Tatra vybaví českou armádu. Dodá nákladní auta za půl miliardy korun

Kopřivnická automobilka Tatra Trucks dodá české armádě v příštích letech 71 nákladních vozidel. Hodnota těchto zakázek pro ministerstvo obrany převyšuje půl miliardy korun. Obě strany smlouvu na dodávku podepsaly v polovině srpna.

 

Společnost české armádě v příštích dvou letech dodá 37 těžkých automobilů modelové řady Tatra Force a 34 středních vozů modelové řady Tatra Tactic. Celková hodnota zakázky dosahuje téměř 557 milionů korun. Dalších 30 vozidel Tatra Force může armáda podle potřeby obdržet v letech 2022 až 2024, uvedl mluvčí Tatra Trucks Andrej Čírtek.

„Dodávka na základě této smlouvy zcela určitě zaručuje zvýšení přepravní kapacity potřebné pro logistickou podporu útvarů a zařízení Armády České republiky při plnění úkolů v rámci bojového výcviku, zahraničních operací a úkolů spojených s nasazením jednotek Armády České republiky v záchranných a humanitárních operacích,“ uvedl náměstek ministra obrany Filip Říha. Česká armáda nyní využívá více než 3 000 vozů značky Tatra.

Kopřivnická firma pro Armádu ČR dodá na základě už dříve podepsané smlouvy i 31 vojenských těžkých terénních nákladních vozidel upravených pro přepravu kontejnerů v hodnotě přibližně 500 milionů korun. V červnu ministerstvo obrany podepsalo také objednávku na 62 obrněných vozidel Titus na podvozku Tatra, na jejichž výrobě se bude automobilka rovněž podílet.

 

Velkou zakázku kopřivnická společnost plní i pro jordánského zákazníka. Na základě již podepsaných objednávek postupně dodá celkem 328 podvozků obchodní řady Tatra Force v hodnotě přesahující miliardu korun. Dalším trhem, kde Tatra uspěla, je Turecko. I tam bude dodávat své podvozky.

 

TATRA

 

Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Letos vyrobí 1000 až 1100 vozů a prodá jich zhruba o 100 více, loni vyrobila 790 a prodala jich 841. Přibližně 80 procent produkce automobilka vyváží. Většinovým vlastníkem Tatry je Czechoslovak Group Michala Strnada. Tatra Trucks má přes 1000 zaměstnanců, dalších více než 600 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie.

 

ZDROJ: www.idnes.cz

Studie předletištního prostoru v Mošnově

Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je vypracování studie „Masterplan – urbanistická a objemová studie předletištního prostoru v Mošnově“ (dále také jako „dílo“ nebo „studie“), která bude z pohledu budoucího využití sloužit jako strategický dokument stanovující základní pravidla a principy celkového fungování území předletištního prostoru v k.ú. Mošnov, jenž bude moderním centrem obchodu a služeb.
Podkladem pro zpracování studie je „Rozvoj administrativních částí letišť v Evropě“ zpracovaný odborem strategického rozvoje MMO (příloha č. 1 těchto zadávacích podmínek), Přehled letišť (příloha č. 2 těchto zadávacích podmínek) a Vymezení řešeného území (příloha č. 3 těchto zadávacích podmínek).

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov


Studie bude obsahovat a řešit:

  • návrh minimálních a maximálních limitů pro využití předletištního prostoru Mošnov (tedy maximální
    a minimální výšky objektů, počty pater, plochy zastavění a plochy užitné a další relevantní
    parametry);
  • návrh funkční náplně využití v budoucích objektech předletišního prostoru Mošnov na základě
    dosavadních zkušeností a zjištěných dat o rozvoji parametrově obdobných evropských letišť, dle
    přílohy č.1 těchto zadávacích podmínek („Rozvoj administrativních částí letišť v Evropě“) a přílohy
    č. 2 těchto zadávacích podmínek („Přehled letišť“);
  • návrh efektivního řešení přístupu automobilové dopravy, jak z pohledu zajištění průjezdu územím,
    tak i z pohledu přístupu a řešeného parkování krátkodobého i dlouhodobého ve vztahu k budoucím
    uživatelům území;
  • návrh úrovňových i mimoúrovňových přístupů pro pěší a cyklo mezi rezidenční částí Mošnova,
    průmyslovou částí Mošnova, předletištního prostoru Mošnova a vstupu do hlavní budovy Letiště
    Leoše Janáčka Ostrava přes hlavní komunikační bariéry, kterými jsou:
    ➢ silnice I/58
    ➢ ul. Gen. Fajtla, ul. Průmyslová a ul. K Letišti
    ➢ nově plánovaná železniční vlečka vycházející z rozvojové studie rozšířeného zájmového
    území Mošnov, zadaného Moravskoslezským krajem
    tak, aby se jednotlivé druhy dopravy vzájemně co nejméně omezovaly, tedy zajišťovaly nejvyšší
    možnou plynulost a byly maximálně bezpečné;
  • návrhy přípustných technických a konstrukčních řešení navržených objektů dle studie – definování
    základních principů;
  • návrh řešení exteriéru území, parkových a terénních úprav – definování základních principů;
  • ověření a potvrzení stávajících kapacit energií, médií a přenosové infrastruktury;
  • vyhodnocení socioekonomických dopadů využití území;
  • vyhodnocení možnosti etapizace rozvoje (max. 4 etapy);
  • kvalifikovaný odhad investičních finančních nákladů na přípravu a realizaci akce celkem a také
    podle etap a zároveň kvalifikovaný odhad budoucích provozních nákladů;
  • harmonogram přípravy a realizace s uvedením hlavních milníků

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (1)

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (2)

 

Letiště Leoše Janáčka Ostrava Mošnov (1)

Zdroj: www.msstavby.cz

Odstávka vody SMVAK OSTRAVA 17. dubna 2024 8-15 hodin

Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Důvod odstávky
Štramberská části ulic: Štramberská, Bezručova, Dvořákova, Březinova - v místě vyvěšení 17.04.2024 08:00 17.04.2024 15:00 Umožněno předzásobení Přeložka vodovodu

 

SMVAK Příbor odstávka

Obchvat Frenštátu pod Radhoštěm

V rámci studie je navržen obchvat Frenštátu pod Radhoštěm, který je veden při severním, východním a jižní okraji města. Navržená trasa prochází přes katastrální území obcí Tichá, Kunčice pod Ondřejníkem a města Frenštát pod Radhoštěm. Obchvat kategorie S9,5/90 je navržen v délce cca 6,5km.

Cílem studie je najít variantu, která bude technicky proveditelná, s minimálním vlivem na životní prostředí, s maximálním přínosem dopravní účelnosti a společenským přínosem pro město Frenštát pod Radhoštěm a jeho okolí. Studie je zpracovávána s ohledem na možné zvýšení kapacity dopravy v budoucnu na Frenštátsku, tak aby do existovala možnost dalších kroků ve věci odklonění dopravy z centra města formou obchvatu. Vyobrazení navržené trasy je pouze návrhem, který se v případě možné budoucí realizace může svými parametry měnit.

Cílem studie je vést obchvat v maximální míře ve stávajících koridorech pro dopravu dle územních plánů Frenštát pod Radhoštěm, Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem. Zejména v koridoru pro sil. II/483 v k.ú. Tichá, který již byl ze strany obce Tichá v minulosti schválen zastupitelstvem. Studie bude sloužit jako podklad pro zanesení koridoru obchvatu Frenštátu pod Radhoštěm do územně plánovací dokumentace ZÚR (Zásady územního rozvoje).

 

frensta-obchvat_1


V rámci studie byly navrženy tři trasy obchvatu, které se od sebe liší křížením se stávajícími komunikacemi a druhou polovinou obchvatu nacházející se v katastrálním území Frenštátu pod Radhoštěm. 
Na základě projednání se zástupci města Frenštát pod Radhoštěm za účasti zástupců obce Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem byla vybrána následující varianta obchvatu.

Navržená trasa není studií výstavby obchvatu, ale pouze studií pro potřeby zanesení do ZUR, všechny vyobrazené prvky trasy jsou pouze návrhem dnešní situace, které by v případě dalších etap musely být aktualizovány, dle podmínek, které v budoucnu nastanou.

Trasa první poloviny obchvatu silnice I/58 je navržena při severním okraji města Frenštát pod Radhoštěm v koridoru vymezeném územním plánem Tichá pro výstavbu silnice II/483. Na začátku se obchvat odpojuje od stávající silnice I/58 ze směru Vlčovice prostřednictvím okružní křižovatky „Vlčovice“.

Následně přechází přes inundační území řeky Lubiny, v okolí ČOV, mostním objektem. Dále prochází územím poblíž TJ Slovan ke hřbitovu, kde kříží nejprve místní komunikaci a následně u hřbitova silnici III/4848. Pokračuje v násypu, nebo ve stávající úrovni lokalitou za střelnicí, kde se v násypu nadjezdem a následně v zářezu podjezdem mimoúrovňově kříží se stávajícími místními komunikacemi. 

Napojení silnic II/483 a III/4836 je navrženo pětiramennou okružní křižovatkou „Kunčice“. Obchvat dále mimoúrovňově kříží železniční trať Frenštát pod Radhoštěm – Kunčice pod Ondřejníkem a podél železniční trati pokračuje v náspu směrem k potokům Bystrá a Lomná, které jsou obchvatem přemostěny. 
Silnice III/4835 ve směru centrum a Trojanovice je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Trojanovice“ s přímým napojením místní komunikace Planiska. Trasa obchvatu pak vede v hlubokém zářezu v blízkosti sv. Marka, kde místní komunikace Pod Markem přechází nad obchvatem lávkou pro pěší a cyklisty. Trasa obchvatu je dále vedena v jižní části pod stávající průmyslovou zónou a místní komunikaci Kopaná, která je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Kopanská“. 

Na konci úseku obchvat obchází vodní plochu Siberie a přechází přes místní komunikaci a řeku Lubinu mostním objektem. Na stávající silnici I/58 je navrženo napojení čtyřramennou okružní křižovatkou „Siberie“. 

 

Výhody varianty:

  • Úrovňové napojení sil. III/4848,
  • Přehledné napojení silnice II/483 a III4836,
  • Mimoúrovňové křížení se železniční tratí,
  • Minimální zásah do lokality „Křenkovo arboretum“,
  • Zrušení železničního přejezdu Planiska,
  • Přímé napojení MK Planiska na obchvat,
  • Ponechání prostoru pro rozvoj průmyslové zóny města,
  • Přímé napojení průmyslové zóny na obchvat a odklonění dopravy z průmyslové zóny mimo město a městské části.

frensta-obchvat_2

frensta-obchvat_3

 

frenstat-obchvat_4

 

frenstat-obchvat_5

 

frenstat-obchvat_6

 

frenstat-obchvat_7

 

Zdroj: www.mufrenstat.cz

Vodíková TATRA poprvé v Praze🔥

Ve středu 10. dubna zavítá premiérově do našeho hlavního města vozidlo TATRA FORCE e-DRIVE 8x6.💙 Prototyp poháněný elektrickým trakčním motorem v kombinaci s vodíkovými palivovými články se představí v rámci konference AutomotiveDay v areálu ČVUT v pražských Dejvicích.

Na odborné konferenci vystoupí i ředitel výzkumu a vývoje TATRA TRUCKS Jakub Pončík s prezentací zaměřenou na aktivity kopřivnické automobilky v oblasti vývoje bezemisních těžkých nákladních vozidel.🔋 Moderní technologie nové generace TATRA FORCE bude k vidění i pro širokou veřejnost, jelikož vodíkový prototyp bude vystaven na venkovní ploše u budovy Národní technické knihovny. Takže pokud máte zájem vidět vodíkovou Tatru poprvé v Praze, tak neváhejte a dorazte.😍

🕐 9:30-16:30
📌Areál ČVUT Praha-Dejvice

EN:

🆕 Hydrogen TATRA for the first time in Prague🔥

On Wednesday 10 April, the TATRA FORCE e-DRIVE 8x6 will visit the capital city for the first time.💙 The prototype, powered by an electric traction engine in combination with hydrogen fuel cells, will be presented at the Automotive Day conference on the premises of the CTU in Dejvice, Prague.

Jakub Pončík, Director of Research and Development at TATRA TRUCKS, will give a presentation on the activities of the TATRA in the field of development of emission-free heavy-duty vehicles.🔋 The modern technology of the new generation TATRA FORCE will also be on display for the general public, as the hydrogen prototype will be on display in the outdoor area near the National Technical Library building. So if you are interested in seeing a hydrogen Tatra for the first time in Prague, don't hesitate to come.😍

🕐 9:30-16:30
📌 CTU Prague-Dejvice Campus

 

TATRA vodíková

 

Zdroj: www.tatra.cz

PORUCHA NA SVOZOVÉM VOZIDLE BIO ODPAD

Z důvodu poruchy na svozovém vozidle nebyly v pátek svezeny všechny nádoby na bioodpad od rodinných domů. Žádáme občany, ať nechají nádoby připravené ke svozu. Svoz proběhne v nejbližší možné době. V případě potřeby je možno využít nádoby o objemu 770 litrů, které se podařilo svézt před poruchou.

 

svozový vůz Technické služby Příbor

Odstávka vody SMVAK Příbor 23. dubna 2024

Číslo Ulice Dotčená oblast Plánované zahájení Plánované ukončení Způsob náhradního zásobování Důvod odstávky
115335 kpt. Jaroše ulice kpt. Jaroše, Okružní, dle mapového podkladu 23.04.2024 08:00 23.04.2024 14:00 Umožněno předzásobení Ostatní plánovaná oprava

 

SMVAK OSTRAVA Příbor

 

SMVAK Ostrava Příbor Nový jičín