2025 odchycen na Hájově v Příboře kříženec smetanové barvy, pumr. Bližší informace na Městské policii Příbor.

Opravy komunikací v Příboře začnou 15. července 2025

 

Vážení občané,

rádi bychom vás informovali, že od pondělí 15. července 2025 budou na území našeho města zahájeny opravy komunikací na celkem 14 úsecích. Opravy budou probíhat postupně podle předem stanoveného harmonogramu prací, který byl sestaven s cílem co nejméně omezit běžný provoz a život ve městě.

Práce budou zahrnovat frézování a pokládku nových povrchů vozovek, případně i opravy podkladních vrstev a výměnu obrub kolem komunikací. Bude nutné přistoupit k částečnému omezení dopravy, případně k dočasným objízdným trasám. O všech konkrétních omezeních budeme průběžně informovat na webových stránkách města a sociálních sítích města.

Prosíme vás o pochopení a strpění dočasného stavu v době realizace prací. Jsme si vědomi, že stavební činnost může dočasně narušit běžný chod města, věříme však, že výsledek – bezpečnější a kvalitnější komunikace – přinese užitek nám všem.

V příloze naleznete k jednotlivým úsekům uzavírky a harmonogram prací.

 

Opravy komunikací začnou 15. července

Změna termínu svozu směsného komunálního odpadu

 

Vážení občané,

upozorňujeme Vás, že z důvodu nepříznivého počasí nebude ve středu 9. července 2025 probíhat pravidelný svoz směsného komunálního odpadu.

Mimořádný náhradní termín svozu je stanoven na čtvrtek 10. července 2025.

Děkujeme za pochopení.

 

Změna termínu svozu směsného komunálního odpadu [Jiří Jurečka]

Příbor digitalizuje ekonomiku: méně papíru, více efektivity

Digitalizace veřejné správy není jen trend, ale nezbytný krok k modernímu, efektivnímu a přehlednému fungování úřadů. Město Příbor jde v tomto směru příkladem a už několik let postupně zavádí elektronické nástroje, které šetří čas i papír.

Již v roce 2018 město sjednotilo své agendy do informačního systému, který odstranil zbytečné duplicity, snížil chybovost a umožnil elektronické schvalování dokladů.

Od roku 2024 je Příbor také součástí pilotního projektu, který přinesl elektronické podepisování a archivaci účetních dokladů. 

„Přestali jsme tisknout faktury i tzv. průvodky a všechny dokumenty nyní podepisujeme a ukládáme jen elektronicky. Je to přehlednější a rychlejší,“ říká Bc. Karla Chybová, vedoucí odboru finančního.
Nově systém automaticky zakládá i elektronické průvodky do spisové služby a pro každou fakturu vytváří samostatný spis, což zlepšilo dohledatelnost dokumentů.

Město tímto krokem nejen zefektivňuje svou práci, ale také se připravuje na legislativní změny, které od roku 2027 uloží veřejným institucím povinnost vést účetnictví výhradně elektronicky.
„Elektronické podepisování a archivace jsou dalším krokem k moderní veřejné správě. Věříme, že se brzy rozšíří i do dalších oblastí,“ doplnila Karla Chybová.

Běžný provoz kompostárny od 07.07.2025

Informujeme občany o návratu běžného provozu kompostárny na Točně, a to od 7.7.2025.

Provozní doba
Pondělí: 07.00 - 18.00
Úterý: 07.00 - 15.00
Středa: 07.00 - 15.00
Čtvrtek: 07.00 - 18.00
Pátek: 07.00 - 15.00
Sobota: 07.00 - 12.00

Provozovatelem je firma Recovera Využití zdrojů a.s.,
správce technologie: Kamil Sarka Dis., tel.: 773 762 558, kamil.sarka@veolia.com,
obsluha kompostárny: Jaromír Šedý, tel.: 602 590 186.

Občané města Příbora mohou na kompostárnu vozit a zdarma odevzdávat veškerý bioodpad ze zahrad – jako např. větve, trávu, listí či rostliny, které si nechtějí kompostovat sami.

 

Běžný provoz kompostárny od 07.07.2025

Odstávka pitné vody 07.07.2025

Severomoravské vodovody a kanalizace informují o plánované odstávce pitné vody, dne 07.07.2025 od 08:00 do 14:00 hod.na ulicích Šafaříkova a Jiráskova.

 

Odstávka pitné vody 07.07.2025