Rekonstrukce Kulturního domu v Příboře

Příborští zastupitelé přes rozdílnost názorů, zda postavit úplně nový objekt místo původního, nebo provést rekonstrukci se zachováním historických částí, se nakonec rozhodli pro celkovou rekonstrukci stávajícího objektu kulturního domu, když rozhodné slovo měl ekonomický pohled na problematiku.

V soutěži vybraná ostravská projekční kancelář ASA expert, a. s., zpracovala dle zadání prvotní studii rekonstrukce Kulturního domu v Příboře. Tato studie prošla připomínkováním zastupitelů a na základě mírných úprav zadání se v současné době zpracovává projektová dokumentace pro územní rozhodnutí.

„Rekonstrukce kulturního domu bude znamenat především sjednocení fasády celého objektu, obnovení původního vstupu z Lidické ulice, výměnu střešní krytiny, oken a dveří, kompletní výměnu všech rozvodů, nové řešení vytápění a vzduchotechniky, dispoziční úpravy dle požadavků budoucího využití objektu, včetně řešení bezbariérovosti objektu a odstranění spojovacího krčku mezi hlavní budovou a M-klubem,“ vyjmenoval Ivo Kunčar z odboru investic a správy majetku oblasti, kterých se rekonstrukce dotkne.

Budova M-klubu bude ponechána ve stávajícím stavu a využití. „Termín jednotlivých stupňů projekčních prací je dohodnut tak, že by v případě bezproblémového průběhu přípravy projektu a povolovacího řízení mohly stavební práce začít v roce 2014,“ doplnil Kunčar.

 

 

Barevné řešení fasády Kulturní dům Příbor 1

 

Barevné řešení fasády Kulturní dům Příbor jižní pohled

 

Barevné řešení fasády Kulturní dům Příbor severní pohled

 

Barevné řešení fasády Kulturní dům Příbor západní pohled

 

Kulturní dům Příbor půdorys a situační řešení

 

Zdroj:

text: www.koprivnice.cz
obrazky: www.pribor.eu

Odstávka elektrické energie dne 20.05.2024

20. 5. 2024, 7:30-19:30
Hukvaldy (okres Frýdek-Místek)
Rychaltice
 
č. p. 100
Příbor (okres Nový Jičín)
Hájov
 
č. p. 2, 4-12, 15-24, 27, 28, 29, 30, 33-68, 70-138, 140, 141, 143-147, 149-155, 157, 158, 159, 167, 168
kat. území Hájov (kód 636771)
14/13, 31/7, 31/9, 50/68, 148/2, 154/5, 222/2, 222/5, 222/8, 222/9, 250, 262/12, 263/10, 263/13, 285/5, 313/1, 347/19, 404/3, 406/61, 415/20, 415/39, 578/6
Příbor
Hukvaldská
č. p. 1071, 1072
kat. území Příbor (kód 735329)
parcelní č.
2317/1, 2317/17, 2322/6
 
ČEZ Odstávka
Přílohy
pdfOdstávka elektrické energie dne 20.05.2024 [pdf, 326 kB]
Odstávka elektrické energie dne 20.05.2024

Odstávka vody SMVAK OSTRAVA 20. května 2024

Číslo Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Důvod odstávky
11466 HÁJOV část obce, dle přiloženého mapového podkladu 20.05.2024 07:30 20.05.2024 19:30 Umožněno předzásobení Jiná manipulace na vod.síti

 

planovaná odstávka Hájov voda

Přílohy
pdfPřehled plánovaných odstávek dodávky vody Hájov [pdf, 206 kB]
Přehled plánovaných odstávek dodávky vody Hájov

Výluka v provozu České dráhy - Pátek, 17. května 2024 - 07:15 - 15:00

Popis:

Po dobu výluky budou všechny vlaky nahrazeny v úseku Studénka – Kopřivnice - Štramberk
náhradní autobusovou dopravou.
Náhradní autobusová doprava je organizována dle výlukového jízdního řádu.

Přestup vlak/autobus náhradní dopravy a opačně je zajištěn ve stanici Kopřivnice. Ve stanici Štramberk nezajíždí autobusy ke staniční budově.

V úseku Kopřivnice – Veřovice jedou vlaky v odlišné časové poloze dle výlukového jízdního řádu.

Vlak Os 23124 je nahrazen autobusem i po ukončení výluky.

 

Zastávky náhradní autobusové dopravy

 

Štramberk

na autobusové zastávce “Štramberk, rest.Palárna“

 
 

Kopřivnice

před staniční budovou

 
 

Kopřivnice zastávka

na autobusové zastávce "Kopřivnice, ČS.Armády"

 
 

Příbor

na autobusové zastávce "Příbor, žel.st.“

 
 

Skotnice

na autobusové zastávce “Skotnice, požární zbrojnice“

 
 

Sedlnice

na autobusové zastávce “Sedlnice, Jednota“

 
 

Studénka

před staniční budovou na autobusové zastávce “Studénka, žel.st.“, st. č.1

 

Výluka České dráhy

Přílohy
pdfVýlukový jízdní řád Veřovice Studénka [pdf, 451 kB]
Výlukový jízdní řád Veřovice Studénka

Logistické centrum a Cargo terminál MOŠNOV

Aktuální fotografie výstavby nového logistického areálů společnosti Enes na letišti v Mošnově.

 

mosnov 1

 

mosnov 2

 

mosnov 3

 

Zdroj: www.msstavby.cz

Tatra dodala moravskoslezským hasičům další vyprošťovací automobil, má prodloužený jeřáb a šikmé stabilizační opěry

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje pořídil další vyprošťovací automobil na podvozku Tatra Force. Vůz na centrálních stanicích územních odborů postupně nahrazuje Tatru 815 8×8 VVN. Za 17 247 340 korun včetně DPH ho dodala firma Tatra Trucks, na realizaci se podílely společnosti KOBIT – THZ, ContSystem a Everlift .s.r.o.

 

Podvozek

Vyprošťovací automobil je postaven na třínápravovém podvozku Tatra 815–7T5R31 s možností připojení pohonu všech kol. Pérování je na všech nápravách řešeno vzduchovými vlnovci s teleskopickými tlumiči, z kabiny lze měnit světlou výšku vozu v rozsahu –90 až +120 mm.

 

TATRA hasičská 1

Hydraulický nakládací jeřáb

Na rozdíl od prvního automobilu dodaného do Frýdku-Místku je u tohoto vozu použit hydraulický jeřáb HIAB 2222 ATF-3, tedy verze se třemi hydraulickými výsuvy.

Nízko-zástavbový jeřáb s kapacitou zdvihu 190 kNm je konstruován tak, aby se ve složeném stavu vešel do výšky profilu kabiny. Výška složeného jeřábu v přepravní poloze je 1 410 mm.

Při vyložení na 3,4 m uzvedne jeřáb 5 700 kg, při maximálním vyložení na 8,4 m zdvihne břemeno o hmotnosti 2 200 kg. Rozsah otáčení je kontinuální (nekonečný).

 

Jeřáb je vybaven vodorovnými výsuvnými podpěrami a hydraulicky sklopnými podpěrami o rozpětí 5,8 m. Hmotnost jeřábu včetně sklopných podpěr je 3 200 kg.

Je ovládán rádiovým dálkovým ovladačem, kabelovým ovladačem či manuálně pákami na rozvaděči. Nechybí funkce VSL (systém zajišťující stabilitu vozidla na základě vyhodnocení vysunutí podpěr a zatížení jeřábu), ADC (automatická regulace výkonu jeřábu), OLP (ochrana proti přetížení) či automatické vypnutí SPACE a XS Drive při přednastavené době nečinnosti jeřábu.

 

TATRA hasičská 2

Navijáky

Pro vyprošťování je Tatra vybavena dvěma hydraulickými lanovými navijáky SEPMATIC (modely H100 a H240) s vývodem dozadu a s otočnou kladkou. Slabší z nich o tažné síle 100 kN je vybaven 40 metry lana o průměru 14 milimetrů, na silnějším je 60 metrů lana o průměru 24 milimetrů.

Hydraulické opěry v zadní části Tatry se na rozdíl od prvního vozidla vysunují šikmo dolů.

 

TATRA hasičská

Pluh

V přední části Tatry je uchycen pluh. Má výškově stavitelná pojezdová kola a je ovládán hydraulicky z kabiny řidiče – umožňuje i provoz v plovoucím režimu.

Pro provoz s pluhem je Tatra osazena přídavnými světly včetně směrovek, na střeše je dvojice přídavných dálkových světel.

 

Zdroj: www.pozary.cz

Rozhledna na Velkém Javorníku v Beskydech bude od 8. května do 30. června 2024 uzavřena

Velký Javorník

 

Velký Javorník chata a rozhledna 2019 3